معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home اخبار سرمقاله نامه‌ی شهردار اسبق خلخال در خصوص آرامستان
نامه‌ی شهردار اسبق خلخال در خصوص آرامستان فرستادن به ایمیل
دوشنبه, 28 فروردین 1396 ساعت 09:58

نامه ای از جواد نعمتی شهردار اسبق خلخال در خصوص ساماندهی آرامستان خلخال نگارش شده و بنا به درخواست خودشان در سایت خلخالیم منتشر می شود

 

 

 

بنام خدا

بنده بعنوان خادم مردم در خصوص اجرای پروژه ساماندهی آرامستان که جناب شهردار مردم را فراخوان زده اند و از مردم در مشارکت یاری خواستند مطالبی را معروض ميدارم.

درست است که نيت جناب شهردار خير بوده وبودجه ای برای اين منظور در نظر گرفته شده و ميبایست اين بودجه هزينه شود ولی نه به هر قيمتی. ايکاش قبل از هر گونه اقدام مواردی را رعایت ميکرديد تا با مخالفت مردم روبرو نمی شديد. متاسفانه عدم برنامه ريزی دقيق وصحيح که در سایه بی تفاوتی اعضای محترم شورای شهر در قبال فعالیت های شهرداری باعث ایجاد اختلاف بین مردم وشهرداری شده وشاید از دید مسئولین وجنابعالی هیچگونه تخریبی اتفاق نخواهد افتاد ولی به مردم حق بدهید که نگران باشند و برخی از مردم فکر میکنند که قرار است قبور را شخم بزنید ومردگان را زیررو کنید. این مردگان عزیزان ما بودند که الان زیر خاک ها مدفون شده اند ودر این ساماندهی امکان دارد استخوان مردگان بیرون آمده و میدانید که این چقدر باعث آسیب روحی به بازماندگان خواهد داشت شاید شما بگویید اصلا چنین اتفاقی نخواهد افتاد ولی ما به چشم خود شاهد استخوان مردگان وعزیزانمان در حفر قبور بوده ایم. شاید درک این موضوع برای جنابعالی کمی سخت باشد چراکه حضرتعالی دستور صادر می کنید و پیمانکار وکارگران اجرا خواهند کرد و در این آرامستان از عزیزان شما دفن نشده است پس به مردم حق بدهید که نگران باشند. خود بهتر میدانید که آرامستان قدیمی شهر در محیطی مسطح واقع نشده و دارای پستی و بلندی بسیار میباشد و قبور نا منظم بوده واختلاف سطح در بعضی نقاط بیش از دومتر میباشد و قبور جلو و عقب بوده و امکان منظم سازی وجود ندارد. شاید بگویید پلکانی اجرا خواهد شد باز امکان مرتب سازي وجود ندارد و یقین بدانید که تغییر در اندازه قبور خواهیم داشت و این تغییر موجب ناراحتی و نارضایتی مردم خواهد شد و باعث تخریب نمادهای سنتی در قبور خواهید شد و این کار درستی نمی باشد.

بنده بعنوان خدمتگزار مردم و درد آشنا وکسی که در این آرامستان پدر و مادرم و اجدام و دوستانم و همسنگرانم در زیر خاک اند توصیه ای خدمت جنابعالی ومسئولین واعضای شورای شهر وهیئت امنای آرامستان دارم :

1-آیا بهتر نیست بجای ساماندهی ویکسان سازی فکری بحال تغییر محل آرامستان اندیشده بشود که قبلا اقداماتی هم در این خصوص در زمان خدمتگزاری حقیر صورت گرفته.

2-آیا بهتر نیست بجای ساماندهی و یکسان سازی مسیر دسترسی به قبور را از وجود سنگ وعلف های هرز پاکسازی نموده ودر نقاط مختلف درخت کاری وگلگاری انجام دهید.

3- آیا بهتر نیست بجای ساماندهی ویکسان سازی در نقاط مختلف دسترسی به آب را آسان نموده وتعداد آب نماها را افزایش دهید .

4- آیا بهتر نیست بجای ساماندهی ویکسان سازی غسالخانه ای مدرن احداث کنید .

5- آیا بهتر نیست بجای ساماندهی ویکسان سازی سر دخانه ای مدرن با یخچالهای زیاد احداث کنید.

6- آیا بهتر نیست بجای ساماندهی ویکسان سازی آمبولانس حمل جنازه خریداری شود .

7- آیا بهتر نیست بجای ساماندهی ویکسان سازی درب سرویس های بهداشتی همیشه باز بوده وبه مردم خدمات رسانی کند.

وآیاهای زیادی وجود دارد که .........

در آخر در صورت اصرار به ساماندهی ویکسان سازی آرامستان از سوی جنابعالی وسایرین پیشنهاد می کنم بجای استفاده از کلمه ساماندهی ویکسان سازی از واژه مناسب سازی استفاده شود و موارد ذیل هم رعایت گردد:

1-دستور العمل مناسب سازی قبور تهیه ودر اختیار مردم قرار گیرد.

2-فرمی تهیه ورضایت خانواده ها ملاک اصلی مناسب سازی قبور باشد.

3-در مناسب سازی حفظ سنگ قبور در الویت بوده ودر صورت آسیب به سنگ . سنگ تهیه شده با همان کیفیت وباهمان متن قبلی بدون هیچگونه اعمال نظر وتغییر در نوشته هاجایگزین شود.

4-حفظ نماد سنتی وقاب واندازه قبوردر مناسب سازی در نظر گرفته شود .

5-در مناسب سازی اگر به تغییر قبور از نظر شکل وظاهر واندازه نیاز بود حتما قبل با نظر خانواده ها اعمال شود.

ومواردی زیادی که وجوددارد.

امید آن دارم که احساس نشود بنده حقیر در امورات جاریه شهرداری دخالت می کنم بلکه از روی دلسوزی بوده وحلالم کنید . من شهرم رادوست دارم وبه مردم شهرم احترام قایلم وخواهان شهری آباد هستم زنده باد مردم شهرستان خلخال.

والسلام علیکم جواد نعمتی 27/1/96

http://www.khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/yashilweb.gif

 

 

یادداشت  

 
#1 فرزاد 1396-01-28 10:27
برادر بزرگوار ....
حالا بعد از عمری انتظار یک آقایی پیدا شده این آرمستان رو سر و سامان بده اجازه بدهید کارش رو بکنه ...
اینقدر سنگ اندازی نکنید.
همه مردم می دانند که آرامستان نیاز به سرو سامان دادن داره .ولی متاسفانه به مردم بد فهموندند..
 
 
#2 رویا 1396-01-28 11:01
سلام خلخالیم بانظرهای آقای نعمتی مخالفم یکی اومده خدا راشکر داره کادمیکنه کاملاً علمی اصولی وکاربلد لطفاً اذیت نکنین. جاهایی که باید اظهارتظربشه سکوت میکنیم. داره کارمیکنه چیزی که بقیه نکردن
 
 
#3 سعید 1396-01-28 11:04
جناب آقای مهندس نعمتی فرمایشات جنابعالی قطعا و مسلما صحیح و نیت جنابعالی برای همه مردم با فرهنگ خلخال روشن و بدیهی است.
ولی شهرخلخال با قدمت و فرهنگی که دارد مستحق این چنین آرامستانی بی سر و سامان نیست و حتما نیاز به اصلاح و ساماندهی دارد که خود مردم باید در این امر خیر پیش قدم و همکار و همراه شهرداری باشند و برای عمران و آبادانی شهر خود قبول نمایند که اصلاح و ساماندهی نیاز به این دارد که با دیدی روشن و آگاهی شهرداری را همراهی نمایند که اصلاح و ساماندهی قطعا به معنای تخریب قبور یا از بین بردن کامل آرامستان فعلی نیست. و با شناختی که از بصیرت و آگاهی شهردار داریم به هیچ وجه کاری نمی‌کند که موجب آزردگی خاطر شهروندان شود به شرطی که مردم عزیز نیز یاور و همراه شهردار باشند.
 
 
#4 احمدی شال 1396-01-28 11:04
جناب آقای شهردار سابق
شما ک مدت ها در این مسند بودین چرا حرکتی نکردین؟حالا ک بعد مدتها کسی امده و داره تو خلخال کار میکنه و جلوه و نمای شهر رو کمی تغییر میده این حرفا لازمه؟شمایی ک لالایی بلدین،راهکار دارین چرا وقتی شهردار بودین ب این فکر نیفتادین؟درست نیست میگین شهردار کسی رو تو آرامستان نداره و عین خیالش نیست...نگرانی شما کاملا بی مورد هست تخریب شهردار و فعالیت هایی که شما و قبلتر از شما کسی انجام نداده.شهردار ما خلخالی نیست اما از خیلی خلخالی ها دلسوزتره برای شهر
 
 
#5 مهری 1396-01-28 11:15
آقای شهردار اسبق خب شما چرا اینکارها رانکردید متاسفانه همه ما ایرانیها در دادن راهکار استادیم ولی پای عمل که میشه به انواع و اقسام بهانه ها متوسل میشیم.نه آرامستان خیلی ازموارد باید سامان دهی شود خیابان های خود شهر خلخال مال چهل سال پیش است.
 
 
#6 مهدی 1396-01-28 11:26
یه سوال از محضر مبارک جناب نعمتی داشتم؟؟ بزرگوار اگه این سوالات و دغدغه هارو داشتید پس چرا در زمان تصدی آستین بالا نزدید؟ و سوال دیگر این خیرخواهی حضرتعالی نوشدارو نیست پس از مرگ سهراب ؟ عملکرد جناب اعلایی شهردار محترم تاکنون مورد قبول بوده ورضایت نسبی همشهریان را در بر داشته است و یکی از دلایل موفقیت ایشان برنامه ریزی صحیح و عدم دخالت دادن سلایق و حاشیه های اطرفیان بوده است. یهتر است به ایشان زمان دهیم.
 
 
#7 رضا 1396-01-28 11:49
از بیرون گود حرف زدن خیلی راحته.
 
 
#8 محمدطاهافرهودی 1396-01-28 11:57
من شدیدا با حرف های جناب نعمتی مخالفم وازاینجاد از جناب شهردارارجدیدعاج زانه خواستار ادامه این طرح وهم سطحی کردن قبرستان را خواستارم چون این کار هم نفع مردم وهم به نفع شهرستان هست
 
 
#9 محمدطاهافرهودی 1396-01-28 12:00
البته من با پیشنهادهای جناب موافقم ولی ازصحبت درباره انجام نشدن تغییرات یعنی هم سطح کردن آنها شدیداباصحبت های ایشون مخالفم
 
 
#10 شهروند 1396-01-28 12:11
ضمن عرض سلام به سایت وزین خلخالیم و سابر عزیزان درخصوص ساماندهی آرمستان خلخال باتوجه به اینکه در وسط اماکن مسکونی و تردد کودکان و نوجوانان وپیر مردان و....از لحاظ بهداشتی و روانی و اجتماعی اثرات سوی در ذهن آنها ایجاد می کند جادارد شهردار محترم با مشاوره ریش سفیدان شهر اقدام احتیاط آمیز داشته باشد
واگر می توانند یک محل جدید مثل جاده سید دانیال و...انتخاب شود ومشاوره که به شهردار داده می شود همان های هستند دارند زنده ها را از شهر فراری می دهند حالا نوبت مرده ها رسید و در صورت تصمیم برای اینکار با حفظ تمام جوانب را مدنظر قرار دهند تا برای بنده خدا که قصد خدمت و...دارد پرونده سازی نشود
 
 
#11 بابا 1396-01-28 12:31
آيا بهتر نيست ساماندهي معابر و خيابان ها را در اولويت قرار دهيم .
 
 
#12 محسن 1396-01-28 12:51
یک سوال از شهردار سابق:
این پیشنهادات وسیع و شاید به جا رو که ذکر فرمودین چرا خودتون عملی نکردین. //
تلاش های شهردار محترم خیلی توی روحیه مردم تاثیر داشته.و روز به روز شهر سنتی داره به شهر مدرن تبدیل میشه
 
 
#13 همشهری 1396-01-28 12:51
باسلام
جناب اقای نعمتی شما چرا ان کارها رادر زمان تصدی شهرداری خلخال انجام ندادید.
 
 
#14 فریورباقرزاده 1396-01-28 13:00
با سلام و احترام

پیشنهاد اول جناب نعمتی بسیار معقول است.ظرفیت این مکان اشباع شده است اگر مکان یابی مناسب صورت گیرد هم از هدر رفت بودجه جلوگیری می شود و هم دیگر مشکل کمبود قبر نخواهد بود وگرنه صرف هزینه گزاف برای جایی که این وضعیت را دارد نه تنها منطقی نیست بلکه آب در هاون کوبیدن است.

البته وضعیت هم اکنون از نظر پارکینگ وسرویس ها وشیر آب در دسترس و علفهای هرز و... نیازمند یک کار ضربتی و دارای قابلیت اجرایی است.چون در فصل سرما و زمستان واقعا" مشکل ساز است.
 
 
#15 حسین 1396-01-28 13:34
اتفاقا سرو سامان دادن آرامستان کار خیلی خوبیه متاسفانه........
 
 
#16 علی 1396-01-28 14:34
از اقای نعمتی انتظار داشتیم که به عنوان فردی باسواد اگر هم خیرخواه خلخال بودن در جهت روشنگری افکار عمومی قدم بر دارند، واین آبادانی را مثبت قلمداد می کردند،
جناب اعلایی دلسوزی وزحمات بی دریغ شما را ارج می نهیم، وبودن شما در شهر محروم خلخال را نعمت می دانیم.
( چه مهمانهای بی دردسری هستند مردگان، نه به دستی ظرفی را چرک می کنند،
نه به حرفی دلی را آلوده، تنها به شمعی قانع اند و اندکی سکوت))
 
 
#17 کریم پور 1396-01-28 17:00
باعرض سلام
جناب آقای نعمتی بهتر بود در دوران ریاست خودتان این تغییرات مثبت را انجام میدادید
شهردار جدید میخواهد چهره شهر را بهتر کند
بنده با شما موافق نیستم
مقاومت در برابر تغییر همیشه کارساز نیست
 
 
#18 میم به 1396-01-28 20:04
//
جناب شهردار خلخالی که قلبتون برای شهرتون میتپه زمان شهردار بودن شما که تعداد متوفی در ارامستان کمتر بود چرا این فرمایشاتون رو عملی نفرمودین؟
الان که یک شهردار غیر خلخالی امده و خدارو شکر از خیلی از مسولین خلخالی دلسوز تره این حرف ها اصلا درست نیست.
لطفا حاشیه سازی نکنید... این شهردار رو هم فراری ندین
 
 
#19 امیر 1396-01-28 22:48
در شهری که زنده ندارد ارزش
زنده شود بر مرده سرزنش
روز پدر سنگ قبر پدرت را تخریب کرده بودند چه حالی میشدید
بدون اطلاع رسانی در نمازجمعه و جاهای دیگر...
چند بنر در جای گور شهر زدند میگن اطلاع رسانی شده است
 
 
#20 فرحناز صدیقی 1396-01-28 23:23
فرح ناز:
بعد از سالها شهرمان شهرداری به خود دیده که کارهای اساسی وزیر بنایی میکند چرا سنگ اندازی کنیم, بهتر نیست همه شهروندان حمایت کنند وبگذارند کارش را بکند, پیاده روهای خیابانهای سی ساله شهر, سی متری نصفه ونیمه که شهرداران بسیاری به خود دیده کارنامه شهرداران پیشین هست که با بنرهای بزرگ از خدمات!!!! شان تشکر وقدردانی شده است, خواهشا بگذارید این شهردار کار کند,
 
 
#21 میلاد 1396-01-28 23:43
با وجود اینکه بنده تمام بستگانم تو همین قبرستان دفن هستن از این اتفاق استقبال میکنم..اما قبلو کنیم همه مردم راضی نمیشن...نمیشه هم راضیشون کرد...پس بیشتر فکر بشه
 
 
#22 همشهری 1396-01-29 00:30
اینکه قبور مرتب بشند و نمای بهتری به آرامستان داده شه خیلی خوووبه!ولی جناب شهردار بهتر نیست اول به فکر زنده ها باشیم؟؟تا زمانیکه یک خیابان حتی یک خیابان شهر فاقد آسفالت مناسبه کارهای دیگر به غایت بیهوده ست.زیاد شاخه به شاخه نشید.دوتا مشکل اصلیه شهرو به خوبی درست کنید اجر دنبا و آخرتتون محفوظه!پول همون ستگ قبرهاروبدید برای سنگ فرش پیاده روها!
 
 
#23 خلخالی 1396-01-29 02:10
کاملا مبرهن است که با فعالیت هایی که شهردار محترم انجام می دهند برخی دوباره فاز کارشناسی خواهند گرفت.جناب شهردارسابق کاملا مشهود است که عملکرد اقای اعلایی در عرض چند ماه بمراتب قابل قبول تر بوده است.این کاملا مشهود است که شهردار فعلی بجای رنگ امیزی جداول.اساسی ترین نمادهای شهری و ساختاری رو شروع کردند شهری با این همه شهید یک میل پرچم عزیز ایرانمونو نداشت.یعنی این شهر یک نفر نبود بگه اینجا کجای جهان هست؟؟بخاطر کدوم پرچم خون دادیم؟؟این مثال ساده بود.بیانیه شما بیشتر از اینکه کارساز باشد تنش افرین است.مساله بومی غیر بومی بودن درهمین متن شما بچشم میخورد.مگر شما مرده درخاک ما دارید یعنی چه؟فردی که خود جانبازوبرادر دو شهید است نمی داند که خاک ومزار مسلمان عزیز است؟همیشه در این شهر روال این بوده فردی که تحولاتی میکند,چون نقاط ضعف مسوولان سابق پدیدار میشود,مورد هجوم قرار میگیرد.شما در دوره خود چرا نکردید؟؟و بیانیه هم می دهید.سنگ اندازی و تشویش بازی با احساسات مردم.کاررا بسپارید به کاردان خود مردم باشعورند و با گفتمان و تعامل مساله را حل خواهند کرد.
 
 
#24 محمدطاهافرهودی 1396-01-29 09:58
سایت خلخالیم ومدیرانشون خیلی نامردند که نظرات دیگرافرادرانمی ذارید لعنت خدا برشماها باد

پاسخ مدیر :‌ با سلام و واقعا ممنونم از اینهمه نظر لطف و محبت شما بابت تلاشهای بی منت رسانه ای که طی سالها متقبل شده ایم.
چرا اینهمه بی انصافی و قضاوت عجولانه
این مطلب بعلت خاص بودن . چون امکان تاثیر پذیری افراد از سایر نظرات وجود داشت . با کمی تاخیر نظرات تایید شد تا یادداشتها و نظرات بصورت مستقل تر و جداگانه درج شود و الان اکثریت قریب به اتفاق نظرات تایید شد!
 
 
#25 حمید 1396-01-29 10:10
باسلام...
این همه بندو ماده و تبصره ساماندهی قبور آرمستان فکر کنم یه دویست سال طول بکشه!!!
 
 
#26 د ف 1396-01-29 11:05
بنده بعنوان یک شهروند خلخالی که عزیزانم از قبیل پدر مادر برادر برادرزاده ووسایر بستگان نزدیکم در این ارامستان ارامیده اند به هیچ عنوان اجازه نخواهم دادکوجک ترین ضربه ای به سنگ های این عزیزان وارد شود وشهردار محترم نیز بجای پرداختن به مسائل حاشیه ای به فکر اباد کردن شهر باشد بیاد داشته باشیم که وضعیت شهر اصلا مورد رضایت شهروندان عزیز نیست بجای خرج کردن بودجه در ارامستان به نابسامانی خیابانها وکوجه ها بپردازدآقای شهردارخواهشن یک بار هم که شده سری به خیابان ولیعصر بزنید وکناره ها وجوب های خیابان را ببیند وبودجه را در آرامستان به هدر ندهید
 
 
#27 هیرولی 1396-01-29 12:00
با سلام خدمت شهردار سابق
در اینکه احترام قبور و مردگان مردم شریف خلخال باید حفظ شود شکی نیست. سوالی که به ذهن من آمد این است که این مشکلات لیست شده توسط جنابعالی با توجه به اشرافی که به موضوع داشتید در زمان شهرداری شما هم وجود داشت یا نه؟ و چرا جنابعالی اقدامی نکردید؟
 
 
#28 حسن رسولي برندق 1396-01-29 12:14
برادر عزيز در دوره رياست شما متاسفانه به يك حلقه بسكتبال در پارك معلم جنب اداره پست رحم نكرديد و دستور جمع اوري ان را داديد //
 
 
#29 یونس کریمی 1396-01-29 14:00
ای آقای شهردار سابق و ای آقای شهردار فعلی !!! و یا هر شهردار آینده ی خلخال!!!:

یادم می آید یک زمانی خلخال پر از افراد باهوش و کاربلد بود که قدرت درک مطلب عالیی داشتند منتها الان نمیدانم در این دیار نخبه پرور چه اتفاقی افتاده که، آنچه را که مردم عادی و فهیم خلخال به چشم غیرمسلح میبینند ، مسولان ما به چشم مسلح نمیتوانند ببینند.
آقای شهردار سابق و فعلی!!! تا چشم کار میکند خیابانهای اصلی و فرعی و کوچه های اصلی و فرعی پر هست از چاله و دره هایی که دهن بازکرده اند برای خوردن مردم و سالهای سال هست که روی آسفالت به خود ندیده اند ولی این امر ، بهانه خوبی برای تبلیغ خبلیها شده هست ،شما هردو نفر و سایر شهردارهای قبلی در این مورد چکار کرده اید همه شما مقصرید.
دوم اینکه آرامستان شما یا همان قبرستان ما دیگر گنجایش دفن ندارد و نیاز به اختصاص دادن یک زمینی دیگر با متراژ بزرگتر دارد و فکر میکنم فهم این مطلب نیاز به هوش آنچنانی نداشته باشد که شهردارها افتاده اند به جان یکدیگر.
ساده تر بگویم تا قابل فهم تر باشد :
1_مردم ما خیابان و کوچه های آسفالت شده بدون چاله و کوه ودره و تپه میخواهند
2_مردم ما یک قبرستان دیگر میخواهند برای 100 سال دیگرشان،
3_مردم ما به هیچ عنوان نمیخواهند شماها و یا هرکس دیگر بخاطر تبلیغ خود جسارت به خرج داده و دست به نخریب مزار دیگران بزند اگر میتوانید و از دستتان بر می آید دور این قبرستان حصاری بکشید تا مردگان ما ( پدرم و همشهریانم )بدور از جو سیاسی این شهر بی در و پیکر، آرام در آن بخوابند.
والسلام
 
 
#30 دوستان 1396-01-29 16:01
جناب آقای نعمتی از شما به عنوان یک فرد روشنفکر انتظار همچین حرفهایی نیست گیرم سنگ قبرها چند ده سانتیمتر چپ و راست یا بالا پائین کار گذاشته شوند مگر چه اتفاقی می افتد تا کی باید سرو سامان دادن آرامستان به تعویق بیفتد
 
 
#31 دلسوز خلخال 1396-01-29 23:15
با سلام خدمت آقای نعمتی.یه سوال از خدمتتون دارم خود شما چرا این کارها رو در زمان خود انجام ندادین و حالا یه نفر اومده هر چند غریبه ولی دلسوز تر از بعضی همشهریان که فقط به فکر صندلی هستند و برای آبادانی شهر تلاش میکند حالا چرا تخریب میکنین دلیلش رو نمیدانم.خواهشن سنگ اندازی نکنین.چرا در زمان درویشی بیانیه نمیدادین چون آقای علایی در بین مردم از محبوبیت بر خوردار است بعضی ها ناراحت هستند.لطفا اگر خلخال رو دوست دارین سکوت کنین به درویشی سه سال وقت دادین به این شهردار 1سال وقت بدین.ممنون
 
 
#32 رضایی 1396-01-29 23:34
آقای نعمتی عزیز،مردم از شهردار راضی هستند شما هم عملکرد خوبی داشتین بهتره با مردم هماهنگ باشین
 
 
#33 همشهری عاشق خلخال 1396-01-29 23:40
تو رو خدا بزارین آقای علایی شهردار محترم کار خودش رو بکنه //
 
 
#34 محمدطاهافرهودی 1396-01-30 11:08
پاسخی برای د ف
همه ماعزیزانی درقبرستان داریم وبرای همه ما عزیزهستند ولی من باشدیدا باشمامخالفم واگر ازمن بخواهند دراین کارهم مشارکت می کنم چون بعضی ها فکر می کنند که فقط آبادی وآبادکردن شهر فقط مخصوص زنده هاست اینوبدونین که این عزیزان ما که درقبرخوابیده اند روحشون در عذاب وقتی می بینند که وضع قبرستان ما خیلی وضع اسف باری داره پس باندانم کاری خود موجب عقب افتادگی وپس رفتگی شهرستان نشوید. این طرح باید دررمان کوتاهی اجرا روروح تمام اموات شادگردد.انشاءالله
 
 
#35 علی 1396-01-30 11:10
با سلام حالا یه بودجه اومده چرا نمیذارین کارشونو بکنن؟ انقدر دست دست میکنیم تا بودجه بدون استفاده برمیگرده.اینو باید در نظر گرفت که این بودجه برای این منظور اومده و باید برای همین منظور هم صرف بشه.مگه اردبیلی ها ودیگر شهر ها تو گورستانشون مرده ندارن فقط ما داربم؟اگه فرصت کردین یه سری به اردبیل بزنین ببینین چه قدر گورستانشون مرتب و تمیز شده.خواهشا بذارین کارشونو انجام بدن.
 
 
#36 محمدطاهافرهودی 1396-01-30 11:11
پاسخی برای مدیریت سایت
باسلام درست این موضوع حساسه ولی شماهم میتونستید زودتر به این موضوع بپردازید ونظرهای مردم رامی نوشتید ولی به هرحال من به دلیل حرف هایی که زدم عذرخواهی می کنم .شرمنده
 
 
#37 میلاد ایپک 1396-01-30 11:55
باسلام.خواهشن آقای نعمتی سنگ اندازی نکن آقای شهردار داره کارشو خوب انجام میده و مردم هم راضی هستند پس مهلت بدهید تخریب پدر خلخال رو در آورده.
 
 
#38 جواد نعمتی 1396-01-30 13:23
باسلام مجدد خدمت دوستان وهمشهریان عزیز:بنده قصد تخریب وسنگ اندازی در امورات شهرداری را نداشتم ونخواهم داشت.بنده نیز همچون شما حق دارم نظرات خودم را بیان کنم وبا اسم واقعی وشنماسنامه ای مطالب ام را عنوان نمودم اگر قصد تخریب وسنگ اندازی داشتم حتما با اسم مستعار وارد میدان می شدم .بنده بعنوان یک شهروند مطالب خود رابصورت توصیه وپیشنهاد بیان نمودم .واین همه دلخوری لازم نیست ودوستان با اسم های مستعار مطلب بگذارند .واما اشاره فرمودید چرا در زمان مدیریت بنده این اتفاق نیافتاد.بنده با تمام توان پی گیر انتقال آرامستان به روستای خانقاه سادات جنب سید دانیال بودم وتوافقات اولیه رو انجام دادم ولی مسئولین بعدی می بایست پی گیری میکردند وحقیر با بودجه تخصیص داده شده به آرامستان نمازخانه ای با ظرفیت پانصد نفر احداث وتکمیل نمودم.جناب علایی شهردار محترم از دوستان نزدیک حقیر بوده واز نزذیک هم با هم درارتباط هستیم .
 
 
#39 جواد نعمتی 1396-01-30 13:30
وبحث بومی غیر بومی بودن نیست وبنده می توانستم از چندین وچندین نفر بخواهم که در ادامه مطلب حقیر بنده را تشویق وحمایت کنند و مهر تائید بر مطالب بنده بزند وبودند دوستان ومسئولینی که تلفنی ابراز لطف کردند وخاستند مطالب بنده را بصورت مکتوب تائید کنند ولی بنده خواهش کردم که اینکار را نکنند چرا که نیت حقیر خیر خواهانه بوده ونیازی به تائید نیست وبا جناب علایی هیچ کینه وکدورتی هم نداریم و حامی ایشان میباشم .یاحق
 
 
#40 دوستان 1396-01-30 13:43
ضمن تشکر از دوستان عزیز در سایت خلخالیم که روشنگری میکنند به عرض میرسانم در زمانی که جناب آقای اروجعلی محمدی مرد بزرگ و بی نظیر فرماندار بودند اعتبار 100000000 ریالی جهت احداث فرودگاه در خلخال اخذ کردند که برای شروع کار آن زمان پول زیادی بود و الان دیگه این پول ارزش ریالی ندارد سنگ اندازیهای زیادی شد و فرماندار عوض شد وکار متوقف شد همه ما که عاشق آبادانی خلخالیم ضرر کردیم ازهمه عزیزان عاجزانه تقاضا میکنیم درقبال آبادانی هر قسمت از شهرمان کمک کنند وسنگ اندازی نکنند .
 
 
#41 سهند 1396-01-30 14:09
نامه را نویسنده ی محترم با لحن و نگاهی از بالا به پائین مرقوم نموده اند.
متن نامه متضمن پیشنهاد قابل توجهی نیست و بیشتر قلم فرسائی است تا ......، بنابراین بعید به نظر میرسد که با انگیزه ی اصلاح امور و ...... نگارش شده باشد(سطر اخر نشانه ی خوبی برای اگاهی از انگیزه های نگارش نامه است، به کلمه ساماندهی که با مسماتر بوده و عرفا" در نام گذاری این قبیل کارها، استفاده میشود، ایراد گرفته و فرموده اند مناسب سازی کلمه ی خوبی است؟؟؟؟)
من هم به سهم خود از خدمات شهردار محترم سپاسگزارم و همانند سایر همشهریان، مترصد کارهای زیر بنائی ایشان هستم
 
 
#42 آشتیانی 1396-01-30 19:38
سلام
ضمن عرض تشکر و خسته نباشیدخدمت جناب شیرعلی پور عزیز و دوستانشون بابت زحمت هایی ک میکشن
با توجه به نامه منتشر شده و نظرات کاربران محترم ک بنظرم نشون دادن مردم خیلی حواسشون به عملکرد ها ،قول ها ،ادعاها و ... و فعالیت های همه مسولین چه خلخالی و غیر خلخالی هست و همیشه جانب داری هاشون بحق ومقعول بوده واین نظرات به نوعی تشکر و خسته نباشید بوده برای شهردار زحمتش کش شهرمون جناب اقای اعلایی جا داره از این فرصت استفاده کنیم و جهت حمایت از شهرمون ، شهردار و اهدافشون که بجهت بهتر کردن شرایط شهرمون هست یک کمپین حمایت مسولین فعال و فعالیت هاشون در سایت راه بندازیم و ما مردم هم پشتوانه ای باشیم برای همه مسولانی که دارن دلسوزانه فعالیت میکنن.
 
 
#43 د ف 1396-01-30 23:54
اقای فرهودی ما میگیم بودجه ای صرف هزینه یک قبرستان می شه به کوچه پس کوچه هاوخیابان ها وحاشیه های شهر بکنه تا که شاید این شهر غبار گرفت بتونه چهره اش را عوض کنه ما مخالف ابادانی شهر نیستیم کور شود ان چشمی که نتواند ابادانی شهر خودرا ببیندشما یک نظری به 30متری بیاندازید میدان دانشگاه خیابانی که بطرف دانشگاه میره از وقتی که چشم باز کردیم ان میدان همان طور دیدیم که حالا است یک طرف خیابان دانشگاه چندین سال است که همانطور رهاشده وضع پیاده روهاو...........اگه پولی دارید در ابادانی شهر تلاش کنید نه در ابادانی قبرستان باکاشتن چند گل شهر اباد نمی شه باید زیربنایی کار کرد
 
 
#44 حجت اسماعیل زاده 1396-01-31 15:48
احداث ارامستان جدید درنقطه دیگرشهربسیارکار شایشه ایست ارامستان قدیمی شهرمون هم که من شاهدم قدمت بیش از نودساله داردواکنون هم پذیرش مردگانمان رودارد ولی متاسفانه حال میخاد بوسط شهرمون بیاداز جناب شهردارپرتلاش ومحترم ممنون میشیم ازخودیادگاری بگذاره درفکرتاسیس ارامستان جدیدی درجای دوردست شهرن قرارگیرد که باین زودی وصل به شهرمون نشه
 
 
#45 محمد 1396-02-01 14:24
آقاي نعمتي برادر شما در دوره فعاليت خود در شهرداري تلاش كرديد ممنون شما هستيم. لطفا الان اكه كاري از دستتون برنمياد اختلاف ايجاد نكنيد. باز خواستن يه كاري انجام بدن بيشتر از مضرات و اولويتها و سنك اندازي ها سخن به ميان آمد. اين قانون نانوشته خلخال انكار تغيير نابذير است
 
 
#46 سمندر 1396-02-01 22:58
با عرض سلام خدمت شهردار خوب شهر جناب آقای اعلائی که جدا زحمت میکشند فقط از کسانیکه هر پنجشنبه به قبرستان سر میزنند تا فاتحه ائی بخوانند آیا شده است اصلا یکبار نویسنده محترم را در آرامستان مشاهده کنند؟
 
 
#47 خلخال زر 1396-02-02 17:34
آقا تا تنور انتخابات داغ است بزارید کارشون رو بکنند..بعد از جمع آوری صندوق رای این همه همه همه ی مسایل عمرانی شهر خواهد خابید تا دور بعد..حالا بودجه برای نشاط انتخاباتی تخصیص یافته..حالا آرامستان هم خیر ببینه باز از هیچی بهتره...صلوات
 
 
#48 امین 1396-02-02 21:52
از دوستانی که ساکن خلخال هستند و بیشتر نگران مرده‌هایند تا زنده‌ها پرسشی دارم:
احترام به مرده درست ولی به چه قیمتی و با چه اولویتی؟ شماها که ساکن هستید چند بار در سال به قبر مرده‌هاتون سر می‌زنید؟ و ...
 
 
#49 امین سیمین 1396-02-03 09:07
سلام ضمن تشکر ازدست اندرکاران محترم سایت خلخالیم برای حفظ آثار اجداد و نیاکانمان سر و سامان دادن به مزارشهداو قبور بهترهانجام بشه اگه انجام نشه به مرور زمان عاقبتش مثل سایر قبرستانها میشه که هیچ آثاری از آنها نیست و جهت ساخت و ساز و استفاده تجاری به اداره اوقاف واگذار شده برای اجرای هر طرح لازمه پلان و نقشه اجرایی آن تهیه ودر معرض دید عموم جهت اظهار نظر قرارگیرد و جناب آقای نعمتی هم باتوجه به تجارب خود میتونست نظر بده دیگه لازم نیست ما مسِِئله را به حاشیه بکشیم و دنبال مقصر بگردیم همه باهم همت کنیم و از طرحهای پیشنهادی حمایت کنیم .
 
 
#50 شهروند 1396-02-03 18:28
اقا یا خانم خلخال زر حق مطلب را ادا فرمودند.تمام
 
 
#51 محمدمهدی 1396-03-01 18:17
سلام وخسته نباشیدعرض میکنم به شهرداربسیاردلسو زوپرکارجناب علائی خواهشمندیم درصورت امکان خیابان شهیدرجائی راتاانتهای خیابان جدول کشی وپیاده روهاراهم پازل بزنید.خداوندیارویاورت ان باشد.انشاالله.
 

اضافه‌ كردن نظر

** لطفا در قسمت تصویر امنیتی فقط نتیجه عمل ریاضی را درج بفرمایید و از نوشتن کل عبارت ریاضی خودداری فرمائید **


کد امنيتي
باز خوانی تصویر امنیتی

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید

خلخالیم را محبوب کنید