رییس اداره ثبت احوال خلخال گفت: میزان تولد در این شهرستان در ۹ ماه گذشته در مقایسه با زمان مشابه سال قبل ۱۱.۴۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش خلخالیم، سیدعیسی کریم‌پور روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حالی که پارسال در این مدت تولد ۶۴۰ نوزاد در این شهرستان به ثبت رسیده، آمار نوزادان متولد سال جاری به ۵۶۷ نفر کاهش یافته است.

وی علت کاهش آمار تولد و فرزندآوری را رواج فرهنگ تک‌فرزندی در بین خانواده‌ها و افزایش مشکلات اقتصادی ذکر کرد.

کریم‌پور همچنین از کاهش ۱.۴۷ درصدی آمار فوت‌شدگان این شهرستان در سال جاری خبر داد و افزود: پارسال  ۲۷۱ نفر در این شهرستان فوت کردندکه این میزان امسال به ۲۶۷ نفر کاهش یافته است.

او اظهارکرد: در ۹ ماه امسال ۵۷۶ واقعه ازدواج در این شهرستان به ثبت رسید که در مقایسه با  ۶۳۰ مورد ازدواج پارسال  ۸.۵۷ درصد کاهش داشته است.

رییس اداره ثبت احوال خلخال با ابراز نگرانی از کاهش آمار ازدواج و تولد در این شهرستان گفت: با توجه به روند نزولی نرخ جمعیت،  راهکارهای تشویق زوجین به فرزندآوری و همچنین ترغیب جوانان به ازدواج در جامعه باید افزایش یابد.

کریم‌پور از کاهش ۲۵.۳ درصدی آمار طلاق در این مدت در مقایسه با پارسال نیز خبر داد و افزود: پارسال ۱۳۴ واقعه طلاق در این شهرستان به ثبت رسیده که این میزان در ۹ ماه امسال به ۱۰۰ مورد طلاق کاهش پیدا کرده است.

او اظهارکرد: کاهش آمار طلاق در خلخال حاکی از نهادینه‌سازی فرهنگ صلح و سازش در بین زوجین و کارساز بودن راه‌کارهای پیشگیرانه از طلاق از سوی کارگروه کاهش طلاق و آسیب‌های اجتماعی این شهرستان در سال‌های اخیر است.

وی همچنین با بیان اینکه تاکنون در خلخال برای ۹۰ درصد جمعیت شهرستان کارت ملی هوشمند صادر شده، افزود: در این مدت ۶۲ هزار نفر از شهروندان موفق به دریافت کارت ملی هوشمند شده‌اند.

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: