رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: صدور مجوز جدید برای راه‌اندازی کارگاه تولید شن و ماسه در خلخال از سوی اداره کل صنعت ، معدن و تجارت این استان متوقف می‌شود.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا، سیدغنی نظری در جریان بازدید جمعی از مدیران اجرایی استان اردبیل از روستای هدف گردشگری خمس خلخال اظهارکرد: با توجه به افزایش نارضایتی عمومی در خصوص مشکلات ناشی از فعالیت کارخانه‌های تولید شن و ماسه در روستای خمس اقدام لازم جهت جلوگیری از آثار منفی فعالیت این واحدهای تولیدی از سوی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این کار باید انجام شود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از فیلترهای لازم و مخزن‌های آب در کارخانه‌های موجود و نیز محدود کردن زمان کار، افزود: مجوز جدیدی برای احداث و بهره‌برداری کارخانه‌های جدید از سوی اداره کل صمت استان صادر نخواهد شد.

وی بیان کرد: طومارهای مربوط به مشکلات ایجاد شده از طرف کارخانه‌های شن و ماسه روستای خمس به درخواست اهالی روستا به مدیران کل منابع طبیعی ، محیط زیست و صنعت ، معدن و تجارت تحویل داده شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل با بیان اینکه تامین رفاه عمومی وظیفه و خط قرمز ما بوده و اجازه فعالیت کارخانه جدیدی را نخواهیم داد، افزود: کارخانه‌های فعلی که مجوز آنها قبلا صادر شده در صورت ادامه فعالیت باید استانداردسازی شده و به رفاه عمومی و روستا کمک کنند.

او بیان کرد: این واحدها باید در عمران و آبادانی روستا سهیم شده و عوارض پرداخت کنند.

نظری اظهارکرد: لازم است که بطور مستمر از کارکرد کارخانه‌های تولید شن و ماسه توسط کارشناسان اداره صنعت و معدن بازدید و جهت رفع مشکلات موجود از جمله مشخص شدن ساعت کاری کارخانجات ، استانداردسازی و رفع مشکلات تصمیم‌گیری شود.

وی گفت: در خصوص مشکلات ناشی از بازسازی، توسعه و مدیریت مسجد جامع روستای خمس با همیاری اهالی روستای خمس نیاز به احداث بنای جدید و توسعه این مسجد توسط هیات امنا انجام بگیرد و این امر با نظارت کامل و اداره میراث فرهنگی و گردشگری انجام خواهد شد.

نادر فلاحی ، مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل نیز در این بازدید نسبت به کمک برای بازسازی و مرمت مسجد جامع قول مساعد داد و گفت: این کار در چهارچوب ضوابط این سازمان انجام خواهد شد.

سعید شهند ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل هم در خصوص جلوگیری از آسیب‌های زیست محیطی فعالیت کارخانه‌های تولید شن و ماسه روستای هدف گردشگری خمس خلخال گفت: این کار توسط کارشناسان و به صورت ارزیابی نحوه فعالیت واحدها بطور نامحسوس انجام و اقدامات لازم جهت پیشگیری از تهدیدهای زیست محیطی  و بهداشت عمومی انجام و در مراحل بعدی اقدام مناسب برای استانداردسازی کارخانه‌های موجود انجام خواهد شد.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/d501a

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: