فرمانده قرارگاه مبارزه با کرونا شهرستان خلخال از غربالگری ۱۹۹۷۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۶۶۰۰۰ نفر در راستای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در این شهرستان خبر داد و گفت : این غربالگری ها از اول آذرماه تا به امروز توسط ۳۵۲ نفر از نیروهای داوطلب در قالب کمیته‌های تشکیل یافته انجام گرفته است.

به گزارش خلخالیم به نقل از دبیرخانه قرارگاه مبارزه با کرونا شهرستان خلخال، فریدون بابایی ادامه داد : از مجموع نفرات غربالگری شده ۲۱۴۰ نفر افراد بالای ۶۵ سال و در معرض خطر و ۱۷۹۶ نفر دارای بیماری های زمینه ای و ۳۲۷ نفر مشکوک به کرونا شناسایی شده است.

وی افزود: از مجموع تست های انجام گرفته بر روی ۳۲۷ فرد مشکوک ، تست ۱۷ نفر مثبت اعلام شده است که ۵ نفر از این شهروندان با تشخیص کمیته مربوطه، جهت طی دوره درمان در بیمارستان بستری و ۱۲ نفر نیز در قرنطینه خانگی هستند و در راستای کنترل بیماری کرونا، از تمامی افراد خانواده و افرادی که در طول یک هفته با افرادی که تست آنها مثبت شده ، در ارتباط بودند ، تست کرونا گرفته شده است که ۳ نفر از مجموع ۱۲۷ نفری که با این عزیزان در ارتباط بودند جواب تست آنها مثبت بوده است .

بابایی اضافه کرد : ۲ نقاهتگاه با تجهیز کامل با ظرفیت ۱۰۰ نفر برای شهروندانی که امکان قرنطینه خانگی ندارند در نظر گرفته شده است و در راستای کمک به معیشت شهروندان نیازمند، ۱۷۰۰ بسته کمک مؤمنانه با کمک بسیج توزیع شده است و این کمک رسانی همچنان ادامه دارد.

فرماندار خلخال در خصوص بازدید از اماکن عمومی بیان کرد : تعداد ۷۷۴ مورد بازدید از اماکن عمومی صورت گرفته و ۷۹ مورد اخطار به اماکن داده شده که در نهایت ۲۴ واحد متخلف پلمب شده است.

فرمانده مبارزه با کرونا شهرستان خلخال تصریح کرد : دورهمی های خانوادگی ، اماکن عمومی همچون شعب بانک ها ، پیشخوان های خدمات دولتی ، پلیس ۱۰+ ، دفاتر خدمات قضایی از عمده مراکز پر ریسک در خلخال به حساب می آیند و شهروندان در صورت نیاز به استفاده از خدمات این اماکن، حتما با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در این مراکز و اماکن حضور یابند.

بابایی با بیان اینکه با تشدید کنترل و نظارت بر اماکن خدمات رسان، با هر گونه تخلف و بی توجهی از سوی این مراکز برخورد می کنیم افزود : در راستای اقدامات نظارتی بر این اماکن ، ۶ شعبه بانک و یک دفتر پیشخوان ، که پروتکل های بهداشتی ابلاغی را رعایت نکرده بودند تا به امروز به تعزیرات معرفی شده اند و از دو روز گذشته نیز انجام آزمایش تست بر روی صاحبان و کارکنان فروشگاه ها و مراکز عرضه مواد غذایی و نانوایی ها در خلخال شروع شده است که طی این ۲ روز ۴ نانوایی به دلیل مثبت اعلام شدن تست کرونا آنها ، پلمب شده اند.

فرماندار خلخال ادامه داد : تجمع در آرامستان های خلخال نسبت به هفته های گذشته کمتر شده است و در روستاها نیز با تشکیل تیم های مدیریتی آرامستان ها کنترل می شوند ، ضمن اینکه از ورود کاسبان دوره گرد به روستاها جلوگیری می شود .

وی در خصوص نظارت بر حمل و نقل گفت : کمیته حمل ونقل ، نظارت بر پروتکل های حمل و نقل را برعهده دارد و با نظارت دقیق بر تاکسی های درون شهری و برون شهری و اتوبوس های بین شهری، بر روند رعایت پروتکل ها نظارت دارند ضمن اینکه با استقرار پرسنل زحمتکش پلیس راه در محورهای مواصلاتی منتهی به خلخال از ورود خودروهای غیر بومی جلوگیری می کنند.

فرماندار خلخال با بیان اینکه کرونا در همه جا در کمین است و با کسی تعارف ندارد اظهار کرد : شهروندان حتما با دوری از مراکز پر جمعیت و دورهمی ها ، سلامتی خود و خانواده خود را تضمین کنند .

لینک کوتاه: khalkhalim.com/d082d

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: