رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ،درمانی خلخال گفت: در هشت سال اخیر با اهدای اعضای بدن ۱۴ نفر از افراد مرگ مغزی در این شهرستان زمینه ادامه حیات ۱۱۲ بیمار فراهم شده است.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا، دکتر محمد مهرتک در آیین تجلیل از خانواده‌های اهدا کننده عضو و ایثارگر خلخال افزود: اعضای هر بیمار مرگ مغزی بطور میانگین به هشت نفر از افراد نیازمند عضو بدن پیوند زده می‌شود.

وی با بیان اینکه  خلخال رتبه سوم استان اردبیل را در ترویج فرهنگ اهدای عضو دارد، اظهارکرد: عضویت افراد مختلف در گروه اهداکنندگان عضو افزایش یافته است.

وی از تلاش برای تقویت ترویج فرهنگ اهدای عضو در این شهرستان خبرداد و گفت:در هفته اهدای عضو امسال یکی از میادین خلخال به نام میدان نفس نامگذاری می‌شود.

وی به نهادینه شدن فرهنگ بخشندگی اعضای بدن افراد مرگ مغزی در کشور اشاره کرد و گفت: از سال ۹۸ تاکنون اهدا عضو در کشور ۴۰ درصد افزایش یافته است.

دکتر مهر تک اضافه کرد: در سال ۱۳۸۱ شبکه‎ فراهم‌آوری اعضای پیوندی ایران شکل گرفت که وظیفه‎ شناسایی بیماران مرگ مغزی در بیمارستان‌‎ها ، ویزیت و گفت و گو با خانواده‌‎های این بیماران را برعهده دارد.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/e29b7

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: