استاندار اردبیل گفت: طبق جدول زمان‌بندی و اعلام گزارش پیمانکاران، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه بزرگ راه‌آهن اردبیل _ میانه به ۸۴ درصد رسیده است.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا، اکبر بهنامجو روز پنجشنبه در نشست با پیمانکاران پروژه راه‌آهن میانه _ اردبیل با بیان اینکه در سفر زمستان رییس‌جمهوری به استان اردبیل اعتبار ویژه در نظر گرفته شده، گفت: برای سال جاری ۸۰۰ میلیارد تومان برای پروژه راه‌آهن اختصاص یافته و این اعتبار با پیگیری‌های انجام شده و در صورت فعال بودن کارگاه‌ها طبق برنامه‌ریزی وصول می‌شود.

وی بیان‌کرد: ۱۵۰۰ میلیارد تومان تاکنون برای این پروژه هزینه شده و برای تکمیل آن نزدیک ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است و بیشتر اعتبارات لازم در نیمه اول سال پرداخت می‌شود.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه بانک ملی هم به تعهد خود به خوبی عمل کرده، اظهارداشت: ۷۰ میلیارد تومان از تعهدات این بانک پرداخت شده و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز در هفته آینده تزریق می‌شود. 

وی با تاکید بر اینکه این پروژه یکی از پروژه‌های اولویت‌دار دولت است، افزود: با توجه به پیشرفت زیرساختی که انجام شده و اهتمام جدی همه دست‌اندرکاران در سایه تلاش پیمانکاران پروژه تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته او ، در حال حاضر کل پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تزریق اعتبار به موقع در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

بهنامجو تشریح‌کرد: حدود۱۰۰ کیلومتر این پروژه از سمت اردبیل قابل ریل‌گذاری بوده و از سمت میانه نیز ریل‌گذاری چهار ماه آینده آغاز می‌شود.

استاندار اردبیل افزود: علیرغم شیوع ویروس کرونا تمام واحدهای تولیدی و کارگاه‌های عمرانی این پروژه با رعایت پروتکل بهداشتی به فعالیت خود ادامه داده و نیت همه پایان پروژه طبق جدول زمان‌بندی است.

وی ادامه‌داد: در مسیر عملیات خاکی مشکل زیادی وجود ندارد و تاکنون ۷۵ درصد خاک‌ریزی و ۹۴ درصد خاک‌برداری انجام شده که پیشرفت فیزیکی پل‌ها ۶۳ درصد و تونل‌ها ۸۰ درصد اعلام شده است‌.

بهنامجو با بیان اینکه ۹۲ درصد خاک‌برداری تونل‌ها انجام شده، افزود: مسیر راه‌آهن اردبیل_ میانه یک محور سخت بوده و مشکلات کرونا و بارندگی کمی پیشرفت کار را کند کرده است.

وی با اشاره به اینکه به تعداد ماشین‌آلات و پرسنل در کارگاه‌ها افزوده شده، گفت: پیمانکاران بر تعهد خود پای‌بند بوده و قول داده‌اند در اسرع وقت قطعه‌های مورد تعهد خود را تکمیل کنند.

استاندار اردبیل افزود: در صورت پیوستگی مسیر به راه‌آهن میانهریل‌گذاری بصورت میکانیزه انجام شده و سرعت کار افزایش می‌یابد.

بهنامجو با اشاره به اینکه هر ۲ هفته یک بار از این پروژه بازدید خواهد کرد، گفت: این پروژه ملی یکی از پروژه‌های اصلی و مطالبه عمومی بوده و باید تلاش همه جهت به نتیجه رسیدن آن مضاعف شود.

 وی از تکمیل و اتمام ایستگاه تشکیلاتی اردبیل خبر داد و افزود: این ایستگاه بزرگترین ایستگاه کشور خواهد بود و با مساحت بیش از ۱۰۰ هکتار تا پایان نیمه اول سال جاری به اتمام  رسیده و برخی از کارهای نازک‌کاری آن تا پایان سال تکمیل می‌شود.

او گفت: ادامه راه‌آهن به شهرک صنعتی و کارخانه سیمان به جد پیگیری می‌شود و هم‌اکنون در حال مطالعه و طراحی بوده و اعتبار این مسیر غیر از اعتبار یاد شده راه‌آهن اردبیل _ میانه است.

استاندار اردبیل ادامه‌داد: فاز اول مطالعات اتصال راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد و نیز اتصال به خط ریلی آذربایجان و روسیه به اتمام رسیده و مطالعات فازهای بعدی نیز امسال تحقق می‌یابد.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/ee090

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: