بارش شدید باران در شب گذشته و پیش از ظهر یکشنبه در خلخال موجب جاری شدن سیلاب در خیابان‌ها و آبگرفتگی معابر عمومی این شهر شد.

بارش شدید باران همراه با رعد و برق شدید و غرش آسمان موجب وحشت اهالی شده و در اثر جاری شدن سیل در رودخانه‌های عبوری از شهر خلخال و ورود سیلاب به مزارع کشاورزی و باغ‌های حاشیه روخانه هروچایی خسارت قابل توجهی به کشاورزان و باغداران این منطقه وارد شد.

به علت رعد و برق شدید چند اصله درخت در باغ‌های خلخال دچار آتش‌سوزی شده و تندباد نیز موجب شکسته شدن ده‌ها اصله درخت تنومند تیریزی و بید در باغ‌های حاشیه رودخانه هروچای شد.

همچنین به علت غرش  شدید آسمان یک باغدار خلخالی مشغول بکار در باغ از ناحیه گوش دچار آسیب شده و راهی بیمارستان شد.

صباح‌الدین برزگر ، شهردار خلخال روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: خسارات سنگینی از جاری شدن سیل به تاسیسات زیربنایی در خلخال و باغ‌های داخل محدوده این شهر وارد شده است.

او اظهارداشت: با جابجایی درختان سقوط کرده در داخل رودخانه در منطقه پارک اللرباغی خلخال و تغییر مسیر رودخانه هروچای در این منطقه آسیب ناشی از افزایش آب این رودخانه و ورود آن به باغ‌های مجاور کاهش یافته و تردد از طریق پل عابر پیاده در منطقه شمال غربی این شهر دوباره برقرار شد.

وی افزود: بارش باران شدید موجب جاری شدن سیلاب در معابر عمومی و چند خیابان فرعی شده و با تلاش ماموران آتش‌نشانی مجاری آب‌های روان و کانال‌های هدایت آب در این شهر که به علت وجود زباله مسدود شده بود، بازگشایی و مشکل انسداد روان آب‌ها برطرف شد.

رییس اداره هواشناسی خلخال نیز گفت: بامداد امروز بیش از ۱۴.۵ میلیمتر باران در این شهر باریده و هم‌اکنون دمای هوای این شهر ۸ درجه بالای صفر می‌باشد که در مقایسه با حداقل دمای پیش از ظهر روز گذشته دمای هوا ۶ درجه افزایش یافته است.

فرامرز فرض‌الله‌پور با بیان اینکه آسمان خلخال هم‌اکنون نیمه‌ابری و توام با بارش پراکنده باران است، افزود: بارش رگباری باران همراه با رعد و برق شدید دور از انتظار نبوده و مردم از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های طبیعی آب‌های روان و دره‌ها جدا پرهیز کنند.

او از بارش بیش از ۵۰ میلیمتر باران در طول اردیبهشت ماه سال جاری و هفت روز گذشته  در خلخال خبرداد و گفت: مجموع بارندگی‌ها در این مدت بیش از ۱۳۰ میلیمتر است که این میزان یک سوم از مجموع بارندگی سالانه این شهرستان است.

khalkhalimm/c0a89

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: