آتش‌سوزی در جنگل‌های درختان قد کوتاه ارس و بنه در حوالی سه روستای واقع در بخش خورش‌رستم خلخال مهار شد.

به گزارش خلخالیم، بخشدار بخش خورش‌رستم خلخال عصر شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این آتش‌سوزی در مناطق جنگلی روستاهای کزج، دمدل و کیوی زاویه از توابع این بخش بوقوع پیوسته بود که با تلاش ماموران آتش‌نشانی هشجین، محیط‌بانان اداره حفاظت محیط زیست،یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و اهالی مهار و از سرایت شعله‌های آتش به سایر مناطق جنگلی منطقه جلوگیری شد.

ابوطالب نصیری پروچ اظهارداشت: در این حادثه بیش از ۱۴ هکتار از اراضی جنگلی و همچنین بخشی از مزارع کشاورزی و مراتع منطقه طعمه شعله‌های آتش شده و از بین رفت.

بخشدار خورش‌رستم خلخال با بیان اینکه در هفته گذشته چندین مورد حادثه آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های این بخش اتفاق افتاده است، بیان کرد: پیش از این در حادثه آتش‌سوزی جنگل‌های اطراف روستای سفیدآب نیز بیش از ۱۰هکتار از اراضی جنگلی از بین رفت.

وی از شناسایی برخی از عوامل ایجاد آتش‌سوزی‌های عمدی این بخش توسط محیط‌بانان اداره حفاظت محیط‌زیست خلخال و معرفی آن‌ها به مراجع قضایی منطقه خبر داد و افزود: انتظار از مردم روستاهای واقع در مناطق جنگلی حفظ و حراست از موهبت الهی و پرهیز از روشن‌ کردن آتش در آنها و اقدام به موقع برای خاموش کردن آتش‌سوزی احتمالی است.

شهرستان خلخال بواسطه شرایط اقلیمی مناسب، هم‌جواری با استان گیلان و جاری شدن رود پر آب و معروف قزل اوزن در این شهرستان، بیش از ۴۵ هزار هکتار جنگل داشته و ۸۰ درصد مجموع جنگل‌های موجود استان اردبیل را به خود اختصاص داده است.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/ef23f

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: