سد روستای کهل که یکی از بزرگترین سدهای خاکی شاهرود محسوب می‌شود، نیازمند رسیدگی و احیای مجدد است.

 سد بزرگ روستای کهل بعد از سدلاله کلور بزرگترين سد خاکي منطقه شاهرود محسوب مي‎‎‎‎‎شود و علی‎‎‎‎‎‎‎‎‎رغم اينکه در دهه ۸۰ مطالعات اوليه جهت احياء صورت گرفت و تا مرحله نمونه‎‎‎‎‎برداری هم پيش رفت و به علت نامعلومی مراحل کفسازی تعریض و لوله‎‎‎‎کشی ورودی و خروجی اين سد متوقف شد.

 از آنجایی كه اين سد نقش بسيار مهم و حياتی در اقتصاد روستا داشته و به علت قرار گرفتن در بالا دست، آب مورد نياز باغات و زمين‎‎‎‎‎‎های زراعی از سد مذكور تامین می‎‎‎‎‎‎‎شود و با عنايت به كم آبی فراگير لزوم احيای این سد جز موارد ضروری می‎‎‎‎‎باشد.

لازم به ذکر است قرار گرفتن این سد در ارتفاعات روستا و نزدیک بودن به مسیرهای جاده طارم و جاده ماسوله با منطقه‎‎‎‎‎‎ای بکر و عالی با طبیعت زیبا و پرآب شدن سد در اردیبهشت و خرداد ماه و داشتن جاده دسترسی تا ورودی سد هر ساله بطور اتفاقی و تبلیغ نشده گردشگران زیادی را به این محدوده زیبا می‎‎‎‎‎‎‎‎کشاند.

لذا از مسئولین محترم شهرستان خلخال درخواست می‎‎‎‎‎‎‎کنیم به این سد و محدوده گردشگری این منطقه و مشابه چنین مناطق طبیعی شهرستان که هدف گردشگری هستند و جذب توریست می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎کنند توجه بیشتری بکنند تا با کمک هم شهرستان خلخال عزیزمان را آباد و زیباتر از همیشه کنیم.

مهدی پیشدادی کهل

لینک کوتاه: khalkhalim.com/d1545

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: