ماموران یگان حفاظت محیط زیست خلخال اعضای باند حرفه‌ای شکار غیرمجاز در آغداغ خلخال را دستگیر کردند.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا، رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با توجه به تحقیقات نامحسوس و گزارش‌های واصله و با همکاری پلیس اطلاعات و پاسگاه انتظامی و مساعدت ریاست حوزه قضایی بخش خورش‌رستم موفق به دستگیری سه نفر متخلف شکار و صید شدند. 

مهدی کسایی روز شنبه افزود: از متخلفان ۶ قبضه اسلحه قاچاق شامل ۲ قبضه اسلحه گلوله‌زنی دوربین‌دار، چهار قبضه اسلحه ساچمه‌زنی، سه دستگاه دوربین چشمی، لاشه سه راس کل و بز ، لاشه پنج قطعه کبک ، لاشه یک سر خرگوش ، ۱۴ عدد فشنگ گلوله‌زنی و ۴۴ عدد فشنگ ساچمه‌زنی و سایر ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد. 

او اظهارداشت: با توجه به ایام تعطیلات نورزوی، متاسفانه برخی از غارتگران طبیعت از شرایط به وجود آمده سوء‌استفاده کرده و آن را فرصتی جهت کشتار و شکار غیر مجاز حیوانات کمیاب منطقه می‌دانند.

او گفت: گروه‌های گشت و کنترل پاسگاه‌های محیط‌بانی و گشت‌های سیار محیط‌بانان اداره حفاظت محیط زیست خلخال بصورت منظم اجرا و با متخلفان شکار و صید بصورت قاطع برخورد و بعد از دستگیری به مراجع قضایی معرفی خواهند شد. 

وی اظهار داشت: استفاده از سلاح‌های قاچاق و غیرمجاز توسط متخلفان شکار، یکی از عوامل تهدید کننده نسل وحوش در مناطق آزاد و حفاظت شده این شهرستان است. 

کسایی با تاکید بر تعامل مناسب محیط‌بانان با عوامل انتظامی و اجرای گشت‌های مشترک در مناطق آزاد و تحت مدیریت شهرستان از همیاران و دوستداران محیط زیست خواست تخلفات زیست محیطی را به سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ حفاظت محیط زیست استان گزارش کنند.

شورای عالی حفاظت محیط زیست به استناد بند چ ماده ۳ قانون شکار و صید بهای هر راس کل و بز وحشی را از لحاظ ضرر و زیان ۲۵۰ میلیون ریال تعیین کرده که این مبلغ به عنوان ضرر و زیان وارده به محیط زیست از سوی شکارچی متخلف پس از محکومیت قطعی به حساب حفاظت محیط زیست واریز می‌گردد.  

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

نظرات (2)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
This comment was minimized by the moderator on the site

آغداغ ؟؟؟؟

???? از شما بعید بود

صرفا جهت اطلاع " آق داغ "

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام و عرض ادب خدمت شما
به لحاظ نوشتار صحیح کلمات ترکی، "آغداغ" صحیح می باشد و لذا در قالب و ساختار جدید سایت خلخالیم تمام تلاش ما این خواهد بود که کلمات ترکی را درست بنویسیم. ممنون از دقت نظر جنابعالی.

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: