رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خلخال گفت: به علت شدت برودت هوا استفاده از هرگونه افزودنی از جمله ضدیخ برای تهیه بتون و استفاده از آن در ساخت و سازهای زمستانی این منطقه ممنوع است.

به گزارش خلخالیم زاهد ستاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استفاده از این نوع مواد افزودنی در سازه پروژه‌های عمرانی تنها برای برودت پایین هوا بوده و زمانی که حداقل دمای هوای این شهرستان از ۵ تا ۱۵ درجه زیر صفر در نوسان است، نمی‌تواند عامل بازدارنده از یخ زدن بتون در سازهای ساختمان و سایر طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی این منطقه باشد.

وی گفت: استفاده از ضدیخ در سازه‌های در حال ساخت در فصول سرد زمانی مجاز است که بتون بکار رفته در داخل محوطه ساختمان با استفاده از امکاناتی هم‌چون دیواره نایلونی و عایق‌بندی پوشانده شده و از ورود سرمای بیرون ، باد و سایر شرایط جوی با استفاده از امکانات گرم‌کننده محیط سازه‌های بتنی مصون باشد.

او اظهارداشت: اخیرا از ادامه عملیات اجرایی یک پروژه بزرگ عمرانی و اقتصادی که با استفاده از مواد افزودنی در فضای باز اقدام به بتون‌ریزی در سرمای زیر ۱۰ درجه صفر می‌کرد، جلوگیری شد.

وی افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان خلخال در هیچ شرایطی اجازه کار با استفاده از مواد افزودنی از جمله ضدیخ بتن را برای ادامه کار در شرایط سخت زمستانی به مجریان این گونه پروژه‌ها نمی‌دهد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خلخال همچنین از افزایش ۲۶ درصدی ساخت و ساز در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: امسال مهندسان عضو این سازمان در بخش‌های مختلف بر اجرای ۸۲ هزار متر مربع ساخت و ساز نظارت کردند.

وی اظهارداشت: افزایش سطح ساخت و سازهای شهری و روستایی این شهرستان حاکی از رونق اقتصادی و توسعه صنعت گردشگری منطقه بوده و این در حالی است که رکود ساخت و ساز به علت افزایش هزینه مصالح ساختمانی و تامین نیروی انسانی در سایر نقاط کشور مشهود است.

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: