فرماندار خلخال گفت: کتابخانه‌های عمومی این شهرستان از لحاظ ساختار فیزیکی ، منابع کتاب و تجهیزات متناسب با جایگاه علمی و غنای فرهنگی مردم منطقه نیست.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا ، فریدون بابایی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی خلخال افزود: برغم اینکه نخستین کتابخانه استان اردبیل نیم قرن پیش در خلخال احداث شده ، ساختمان آن و سایر کتابخانه‌های عمومی منطقه در شان و جایگاه مردم تجهیز نشده است.

او اظهارکرد: توجه بیشتر مردم منطقه به مسائل عمرانی سبب غفلت از طرح‌های فرهنگی از جمله توجه خاص به وضعیت کتابخانه‌های عمومی شده است.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی خلخال با اشاره به نقش کتابخانه‌ها در ترویج فرهنگ علمی و افزایش سرانه مطالعه کتاب گفت: در صورت افزایش امکانات رفاهی و تجهیزات کتابخانه‌ها و بروز شدن منابع کتاب فاصله ایجاد شده بین مطالعه‌کنندگان کتاب را با کتابخانه‌ها کاهش خواهیم داد.

وی با اشاره به نیمه‌کاره رها شدن کتابخانه مرکزی خلخال به علت نداشتن اعتبار کافی افزود: با تامین ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات فروش کارخانه نئوپان خلخال از سوی بنیاد مستضعفان به بخش خصوصی ، ۵۰ درصد از اعتبار مورد نیاز این پروژه تامین شده و انتظار می‌رود ۵۰ درصد باقیمانده نیز با تلاش مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل تامین و این پروژه سال در اختیار مردم منطقه قرار گیرد.

وی خواستار تشکیل بانک اطلاعاتی برای شناسایی نخبگان و نیروی انسانی در تخصص‌های مختلف و استفاده از توان و ظرفیت نیروی انسانی کارآمد برای دستیابی به اهداف علمی و فرهنگی این منطقه شد.

وی گفت: با ابتکار و توانایی دست‌اندرکاران می‌توان درآمد کتابخانه‌های عمومی شهرهای کوچکی مثل خلخال را با استفاده از ظرفیت خیرین منطقه افزایش داد.

او همچنین با اشاره به پرداخت ۷۰۰ میلیون ریال از سوی شهرداری خلخال به عنوان پنج درصد از عوارض صدور پروانه‌های ساختمانی به کتابخانه‌های عمومی افزود: مبلغ پرداخت شده از سوی شهرداری در سال جاری بیش از ۲ برابر اعتبار استانی تخصیص یافته امسال به کتابخانه‌های عمومی خلخال است.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/fae21

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: