در طرح جدید شاخص تعداد بستریها، رنگ‌بندی شهرها را مشخص می‌کند و اعمال سلائق شخصی تا حد زیادی در رنگ بندی‌ها کاهش خواهد یافت، به این ترتیب که بستری‌های چهار نفر در ۱۰۰ هزار نفر زرد، شش نفر در ۱۰۰ هزار نفر نارنجی و ۱۰ نفر در ۱۰۰ هزار نفر، شهرهای قرمز را تعیین می‌کند.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایسنا، وزیر کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی در تشریح آخرین جزئیات اعمال محدودیت‌های جدید از روز شنبه اول آذر، گفت: ما تجربه‌های مختلفی را در این ۹ ماه داشته‌ایم و بعضا به صورت موردی و مقطعی محدودیت‌هایی اعمال شده که همگی آنها نیازمند مجوز ستاد ملی بوده است لذا مقرر شد که طرح جامعی آماده کنیم تا به صورت هوشمند، پویا و موثر عمل کند. در طرح جدید مبنا شهرستان و شهرها گذاشته شده در حالی که در گذشته مبنا استان بوده است.

وی ادامه داد: در شرایط قبلی ممکن بود یک‌سوم شهرهای یک استان مشکل داشته باشند و در شرایط قرمز باشند، اما محدودیت برای همه شهرها در استان اعمال می‌شد. در طرح جدید شاخص تعداد بستریها، رنگ‌بندی شهرها را مشخص می‌کند. به این ترتیب که بستری‌های چهار نفر در ۱۰۰ هزار نفر زرد، شش نفر در ۱۰۰ هزار نفر نارنجی و ۱۰ نفر در ۱۰۰ هزار نفر، شهرهای قرمز را تعیین می‌کند.

وی افزود: ادارات و دستگاه‌های اجرایی و همچنین فعالیت‌های خدماتی، تجاری و آموزشی بر اساس این رنگ‌بندی‌ها تعیین خواهند شد. همچنین دوشنبه‌ها وزارت بهداشت لیست شهرهای قرمز را اعلام خواهد کرد که بر اساس آن محدودیت ها اعمال می شود و اختیارات استانداران نیز در راستای اجرای این طرح افزایش پیدا کرده است.

وی همچنین در خصوص محدودیت تردد خودروها گفت: اگر به هر طریقی خودروهای شهرهای زرد، نارنجی و قرمز وارد جاده‌ها شوند و در جاده‌ها مشاهده شوند خودروهای شهرهای قرمز یک‌میلیون تومان و شهرهای زرد و نارنجی تا ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

 

پ ن : طبق گفته وزیر کشور و بر اساس طرح جدید، شاخص تعداد بستری‌ها رنگ بندی شهرها را مشخص خواهد کرد. با این حساب اگر جمعیت شهر خلخال را ۵۰ هزار نفر در نظر بگیریم، با بستری بودن ۲نفر وضعیت زرد، بستری بودن ۳ نفر وضعیت نارنجی و بستری بودن ۵ نفر وضعیت قرمز در شهر خلخال باید اعمال شود.

و در صورتیکه بخواهیم بر اساس جمعیت کل شهرستان و بخاطر اینکه فقط یک بیمارستان برای کل شهرستان وجود دارد، رنگ بندی خلخال را اعلام کنیم، بر فرض جمعیت کل شهرستان که حدود ۸۵ هزار نفر بوده و در خوشبینانه ترین حالت(جمعیت را ۱۰۰ هزار در نظر بگیریم)، ۴نفر بستری وضعیت زرد، ۶ نفر بستری وضعیت نارنجی و ۱۰ نفر بستری، وضعیت قرمز در خلخال خواهد بود.

طبق آخرین اعلام بستری ها از زبان رئیس دانشکده علوم پزشکی خلخال که دیروز اعلام شد، ۱۸ نفر در بیمارستان خلخال بستری بوده اند و در این شرایط قطعا وضعیت خلخال قرمز است و نه نارنجی !

لینک کوتاه: khalkhalim.com/ece1e

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

نظرات (1)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
This comment was minimized by the moderator on the site

با این حساب قطعا وضعیت خلخال قرمز هستش خب چه کسی نارنجی اعلام کرده اقایون مثل اکثر امارهای قبلی بی اهمیت جلوه میدن مساله را ولی جان مردم شوخی بردار نیست مسئولین محترم لااقل توی این قضیه کارتان را دقیق ودرست انجام بدهید.

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: