دکتر خالقی، عضو کمیسیون بهداشت ضمن تاکید بر جدی گرفتن تهدید ویروس کرونا، گفت: مردم جدا از ترددهای غیرضروری خوداری کنند.

به گزارش خلخالیم، بشیر خالقی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور، اظهار داشت: مردم تهدید ویروس کرونا را جدی بگیرند و به توصیه های بهداشتی و درخواست مسئولان ذیربط مبنی بر عدم تردد و سفرهای غیر ضروری، عمل کنند.

وی با بیان اینکه عدم رعایت توصیه هایی که از سوی نهادهای مربوطه اعلام می شود از سوی برخی از شهروندان باعث شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا می شود، گفت: بهترین راه کنترول و جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر این ویروس، ماندن در خانه است؛ این اقدام بدون هزینه و در جهت حفظ جان و سلامتی همه هموطنان است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر لزوم قرنطینه خانگی، ادامه داد: با ماندن در خانه می‌توان از انتقال بیماری از طریق افراد بیمار و بیمار شدن افرادی که هنوز به این ویروس مبتلا نشده‌اند جلوگیری کرد.

خالقی با درخواست از مردم برای ماندن در خانه در تعطیلات عیn نوروز و پرهیز از دید و بازدید و سفرهای نوروزی، تصریح کرد: در صورتی مردم  با ماندن در خانه زنجیره شیوع این ویروس را قطع کنند، مسئولین و کادر درمانی و پزشکان می توانند بیماران فعلی را شناسایی و درمان کنند.

وی تاکید کرد: در صورتی که با سهل انگاری برخی از شهروندان زنجیره شیوع ویروس ادامه پیدا کند و ویروس به افراد دیگر منتقل شود، پیشگیری، مقابله و ریشه کن کردن ویروس دشوار شده و در نتیجه هزینه های مالی و جانی زیادی را در پی خواهد داشت.

نماینده مردم خلخال در مجلس افزود: شیوع این ویروس ممکن است که تا یک ماه آینده هم ادامه داشته باشد اما قطعا ما می توانیم با عمل کردن به توصیه ها ، هماهنگی دستگاه های مختلف و همچنین تلاش کادر پزشکی و درمانی کشور کرونا ویروس را کنترل و در نهایت ریشه کن کنیم.

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: