top
logo

آمار سایت

فرم ورود




>> نظرات و پیشنهادات
نظرات و پیشنهادات نامه الکترونیک

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید .

مطمئنا با نظرات و راهنماییهای شما عزیزان روز به روز شاهد پر بار تر و پر محتوی تر شدن سایت خواهیم بود .

منتظر نظرات ارزشمند همه عزیزان از همه جای دنیا هستیم .

 

نکته : با اضافه شدن یادداشتهای جدید به مرور نظرات قدیمی تر پاک خواهند شد .

 
یادداشت (85)
1 پنجشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۹ ساعت ۰۷:۱۱
ــ

( هیرولی )


سلام مدیر محترم سایت با تشکر از مدیر محترم سایت و خسته نباشید از زحمات و قرار دادن وقتتان برای سایت علیرغم مشغله های کاری تان. در مورد موضوع روزشمار خدمت همشریان عرض کنم که قرار دادن اون تو سایت کار بسیار خوبیه. حداقل موضوع افتتاح جاده پونل رو روزانه به شما شهروندان و مسئولین یادآوری میکنه حالا سوالم اینه که اگه این روز شمار نبود واقعا یاد مان میموند که تو این مدت موضوع این جاده ابریشم رو مطرح کنیم و بعد به روزشمار گیر بدیم؟بهتره بجای سوال و جواب از مدیر سایت از مدیران مربوطه بپرسیم که چرا جاده علیرغم وعده مسئولان در موعد مقرر افتتاح نخواهد شد؟

2 پنجشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۹ ساعت ۲۳:۱۷
ــ

( راد )


با سلام حضور دوستان گرامي.قرار دادن شمارش معكوس در سايت پيشنهادي بود كه از طرف دوستان از جمله من به مديريت محترم بود.عده اي از عزيزان عدم افتتاح جاده را كه بنده قبلا نيز اشاره كرده بودم به سايت اختصاص مي دهند و البته كه متاسفانه مردم ما عادت دارند كه ايرادات را به مردم عادي بگويند و يا حتي در بين خود چنان صحبت كنند كه مثل اينكه همه كاره اند ولي هرگز نمي توانند از مسئولي بپرسند كه چرا ؟بياييد با پايان شمارش معكوس از مسئولمان بپرسيم چرا و نه كساني كه قول آن مرد مسئول را روي سايت ملاك سنجش دروغ از حقيقت قرار داده اند.در آخر تشكر مي كنم از پيمانكار مصلاي خلخال كه در تابلوي پرو‍‍‍‍‍‍ژه شمارش معكوسي را جهت اتمام پروژه گذاشته اند و اين اطمينان هست كه اين طرح تمام شود.ولي اي كاش راه در اولويت مسئولانمان بود.از مديريت محترم هم خواهش مي كنم كه شمارشگر را به صورت منفي ادامه دهند و به نظر من اين شمارشگر منفي بايد از 30 سال پيش در سايت قرار داده شود و تعداد روزهاي اين 30 سال را به صورت منفي نشان دهد.


پاسخ مدیر : البته نه فقط در مورد این جاده , در سایر موارد هم اگر مسئولی بخواهد قول حتمی دهد , برای چنین پروژه هایی هم شمارشگر معکوس در سایت قرار خواهد گرفت , همین چند روز پیش اعلام شد که دو ماه دیگر مردم هشجین از لوله کشی گاز بهره مند خواهند شد . مسئول مربوطه اگر بداند که از طرف همشهریان زیر ذره بین است , اولا در قول دادن بیشتر دقت می کند و دوما اگر قولی داد تلاش بیشتری در به موقع انجام دادن کار خواهد داشت .

3 جمعه ۰۱ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۰:۴۴
ــ

( جاوید خدمتی )


سلام بحث ساخت و نصب تندیس میدان وسط شهر کم کم برای خودش داستانی می شود من نمی دانم بالاخره این داستان به کجا می انجامد ولی ارزو می کنم عاقبت به خیر باشد. در این باره خبرهای مختلف و گاها ضد و نقیضی شنیده می شود من شنیده ام که قرار است تابلو تبلیغاتی چهار جهته(تلویزیون شهری) نصب شود اگر این خبر صحت داشته باشد باید برای شهرداری و کارشناسان فرهنگی آن متاسف شد که جای تندیسی که بایدنمادی از شهر و هویت فرهنگی و تاریخی آن باشد با تلویزیون شهری و تبلیغاتی معاوضه می شود.البته این خبر شایعه است و حتما صحت ندارد ولی گاهی باید خیلی از این شایعات را هم جدی گرفت چرا که ممکن است این شایعه نوعی گمانه زنی باشد و موضوع قبل از اجرا نزد افکارعمومی ارزیابی شود. به هر حال شهرداری پیش ازاین این طرح را به مسابقه گذاشته بود و معماران و مجسمه سازان و هنرمندان طراح را به مشارکت دعوت کرده بود شاید این هم یکی از چندین طرح ارائه شده به این فراخوان بوده که مورد اقبال شهرداری و کارشناسان فرهنگی و هنری آن قرار گرفته است و بهتر از این طرحی ارائه نشده است . در این میان ما و امثال ما فقط شهروندی هستیم که دوست داریم شهرمان رازیبا و آباد ببینیم و در حد وسع و توانایی خودمان نیز کوشش می کنیم و هیچ غرضی نداریم و اگر به عملکرد مسئولی خرده می گیریم از روی دلسوزی است و بس . ضمنا دوستان وهمشهریان عزیز اگر اخبار موثق تر و قریب به واقعیت از سرنوشت آینده این میدان دارند ما را بی خبر نگذارند.


پاسخ مدیر : کاملا با شما موافقم , بحث ساختن نماد شهری بیشتر از اینکه تصور شود مهم است , چرا که ذهنیت هر میهمانی را که وارد شهر می شود , می تواند در بر بگیرد و در نوع شناساندن شهر به یک غریبه بسیار موثر است . متاسفانه میدان مرکزی شهر ما که به واسطه وجود بانکها بسیار خشک , بی رونق و کسل کننده است , لا اقل با یک تندیس مناسب و در خور مردم شهرستان خلخال به آن زیبایی ببخشیم

4 شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۲۳
ــ

( علی )


مسئولین کشوری که از این قولها زیاد میدن، /توسط مدیریت ویرایش شد / کاش بغل اون روز شمار می نوشتین که گفته معاون وزیر راهه که حساب دست ما بیاد

5 شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۳۴
ــ

( علی )


بنده خلخالی ساکن تهران هستم و در طول مدت اقاتم در تهران افراد زیادی را ترغیب نموده ام که سفری به خلخال داشته باشند و حداقل چند صد نفر به خاطر تشویق من به خلخال مسافرت کرده اند، بیشتر آنها می گویند خلخال هتل مناسب یا ندارد یا در زمان مراجعه آنها اتاق خالی نداشته و شهر فاقد سرویس بهداشتی مناسب می باشد. قابل توجه شهرداری : ساخت سرویس بهداشتی مناسب که هزینه ای نداره.

6 يكشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۲۶
ــ

( علی )


از اینکه روزشمار رو تغییر دادید متشکرم،اینکه داخل پرانتز نوشتید:(طبق قول معاون وزیر راه) مردم واقع بینانه مسئله رو در نظر می گیرند، ممنون.


پاسخ مدیر : خواهش می کنم ، مطمئنا سایت با نظرات همه دوستان ، پویا تر خواهد بود

7 يكشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۷:۰۴
ــ

( اسماعیل زاده )


آقا محسن مطلبتان برای من کاملا روشن است ولی این عادت معمولی زمانی پر رنگ تر می شد که یک ماه از لیگ برترپارسال گذشته بودو بسیاری از مردم عوام می گفتندکه این شوربرای خالی کردن عقده هاست وبه زودی خاموش می شود. تراکتور تیمی است که 40سال قدمت پربار در آذربایجان دارد واز آن موقع شاهد حضور تماشاگران پرشور آذربایجانی در استادیوم ها بوده ایم واین تیم نوری نیست که با باتری کار کند بلکه میلیونها آذربایجانی این نور را از خردسالی تا پیری روشن تگه داشته اند.....

8 دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۳۰
ــ

( آرمین )


سلام. آقای اسماعیل زاده عزیز. ما به اندازه کافی مشکلات و مسائل(در شهرمان خلخال) داریم.ان شاالله که اونا رو حل کردیم وقت برای بحث در مورد تیم تراکتور و اصالت آن زیاد هست!!!!عجله نکنید.

9 دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۰۰
ــ

( رادبه )


با سلام ضمن تبریک به آقای اسماعیل زاده در مورد مقاله فرهنگی اجتماعیشان به دوست عزیز آرمین عزیز نیز ضمن تشکر از فعالیتشان در سایت یاد آور می شوم که سایت خلخالیم میدان وسیعی است برای فعالیت دوستان در زمینه های مختلف و هر عزیزی حق دارد در چهارچوب ادب و نزاکت مقاله ها و نوشته های خود را ایفا کند.مشکلات شهر خلخال هم در جای خود گفته شده و خواهد شد.در مورد مسئله تراکتور نیز باید گفت که تراکتورسازی یک نام است که در پشت این نام و حتی نام شهرداری چندین میلیون نام خوابیده است این نام یعنی نام من و تو وما و شما.... بهتر است که دوستان عزیز مطالعه ای در مورد علل تشکیل تیم بارسلونا در اسپانیا و در ایالتی که مردمانش جزو قومیتها به حساب می آیند داشته باشند که چه طور یک تیم و یک نام همه مردم آن ایالت را با خود متحد کرد و در نهایت بازیکنان همان تیم منجر به قهرمانی در جهان برای اسپانیا نیز می شوند...

10 سه شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۷:۰۴
ــ

( اسماعیل زاده )


آرمین جان سایت خالخالیم فقط برای حل مشکلات شهری خلخال پایه گذاری نشده است بلکه من و شما تداعی کننده و در بعضی موارد یادآوری کننده مسایل ومشکلات شهری هستیم اما حق دارید نظر بدهید ولی نمی توانید مسایل کلی که مادرگیر آن هستیم خط بطلان بکشید تازه این سایت متعلق به همه ی افرادی است که در حیطه های مختلف به دنبال کشف وجستجوی مقالات واخبار در حیطه کاری خودشان هستند.ویادتان باشد که هیچ موقع منطق از احساس پیشی نمی گیرد .

11 چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۶:۵۷
ــ

( تورج فتاحی )


با سلام : سايت بروز، كامل وجذابي داريد.واقعاخسته نباشيد. بنظر من كمي روي معرفي سايت در سايت هائي كه عموميت بيشتري دارند جاي كار هست. چراكه همشهريان ساكن ساير شهرها وخارج از كشور سايت را نميشناسند.باميد آنكه در كارتان بيش ارز پيش موفق باشيد.


پاسخ مدیر : ممنون از اظهار محبتتون , ما تلاشمون رو در معرفی سایت انجام میدیم . و البته بقیه اش را اول به خدا و بعد به مرور زمان واگذار می کنیم .

12 چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۰۵
ــ

( آرمین )


سلام. با تشکر از دوست عزیز آقا رادبه که مسائلی رو برام یاداور شدند.باید عرض کنم که بابت فعالیت های که در سایت دارم نیازی به تشکر کسی ندارم.این وظیفه من هست که فعالیت کنم.بنده هم نظر شخصی خودم رو گفتم و قصد هیچ نوع توهینی به تراکتور یا طرفداران آن را نداشتم!!!

13 چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۱۲
ــ

( هیرولی )


با تشکر از مدیر سایت پیرو نظرات محترم همشهریان در خصوص میدان سابق گاز به اطلاع همشریان محترم میرساند طبق آخرین اخبار رسیده از خبرگزاری سوقت آباد مجسمه انواع فنو(جوی آب)در حال احداث شهرخلخال در سایزهای مختلف ، انواع چاله و چوله ، اقسام مختلف سرعتگیر ، مجسمه انواع مختلف عدم وجود سرویس بهداشتی ، و تندیس تله کابین اندبیل در کنار تندیس عدم برنامه ریزی صحیح و اصولی برای ساخت یک میدان ، در محل میدان نصب شده است و بازدید برای عموم رایگان میباشد.

14 چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۱۸
ــ

( علی )


برای خودم متاسفم و برای خلخال ، همین الان یکی از کسانی که آنها را تشویق کردم به خلخال بروند با من تماس گرفت و گفت که الان در خلخال هستند و هوا عالیه منتها مهمانسرا فاقد اتاق می باشد، یک لحظه فکر کنید حدود 15 نفر آدم الان شهر را ترک خواهند کرد و این 15 نفرها که ممکن است به هزاران نفر برسند چه نقشی در شکوفایی اقتصاد خلخال می توانند داشته باشند، افسوس ...

15 شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۱۱
ــ

( بهنام )


باسلام ضمن خسته نباشید در اولین روز افتتاح سایت نوشتم که برای شروع عالی است اما امروز مینویسم برای ادامه ناقض و ناکافی است. چون پس از گذشت حدود یکسال بیشتر منوی گزینه های سایت خالی از مطلب و عکس است و اخبار تقریبا هفتگی و آن هم بیشتر از مقامات و مسئولین شهری است که مردم همین اخبار را از رسانه های دیگر دائما می شنونند و می بینند و اهالی خلخال منتظر خبرهای از جنس مردمند نه اخبار کلیشه ای ، به نظر حقیر از چندین نفر که کاملا مسلط به اخبار روزمره هستند استفاده کنید که لااقل منوهای خالی پر شود و سایت شما را مردم پسند کند چون شما با مردم بیشتر سروکار دارید .


پاسخ مدیر : با سلام و تشکر از اظهار نظرتون . در مورد گزینه هایی که فرمودید خالی اند , حق با شماست و بنده از همان اول میتوانستم این گزینه ها را درج نکنم و بعد از کامل شدن درج کنم ولی بنده این قسمتها را خالی گذاشتم تا همه دوستان و همشهریانی که مطالبی راجع به این سر فصلها دارند , برای ما ارسال کنند تا به اسم خودشان در سایت درج کنیم که متاسفانه همشهریان در این زمینه ها خیلی کم همکاری داشته اند . در مورد اخبار هم که فرمودید مربوط به مقامات و مسئولین شهری است بلی آنهم در این چند مورد اخیر بیشتر بود ولی اخباری بود که مستقیما به عمران و آبادی شهرمان مربوط می شد و به نظر حقیر تاکید این اخبار در سایت خلخالیم بیانگر این است که حواس مردم خلخال به قولهایی که به مردم می دهید هست و در سایر موارد اگر خبر خاصی که برگرفته از خود مردم باشد اگر به دست این حقیر برسد حتما سعی می کنم سریعا درج کنم . مطمئنا انتقاد های شما دوستان عزیز در هر چه پربار تر شدن این سایت بسیار موثر خواهد بود و تلاش شبانه روزی بنده این است که این سایت همواره مردمی باشد و البته شما و همه همشهریان را به مشارکت در نوشتن این سایت دعوت می کنم . این کم و کاستی ها را به بزرگی خودتان ببخشید و قبول کنید که نوشتن این سایت و اداره کردن آن به تنهایی کار مشکلی است و تعدادی از دوستان که داوطلبانه در برهه هایی به اینجانب کمک می کنند , مشغله های کاری و شخصی خودشان را دارند . در پایان باز هم از بابت نظرات سازنده تون خیلی خیلی ممنونم

16 يكشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۳۸
ــ

( علی )


سلام، داشتم مطلب آقای فتاحی را می خواندم، یک مطلبی به ذهنم رسید و آن اینکه ما می توانیم لینک وبسایت را با ای میل به دوستان و آشنایان ارسال کنیم تا این وبسایت به خلخالی های مقیم دیگر مناطق و همچنین به کسانی که علاقمند مسافرت به خلخال هستند، معرفی شود، بنده خردادماه لینک khalkhalim.mihanblog را که عکس های شقایق های جاده اسالم-خلخال را نشان می داد برای دوستان و آشنایان ای میل کردم، اکثر آنها خوشحال شدند و لینک وب سایت مذکور را برای سایرین فوروارد کردند، با این روش می توان به معرفی این وبسایت به دیگران اقدام نمود.


پاسخ مدیر : ممنون از این همه احساسی که نسبت به وبسایت شهر خودتون دارید . لازم به ذکره که تابستان همین امسال گروههای مختلف گردشگر و طبیعت گرد از شهرهای مختلف ایران از طریق تماس تلفنی با سایت یا ایمیل با بنده هماهنگ کردند و در هر بار با هماهنگیهای منسجم که انجام شد , راهنمای محلی راه در اختیار گروههای مختلف قرار گرفت که تیمهای مختلف بعد از مراجعت به شهرهای خودشان با تماسهای تلفنی رضایت خود را از این میزبانی اعلام کردند . گروههایی از تهران , اصفهان , شیراز , ابهر , کرمان که برخی از این گروهها سال پیش از طریق وبلاگ بنده به خلخال اومده بودند و اونقدر بهشون خوش گذشته بود که امسال را هم تصمیم به مسافرت به خلخال گرفته بودند . در هر حال خواستم خدمت همشهریان عزیز عرض کنم که هر کسی میتونه در حد توان خودش برای آبادانی شهرمون سهیم باشه . در ضمن خیلی ممنون میشم دوستان از همین روشی که شما فرمودید , برای معرفی سایت اقدام کنند .

17 سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۷:۳۸
ــ

( هیرولی )


با سلام و خسته نباشید خدمت مدیر محترم سایت و تشکر از زحمات ایشان
اگر طی یک هفته اخیر و جاری بخواهید مسیرتان را بطور مستقیم از میدان معلم بطرف خوجین یا همان فیین ادامه بدهید انتهای میدان معلم مسدود بوده و ادامه مسیر به آن طرف بدون وجود تابلو راهنما برای مسافرین محترم و همشهریان عزیز از جاده قدیم امکان پذیر میباشد
علت ؟ خوب معلومه پروژه عظیم جوی آب زیرگذر ازاین طرف
بلوار به اون طرف بلوار به طول 8متر عرض یک متر و عمق نیم متر که مدت هفت روز است که درحال اجرا میباشد و بازهم ادامه داره.
خود پروژه شاید !!!؟ خوب باشه اما مدت ساخت اون با توجه به حجم کار فکر نمیکنید کمی تو این ازدحام مسافر و جابجایی طولانی شده؟ نظر شما چیه ؟


پاسخ مدیر : کاملا حق با شماست . بنده خودم شاهد بودم مسافرانی که سر در گم شده بودند و تابلوی راهنمایی هم نبود . واقعا متاسف شدم . راه جایگزین هم که خدا می داند چه وضعیت داشت ، خیابان کنار شهر بازی را بخاطر فاضلاب کنده بودند و گرد و خاک ماشینها به هوا بلند شده بود و متاسفانه پروژه ساخت این جوی هم دقیقا به زمان عید نیمه شعبان و اوج ترافیک مسافران تابستانی خلخال خورد که این قضیه نشان از عدم برنامه ریزی صحیح شهرداری خلخال در اجرای اینگونه پروژه ها دارد .

18 چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۷:۴۶
ــ

( گروه نی )


جناب آقای شیر علیپور مدیر محترم وب سایت شهرستان خلخال در صورت امکان برای منسجم تر شدن و هماهنگی بیشتر ادارات ، نهادها ، ارگانها ، سازمانهاوشرکتهای خصوصی آدرس این وب سایت بصورت رسمی به کلیه ادارات مربوطه شهرستان و استان رسانده شود و مسئولین محترم هم مجاب به پیگیری موارد مربوطه باشند که چه خوب میشد در اینصورت مردم هم به راحتی نظراتشان را ارائه میدادند


پاسخ مدیر : ما تا اندازه ای این کار را کرده ایم و حتی از فرماندار محترم هم خواسته ایم که در جلسه شورای اداری خلخال مطرح کنند . حال تا چه اندازه تاثیر گذار بوده و آیا در جلسات مطرح شده ، اطلاعی نداریم .

19 چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۵۱
ــ

( رامین نوری بلوکان )


باسلام من از اهالی روستای بلوکان از روستاهای میانه هستم دیدم که مطلبی از این روستا ندارید البته من ساکن قم هستم اما اطلاعاتی از این روستا برای شما می گذارم . یک روستای سرسبز و واقع شده در میان دو رشته کوه می باشد دارای جازبه های دیدنی از نظیر آبشار بسیار زیبا و دیدنی چشمه های زلال و و چشمه آب گرم موقعیت جغرافییایی بسیار عالی اهالی میهمان نواز ، البته این خصلت همه ترک زبان هاست ،کوه های زیبا و ... البته سعی می کنم چند تا عکس از این روستای زیبا برای شما بفرستم


پاسخ مدیر : از روستاهای میانه ؟ روستای شما مربوط به شهر میانه است ؟ یا همان روستای بلوکان از روستاهای بخش مرکزی شهرستان خلخال است ؟

20 چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۱۶
ــ

( علی )


سلام، در جستجوگر اینترنتی گوگل وقتی نام "خلخال" به فارسی نوشته می شود وبسایت khalkhalim در صفحه اول مشاهده نمی شود، با توجه به اینکه حدود 70% جستجوها در گوگل انجام می شود به نظر می رسد که ضروری است مدیر وب سایت به این امر توجه داشته باشند.


پاسخ مدیر : ممنون از تذکرتون ، در حال حاضر با تایپ نام " خلخال " وبلاگ خلخالیم ، اولین گزینه است که در همان وبلاگ به سایت لینک داده شده ، ولی در کل حق با شماست باید یک فکر اساسی برای این قضیه بشود

21 پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۷:۴۴
ــ

( گروه نی )


میخواستم از مسئولین محترم و زحمتکش شهرداری خلخال تقدیر و تشکر کنم از اینکه بصورت زیربنایی در بافت در ساخت آبروها و بخصوص پلهای ارتباطی خیابانها و کوچه تلاش میکنند چه خوب میشد یک کمی سرعت عمل داشتند و ساکنین محترم شهرخلخال هم بخاطر تشویق و قدردانی پلاکاردهایی را در محلهای باز سازی شده نصب میکردند و اگر مرکز شهر بازسازی اش تمام میشد یک نگاهی هم به حواشی شهر داشته باشندو دیداهالی شهر نسبت به عملکرد تبعیض و تعصبگونه شهرداری مرتفع شود

22 يكشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۴۰
ــ

( هیرولی )


با تشکر و خسته نباشید حضور مدیر محترم سایت در تکمیل نظر محترم " گروه نی " تائید میشود که ساخت آبرو و پل کار خیلی خوبیه درصورتیکه این لبه آبروها بالاتر از سطح آسفالت خیابان نباشد تا آب بجای عبور از آبرو از خیابان ، از حاشیه این آبروها جریان پیدا کنه و یا اینکه آسفالت تخریب شده لبه آبروها هنگام ساخت پس از تکمیل آبرو دوباره ترمیم بشه تا در زمستان و یخبندان دوباره خود آبرو بدلیل یخبندان تخریب نشه و یا اینکه پلهای ساخته شده در بلوار مصطفی خمینی ،میدان جانبازان ، ابتدای راه روستای زاویه و نرسیده به پل و جلوی راه و ترابری مثل به سرعتگیر نباشه!! خود کارها خوب اما نحوه و کیفیت اجرای کار اصلا خوب نیست

23 يكشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۰۳
ــ

( خانواده منافی )


بدينوسيله درگذشت پدربزرگوار خانم دكتر هيلدا هدايتي و پدر زن آقاي دكتر عطااله منافي به ايشان و خانواده محترمشان تسليت عرض نموده و براي آن بزرگوار طلب بخشش و علو درجات از درگاه باري تعالي آرزومنديم.

24 دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۲۵
ــ

( علی )


با توجه به سخنان آقای استاندار جدید که قول افتتاح جاده اردبیل - سرچم را داده اند پیشنهاد می شود که روزشمار آن در وب سایت درج گردد، پروژه جاده خلخال - پونل که به نتیجه نرسید، امیدوارم جاده اردبیل - سرچم به پایان برسد.


پاسخ مدیر : البته آقای استاندار زمان دقیقش رو اعلام نکردند ولی تصمیم ما هم همینه . از این به بعد هر قولی که داده بشه اقدام به درج شمارشگر معکوس خواهیم کرد به شرطی که دوستان عزیز بدقولی مسئول مربوطه را گردن وبسایت ما نیاندازند

25 دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۰۲
ــ

( سهند )


سلام احتمالا متولی اصلی پروژه پونل - خلخال ، وزارت راه میباشد (پیمانکار و مشاور پروژه توسط وزارت راه انتخاب شده و تبعا مجری آن هم از پرسنل وزارت راه خواهد بود). بنابراین نقشی که برای استاندار متصور میباشد صرفا طرح موضوع در جلسات و ... خواهدبود (نقش حاشیه ای) ولی وکلای اردبیل و یا وکلای سایر شهرهائی که غیر مستقیم در پروژه ذینفع خواهند بود ، میتوانند با توجه به مسئولیتی که دارند از شخص وزیر راه علت اینهمه تاخیر را جویا شده و وی را برای اتمام پروژه متعهد نمایند. مطلب از حیث اینکه سراغ چه کسی باید رفت و یا چه کسی را متعهد نمود خیلی ساده و واضح است . بنظر میرسد برخی عامدانه خلط مبحث میکنند . دو مکانی که در اجرای پروژه ذیربط میباشند مجلس و وزارت راه بوده و تبعا" اگر وکلای استان نقش خود را با درایت و مسئولانه ایفا نمایند وزارت راه لاجرم پروژه را در موعد مقرر خاتمه خواهد داد.( خلف این موضوع نیز صادق است اگر چنانچه اینبار نیز این چرخه ادامه یابد باید انگشت اشاره را مجددا به سمت وکلای استان نشانه گرفت ) مسئولین وزارت راه وقتی می بینند بابت کوتاهی و قصور خود هیچوقت حتی در حد مکاتبات رایج بازخواست نمیشوند هیچوقت در برخورد با پروژه مذکور تغییر رویه نداده و کماکان برخورد انفعالی مردم و مسئولین خلخال را به فال نیک خواهند گرفت.پرشس من و امثال من از آقایان  مسئول این است که شما وقتی حرفی را که بار اجرائی دارد میشنوید ایا به صرف شنیدن مجاب می شوید وقتی اوایل اردیبهشت به شما میگویند شهریور ماه تاریخ تقریبی اتمام پروژه است شما آخر شهریور یاد پروژه می افتید در حالیکه پس از بازدید این آقای موسوم به معاون وزیر راه باید تبعات و آثار ان را در عمل کنترل میکردید (بازدیدهای دوره ای) اینکه نفرات و ماشین آلات در حد کفایت امر میباشدو.....؟ ظاهرا" طول این مدت پروژه حتی در حد یک در صد هم نسبت به سال قبل پیشرفتی نداشته و کاملا طبیعی است که مسئولین وزارت راه از بی تفاوتی و برخوردهای غیر حرفه ای مسئولین دست اندرکار بومی به زعم خود حسن استفاده را بکنند و مشغله برای خود نتراشند. دوستان ، مجلس در برابر وزارت راه به بیانی صاحب فرس است پس لطفا نگذاریم نعل اسب را وارونه زنند .
البته در این میان نباید زحمات نماینده محترم خلخال را نادیده گرفت هر چند که در برخوردهای کاری صرفا" نتیجه تلاشها ملاک داوری است بنظر میرسد حمایتهای مضاعف اهالی هم از ایشان لازم است

26 سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۲۹
ــ

( علی )


سلام، فراموش کردم پیشنهاد بدهم که پس از اول شهریور روز شمار جاده خلخال - پونل به صورت " ؟ روز گذشته از قرار افتتاح جاده خلخال - پونل (طبق قول معاون وزیر راه) " کماکان در وب سایت درج گردد، شاید که مسئولین چاره ای بیندیشند، بنده متولد 1358 هستم از زمانی که خودم و خلخال را شناختم پدرم همیشه در مسافرت ها از این جاده صحبت می کرد و اینکه زمانی که پدرم جوان بوده عملیات احداث این جاده آغاز شده و پس از اتمام عملیات خاکبرداری با موتور از آن جاده عبور نموده و همواره ابراز امیدواری می کرد که این جاده افتتاح شود، آرزویی که هیچ گاه برآورده نشد و پدرم پارسال فوت کرد، الان ما نسل جوان امیدواریم که روزی این جاده افتتاح شود، آیا بنده که الان 31 ساله هستم آن روز را خواهم دید یا ...


پاسخ مدیر : خداوند پدر شما را قرین رحمت خویش قرار دهد . قرار ما هم از اول همین بوده و تا زمان افتتاح کامل این جاده این شمارشگر معکوس از روی سایت برداشته نخواهد شد و بصورت منفی شروع به شمارش خواهد کرد

27 چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۳۰
ــ

( محمد )


سلام، چند روز پیش یکی از دوستانم که در دوره خدمت نظام وظیفه باهم آشنا شدیم به من زنگ زد و خواست اطلاعاتی از نحوه مسافرت به خلخال و هتل ها و مکان های دیدنی اش بگیرد، من هم بلافاصله وب سایت khalkhalim را معرفی کردم، بعد از چند روز دوباره تماس گرفت و ضمن تعجب اطلاعات گردآوری شده در وبسایت را تحسین نمود، پس از مسافرت نیز کلی خوشحال بود، خلخال منطقه ای است که پتانسیل زیادی در جذب گردشگر به خصوص در فصل بهار و تابستان دارد، به نظر می رسد که بهتر است مسئولین اهمیت بیشتری به مساله جذب گردشگر نشان دهند، چون واقعیت امر خلخال نه شهر صنعتی است و نه پتانسیل صنعتی شدن را دارد و همچنین در زمینه کشاورزی نیز به جز مناطق و روستاهای محدود امکان چندانی برای کشاورزی وجود ندارد، توسعه فضاهای گردشگری می تواند کمک شایانی به پیشرفت خلخال داشته باشد، در این راستا احداث مکان های مناسب جهت اسکان مسافرین در اولویت می باشد، مرحله بعد توسعه مکان های گردشگری موجود می باشد، مثلا در مورد ازناو احداث پارکینگ، احداث پله در یک مسیر مناسب تا بالای کوه های ازناو، توسعه امکانات روشنایی و سرویس های بهداشتی ازناو و ... و در مورد چشمه میرعدیل نیز احداث پله تا مکانی که روستای کری(سمت تالش) دیده می شود مشابه آنچه در قلعه رودخان فومن انجام گرفته است می تواند سهم بسیار خوبی در جذب گردشگر و توسعه اقتصادی خلخال داشته باشد، همچنین برنامه ریزی برای ایجاد منطقه گردشگری در ساحل دریاچه سد گیوی که در حال احداث می باشد نیز می تواند از مواردی باشد که در زمره برنامه های آتی مسئولین امر قرار گیرد.


پاسخ مدیر : از اینکه وبسایت خلخالیم تونسته آبروداری کنه بسیار خوشحالیم . در حال حاضر توسعه مکانهای گردشگری بدون توسعه اماکن اقامت شبانه و ارائه سرویس به مسافران ، چاره ساز نخواهد بود . مسئولین باید علاوه بر توسعه گردشگاهها ، امکانات رفاهی را نیز تقویت کنند

28 پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۰۰
ــ

( علی )


سلام، راستی مدتی است می خواستم یه سوال بپرسم و آن نام وبسایت می باشد واژه " خلخالیم " چه معنی می دهد آیا به معنی " من خلخالی هستم " است یا ... ؟


پاسخ مدیر : کلمه " خلخالیم " با تلفظ خالخالیم یک کلمه ترکی و به معنی " خلخال من " می باشد . این اسم برگرفته از نام شعر یکی از دوستان است که در آینده نزدیک شرح شعر مذکور در سایت درج خواهد شد . ممنون از شما

29 جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۱۴
ــ

( خلخالی )


ضمن تشكر از زحمات شما در قسمت معرفي مفاخر و هنر مندان به نظر مي رسد اسامي آقايان منوچهر عليزاده-سيد فتاح علوي-احمد منتخبي-حامد فرجي كه واقعاً به نوعي هنر خلخال مديون آنها مي باشد فراموش شده است.فكر كنم هيچ كدام از انها هم اكنون در قيد حيات نباشند.ولي اين دين به آنها و جهت شناخت نسل جديد بايستي انجام شود. تا آنجايي كه اين جانب اطلاع دارم خيلي از نفرات اعلام شده در سايت به عنوان شاگردان ايشان بودند.


پاسخ مدیر : مگر می شود چنین بزرگوارانی از ذهن ما خارج شوند , مطمئنا فراموش نشده اند و قبلا هم عرض کردم , زندگینامه ای از این عزیزان در اختیار ندارم تا درج کنم . از شما و سایر دوستان خواهشمندم اگر شرح حال حتی جزئی از این عزیزان داشتید , برای درج در سایت برای ما ارسال فرمائید .

30 جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۰۳
ــ

( علی )


سلام،بنده خلخالی مقیم تهران هستم، به واسطه ارتباط با سایر ترک زبانان مقیم مرکز شاهد بوده ام که آنها با همشهریان خود دارای ارتباط منظم زمانی بوده و در تصمیم گیری و تاثیر گذاری و به طبع آن هدایت سرمایه های تولیدی و خدماتی روی شهر مادری خود دارای برنامه بوده و از قدرت چانه زنی خود در ساخت قدرت نهایت استفاده را برده و باعث توسعه و آبادانی شهر خود شده اند، مساله ای که خلخالی های مقیم مرکز به هیچ عنوان توجهی به آن نداشته و ندارند، واقعیت این است که خلخال علیرغم نیروهای انسانی بسیار مستعد و افراد شایسته که در کلیه فعالیت ها از جمله بازار، دانشگاهها، وزارتخانه ها و ... حضور فعال دارند و در زمینه فردی کاملا افراد موفقی هستند ولی خلخال یکی از عقب مانده ترین شهرهای آذربایجان می باشد، عدم ارتباط نخبگان شهر باهم و بی تفاوتی آنها در توسعه خلخال یکی از دلایل این امر است، باید توجه داشته باشیم که حق دادنی نیست، گرفتنی است، بنابراین لزوم تشکلی که بتواند خلخالی های مقیم مرکز را دور هم جمع کند تا با همفکری هم زمینه توسعه شهرستان را فراهم کنند بسیار ضروری به نظر می رسد، با توجه به افتتاح محور قزوین - رشت و افتتاح قریب الوقوع جاده خلخال - بونل فاصله زمانی تهران تا خلخال به 5 ساعت کاهش یافته و این بهترین فرصت برای جذب سرمایه و گردشگر به خلخال می باشد، امیدوارم نخبگان خلخال از فرصت های آتی در جهت توسعه خلخال نهایت بهره برداری را ببرند.


پاسخ مدیر : حرف دل خیلی ها را زدید

31 شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۰۳
ــ

( گروه نی )


جناب علی آقا با نظرتان موافق هستم و این کار را خلخالیهای مقیم مرکر با حضور نماینده محبوب و تلاشگر شهرستان انجام داده اند و چه خوب است که این چنین جلساتی بصورت دوره برگزار یا بصورت الکترونیکی اداره شود مشکل بزرگی که ما در خلخال داریم ظرفیت پذیرش آن نخبگان را نداریم حالا به علتی ممکنه بلحاظ اجتماعی یا فرهنگی ویا اقتصادی توجیح نباشیم و مدیریت زمان را به هیچ عنوان درک نکرده ایم پس این زنگ خطری است به ساکنین این شهرستان چراکه برای مثال ما در جذب نخبگان مان طوری عمل میکنیم که بعدا پشیمانی بدنبال دارد و این مسئله در انتخاب ریاست دانشگاه آزاد اسلامی خلخال متاسفانه اتفاق افتاد و بعد از دست دادن مهره کلیدی که دارای تجربه و حس ناسیونالیستی خاصی برای شهرش قائل بود و فردی درستکار و لایق بود به نحوی در کشو قوسهای جناحهای سیاسی کنار گذاشته شد و یکی از نقاط ننگین خلخال به ثبت رسید پس به هوش باشید و به گوش

32 يكشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۳۴
ــ

( گروه نی )


یکی بود یکی نبود غیر از هتلسپید هیچ کس نبود یه شهری بود اون دودر دورا هتلی داشت چند ستاره تو اون هتل .............قصه ما همین بود کلاغه به خونش نرسید

33 يكشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۴۱
ــ

( هیرولی )


با سلام حضور مدیر محترم سایت و خسته نباشید هفته قبل شاهد سقوط یکدستگاه کامیون حامل سنگ در جاده خلخال به اسالم بودیم روز یکشنبه این هفته نیز یکدستگاه تریلی نیز به اعماق دره ای در همین جاده سقوط کرد ، اگر شما هم از این جاده عبور کرده باشید شاهد تردد زیاد کامیون های حامل سنگ به شمال بوده باشید که با توجه به غیر استاندارد بودن جاده برای خودروهای سواری دردسرساز میشود . خب علت ؟ اول عدم حضور مداوم پلیس راهنمایی و رانندگی در این مسیر ، دوم عدم کنترل کامیون ها از لحاظ اضافه بار و اضافه وزن و نیز عدم کنترل ساعات کار رانندگان که نهایتا موجب خواب آلودگی راننده خواهد شد و سوم غیر استاندارد بودن این مسیر برای تردد علی الخصوص در فصل زمستان ، و چند علت دیگه که شاید بقیه میدانند و در آخر جوابگوی این مشکل واقعا کیست ؟ الف :راهنمایی و رانندگی ب:رانندگان ج:جاده د: هیچکدام

34 دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۲۹
ــ

( علی )


سلام، بنده داشتم پیشنهادات خوانندگان را می خواندم از لابلای حرف های خوانندگان وب سایت می توان مطالب خیلی جالبی شنید، مثلا احداث پله در ازناو از سطح زمین تا بالای کوههای ازناو و یا احداث پله در مسیر چشمه میرعدیل تا مکانی که روستای کری ( سمت تالش ) دیده می شود به سبک قلعه رودخان در فومن بسیار عالی می باشد، اگر به قلعه رودخان فومن مسافرت کرده باشید این مساله را به خوبی متوجه می شوید که این دو منطقه ظرفیت انجام چنین طرحی را دارند و مطمئنم خلخالی ها از آن استقبال می کنند و مسیرهای بسیار خوبی برای کوهپیمایی در روزهای تعطیل می تواند باشد، در عین حال که در جذب گردشگران نیز می تواند موثر باشد.


پاسخ مدیر : به نظر شما کوهپیمایی احتیاج به پله داره ؟؟؟؟

35 سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۲:۳۹
ــ

( میلاد . ش )


در جواب علی آقا . این کار نتیجه ای جز تخریب طبیعت و بافت منطقه و پایین آوردن شان ورزش و کوه و کوهنورد نخواهد داشت . توجه کنید که پله های مسیر صعود به قلعه بابک یا رودخان یا قهقهه و .... مسیر دستیابی به یک مکان تاریخیه و از زمان قدیم حتی زمان استفاده قلعه ها برای دسترسی استفاده می شده . فرضا شخصی رو با پله تا قله ازناو راهمایی کردیم و به آخر رسید . می خواهیم چه چیزی رو بهش نشون بدیم !!؟؟ تا حالا به این فکر کردین ؟!

36 سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۲۲
ــ

( علی )


با سلام، اگر شما به قلعه رودخان فومن مسافرت کرده باشید متوجه می شوید که مهمترین عامل در استقبال مردم از این مکان گردشگری علاوه بر وجود قلعه در ارتفاع و طبیعت زیبا و بکر، وجود پله در مسیر می باشد، مزیتی که پله در ازناو و یا چشمه میرعدیل خواهد داشت این است که مسیر رفت و آمد را "امن" می کند و این برای مردم بسیار حائز اهمیت است و خانواده ها در کنار هم می توانند از این طبیعت زیبا بهره مند شوند، استقبال مردم از این مکان ها سایر امکانات را به آن مکان ها گسیل می کند و جذابیت گردشگری آنها را افزایش می دهد، بنده ساکن تهران هستم و به دلیل کارم به اکثر شهرهای ایران مسافرت می کنم و شاهد این بوده ام که از یک طبیعت معمولی مثل یک تپه و یا ... به نحو خوب استفاده کرده و جذابیت گردشگری آن شهر را افزایش داده اند. فرهنگ زبانی در میان مردم ما نقش بسیار مهمی دارد و این فرهنگ خود باعث جذب گردشگر به خلخال می شود، ببینید واقعیت این است که الان جاذبه گردشگری خلخال به خاطر جنگل اسالم - خلخال است، و بیشتر مسافران به طور گذری از خلخال عبور می کنند و در شهر اسکان نمی یابند و عموما شب را در اردبیل یا شهرهای مجاور سپری می کنند، یکی از دلایل این امر علاوه بر عدم وجود هتل های مناسب و کافی ، جذابیت کمتر شهر می باشد وقتی ما در خلخال مناطق جذاب داشته باشیم عاملی در جهت جذب گردشگر می شود و توسعه ازناو و چشمه میرعدیل می تواند در اولویت باشد، مساله دیگر اینکه شب های خلخال زنده نیست و اکثرا مردم 8 به بعد شب را در خانه سپری می کنند، شب های ازناو بیشتر به آشیانه ارواح شبیه است و دلیل آن هم روشنایی نامناسب می باشد، امیدوارم مسئولین گردشگری با تهیه طرح جامع گردشگری زمینه های توسعه خلخال را فراهم کنند، اگر به حافظه تاریخی مراجعه کنیم و سرعین 20 سال پیش را با سرعین الان مقایسه کنیم می توانیم اهمیت و نقش گردشگری را در توسعه یک منطقه درک کنیم.


پاسخ مدیر : اگر قرار باشه میرعدیل یا ازنو رو پله کنند که دیگه طبیعتی وجود نخواهد داشت و این چیزی که شما می فرمائید اصلا نشدنیه . چرا اگه حرف تله کابین رو پیش بکشید باز به واقعیت نزدیکتره . در مورد هتلها و مکانهای اقامتی حق با شماست ، مطمئنا اگر مکانهای اقامتی خلخال تکمیل و تجهیز بشه ، ازنو و میرعدیل همینطوریش هم اونقدر زیبایی داره که گردشگر جذب کنه ولی در هر حال این داستان پله زدن و ... منو بیشتر یاد  ضرب المثل " سنگ بزرگ نشانه نزدن است " می اندازه

37 سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۰۰
ــ

( علی )


سلام، وقتی مسیر کوهپیمایی امن باشد خانواده ها به خصوص زنان و کودکان استقبال بیشتری می کند، پله یکی از این راهکارهاست، مسیرهای دیگری نیز می توان شناسایی و اجرا کرد که به صورت جاده آسفالت اجرا شود مشابه آنچه در بام تهران، آبیدر سنندج، شیخ تپه ارومیه، گاوازنگ زنجان و ... اجرا شده است، این راهکارها به زنده شدن شهر و جذب گردشگر و ماندن آنها در شهر کمک می کند البته به شرطی که امکانات اسکان مسافران مناسب باشد.


پاسخ مدیر : این طرحهایی که شما مطرح کردید همه در جهت تخریب طبیعته ، متاسفانه هر جا که جاده کشیده شده و آسفالت شده پر از آشغال و زباله شده و طبیعتش از بین رفته . اگه طبیعت خلخال اینقدر گردشگر داره بخاطر بکر بودنشه و همینجوریش هم کاملا امنه و اونهایی هم که می آیند خیلی از مسائل مربوط به طبیعت رو رعایت می کنند . متاسفانه من با این نظر شما اصلا موافق نیستم

38 سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۴۸
ــ

( علیرضا کرمانجی بالاکوهی )


با سلام و خسته نباشید درباره علل کوچ ایل کرمانج به خلخال در مطلب دهستان مصطفی لو نه روایت اول درست است نه روایت دوم خواهش می کنم اطلاعات خود را تکمیل وبعد در اختیار مخاطبین قرار دهید (یک سری به کتاب استاد توحدی بنام کوچ تاریخ کردان بندازید بد نیست )


پاسخ مدیر : بنده نوشته های جناب نعمت اله غمگین مصطفی لو را عینا در سایت قرار دادم و امیدوارم ایشان این یادداشت شما را مطالعه بفرمایند

39 سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۲۶
ــ

( علی )


متاسفانه از حرف های من برداشت اشتباه میشه، مطمئن باشید کوهنوردان مکان خودشان را پیدا خواهند کرد، بنده صرفا پیشنهاد دادم و اصلا متخصص شهرسازی و گردشگری نیستم منتها حداقل اینو میدونم که توسعه خلخال فقط با توسعه گردشگری امکان پذیر است، بنده اصلا روی پیشنهاداتم هیچ تعصبی ندارم، فقط یه سری راهکارها به ذهنم رسید که می تواند جذابیت گردشگری خلخال را افزایش دهد، هر طرحی هم که بتواند جذابیت گردشگری خلخال را افزایش دهد طرح خوبی خواهد بود. در مورد انتقاد آقا میلاد هم شما اگرکه به کوههای ازناو صعود کرده باشید لذت آن بالا بودن و دیدن منظره خلخال و سبلان را می توانید درک کنید، حال اگر خانم ها و کودکان نیز بتوانند به راحتی صعود کنند مطمئنا استقبال بیشتری خواهد شد. در آخرهم لازم میدونم یادآوری کنم که هزینه احداث پله و نگهداری آن بسیار پایین تر از احداث تله کابین می باشد، به نظر من احداث تله کابین در برابر احداث پله سنگ خیلی بزرگتری می باشد!

40 سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۵۴
ــ

( علی )


اینکه طبیعت پر اشغال میشه به فرهنگ مردم و فرهنگ سازی دولت برمی گردد، متاسفانه صدا و سیما توجهی به آلودگی محیط زیست ندارد، من یادم نمی آید در کتب های درسی در مورد آلودگی محیط زیست مطلبی خوانده باشم، در ضمن بنده به سوییس مسافرت کردم طبیعت خلخال مخصوصا سمت چشمه میرعدیل به سمت روستای کری خیلی زیباتر از سوییس می باشد منتها به دلیل فرهنگ سازی اولا مناطق جنگلی و کوهستانی آن فوق العاده تمیز می باشد، ثانیا از انواع روش ها مثلا پله ، تله کابین و ... برای جذاب سازی استفاده شده است و شما کاملا تلفیق تکنولوژی و طبیعت را حس می کنید، هرچند نباید انتظار داشت مثل سوییس شویم ولی معضل آلودگی کاری است که با فرهنگ سازی می شود به راحتی با آن مقابله کرد.


پاسخ مدیر : متاسفانه توسعه صنعتی جلوتر از توسعه فرهنگی ما اتفاق افتاد و اینها باعث بوجود آمدن اینهمه ناهنجاری و تضاد در میان مردم ماست . پس تا اصلاح کامل فرهنگ , اصلا صلاح نیست با کشاندن این افراد فقیر فرهنگی به مناطق طبیعی بکر , باعث نابودی آن شویم

41 چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۳۴
ــ

( گروه نی )


تکلیف تله کابین تفرجگاه اندبیل خلخال احتمالا مثل پروژه جاده سنتو خواهد شد پس زیاد خودتونو ناراحت نکنین چون هرکاری را شهرداری خلخال عهده دار باشه تکلیفش به همه ثابت شده است زیاد جدی نگیرید

42 چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۵۷
ــ

( سمیه )


من هم با نظر گروه ني موافقم.در خلخال هر پروژه اي بخواهد به مرحله عمل برسد چندين قرن طول مي كشد تا آن اثر تبديل به يك اثر ملي و ميراثي ماندگار براي شهرمان باشد نه آباداني و توسعه شهر:ِD

43 چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۳۸
ــ

( علی )


سلام، مسئولیت اجرا و بهره برداری از تله کابین تفرجگاه اندبیل باید به بخش خصوصی واگذار شود و بخش خصوصی مطمئن باشد که می تواند از سرمایه گذاری انجام گرفته برداشت سود کند و مالیات آن را نیز بپردازد نه اینکه یک ارگان دولتی از بیت المال مردم برداشت پول کند و پس از سالیان متمادی پروژه را اجرا کند آن هم با کیفیتی که معلوم نیست مناسب هست یا نه، نمونه های تله کابین در ایران که دولتی و یا خصوصی هستند در ایران زیاد داریم و شهرداری می تواند بازدهی و میزان رضایت مردم از آنها را بررسی کند.

44 چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۴۴
ــ

( علی )


فراموش کردم بگویم که در رامسر که بودم شنیدم که مالک تله کابین رامسر اصالتا خلخالی می باشد، نمی دانم که این صحت دارد یا نه، ولی اگر صحت داشته باشد می توان از تجربه ایشان در ساخت تله کابین استفاده کرد.

45 چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۲۲:۵۸
ــ

( رادبه )


از يكي از مسئولان استاني شنيدم كه تلويزيون هاي شهري كه به هر شهرستاني داده اند فقط مسئولان خلخال آن را دريافت نكرده اند و در واقع دنبالش نرفته اند.و هم چنين شهردار خلخال در هيچ يك از جلسات سازمان ميراث فرهنگي در اردبيل شركت نكرده است و اين در حالي است كه شهرداران شهرهاي استان در آن جلسات شركت فعال داشته اند و امتيازات مختلفي را جذب كرده اند!!!


پاسخ مدیر : داستان تلویزیونهای شهری چیه ؟؟

46 پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۰۲
ــ

( محمد )


از شهروندان محترم خلخال مخصوصا شهروندانی که به زبان انگلیسی تسلط دارند دعوت می شود تا به تکمیل اطلاعات خلخال به زبان های آذری، فارسی ،انگلیسی و ... در دانشنامه آزاد ویکی پدیا کمک کنند. با تشکر
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AE%D9%84%D8%AE%D8%A7%D9%84
http://en.wikipedia.org/wiki/Herowabad

47 شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۵۳
ــ

( هیرولی )


با سلام و خسته نباشید حضور مدیر محترم سایت و تشکر از زحمات ایشان بابت بروز رسانی سایت. بازم یه کار خوب از شهرداری - عرض خیابان در محل فلکه جانبازان ابتدای خیابان امام به طرف میدان گاز سابق بدلیل احداث کانال آب از روز پنج شنبه هفته قبل 28/5/89 مسدود است . و معلوم نیست کی به اتمام برسه ؟ بهتر است بدانیم چنین کارهایی با این مقیاس کوچک که در مسیر های پر تردد در شهرهای دیگر در عرض حداکثر دو سه روز و بصورت شبانه روزی 24 ساعته با بهترین کیفیت اجرا میشود . در ضمن نصب حداقل چند تابلو راهنمای مسیر نیز جهت هدایت مسافرین نیز بد نیست .

48 شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۲۲
ــ

( مهدی )


سلام. دستتون دردنکنه که ما رو از لینکدونی برداشتین. اینه رسم رفاقت ما که شما رو لینک کردیم. من خودم خلخالی هستم. حد اقل به عنوان یه همشهری میزاشتی لینکمون بمونه.


پاسخ مدیر : ظاهرا سوء تفاهمی اتفاق افتاده . شما ؟؟ ما لینک کسی رو از قسمت پیوندها برنداشتیم . شاید مشخصات شما در صفحه دوم صفحات مربوط به سایتها و وبلاگهای خلخال باشه .

49 شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۱۵
ــ

( گروه نی )


قابل توجه شهرداری محترم، جدول بلوار 17 شهریور از روبروی آتشنشانی تا کمی مانده به اداره ارشاد اسلامی آنقدر از بین رفته که تقریبا هم سطح خیابان شده و چون در ورودی شهر واقع شده چهره ی مناسبی ندارد لذاخواهشمند است نسبت به ترمیم این محل اقدامات لازم را انجام نمایید


پاسخ مدیر : شما جدول رو گفتیم ، من هم میگم این مسیر دیگه آسفالتش رفته ، سنگ ریزه های آسفالت در اومده

50 شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۲۸
ــ

( گروه نی )


باتوجه به فعالیتهای انجام شده برای احداث مصلی خلخال ظاهرا تابلویی در ورودی فعلی نصب شده که در گوشه آن یک روزشمار الکترونیکی گذاشته شده که تقریبا بعد از 700 روز به اتمام خواهد رسید (البته به نظر گروه نی آن تابلو روز شمار است)چه خوب میشد این طرح را برای آن عده از طرحهایی که اشتغال زا هستند یا توسعه اقتصادی را به دنبال دارند مثل کارخانه سیمان خلخال یا جاده های در دست اجرا مکلف میکردند که نصب روز شمار براساس قراردادهای تنظیم شده تهیه میشد و این خود نمایان گر عملکرد دولت وکارفرمایان است که تا چه اندازه در اجراء پروژه هایشان موفق هستند و کم کاریها از جانب کدام یک از گروههاست

51 شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۲۲
ــ

( مهدی )


ببخشید. اشتباه از منه. من همیشه لینک وبلاگ رو تو صفحه اول میدیدم؟


پاسخ مدیر : از اول هم همونجا بود ولی به روی چشم به صفحه اول منتقل می کنم

52 يكشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۷:۰۵
ــ

( نامه ای به مجلس شورای اسلامی از زبان یک بی زبان )


جناب آقای دکتر خالقی ما جوانان تحصیلکرده خلخال البته نسل سوخته به دلیل بی کفایتی مسئولان محترم وقت که در جذب اعتبارات و دور اندیشی زیر بنایی برای اشتغال ما جوانان بیکار کوتاهی نمودند حداقل حرف دل ما را در مجلس شورای اسلامی و دغدغه اصلی مارا در آنجا مطرح نمایید و بدانند که شهرستان خلخال یکی از عقب مانده ترین شهرستان ایران است آیا ما عضوی از این کشور نیستیم ما چه گناهی را مرتکب شده ایم که بایستی به نان شبمان محتاج باشیم ایجاد راه ارتباطی معمولی حداقل نیم قرن طول میکشد از احداث کارخانه ها خبری نیست نه آنچنان کشاورزی پیشرفته ای داریم و نه خدمات مناسب .جناب آقای دکتر خالقی اول خدا را داریم بعد همت شما و این کلمات در حالی اینجا نوشته میشود که بغض گلویم را فشرده و ترس از اینکه نکند با زبان روزه غیبت کسی را کرده باشم به آنهایی که در مجلس شورای اسلامی نشسته اند حتما بگویید مثل حاج فتاح سریال شبکه دو بعلت عدم پیگیری کارهایشان یا بعلت انتصاب افراد غیر مسئول در پستهای مختلف و یا هزاران مورد دیگر حتما باز خواست خواهند شد پس خیلی مواظب باشید چون در آن روز دیگر مهلت و فرصتی نیست

53 يكشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۲۰:۳۵
ــ

( همشهری )


سلام. یک روز به آغاز شمارش معکوس منفی پروزه جاده خلخال پونل مانده. آماده باشین!!!!!


پاسخ مدیر : و البته بنده هم مطلب کوتاهی در این ارتباط آماده کردم

54 يكشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۲۳:۳۰
ــ

( رادبه پرنده )


واقعا بايد به اعضاي گروه ني تبريك گفت كه اين چنين موشكافانه مسائل شهر را در نظر دارند بنده دهها بار قيافه زشت جدول بلوار 17 شهريور را به خود شهردار و مسئولان شهرداري گفته ام ولي متاسفانه مثل اينكه نمي بينند.روبروي ژاندارمري تا حدود 300 متري داخل شهر جدولها بساير زيبا با شمشادهاي بساير زيبايي تزيين شده ولي متاسفانه تقريبا از روبروي محيط زيست تا روبرو آتش نشاني آنقدر بلوار زشت و نفرت انگيز است كه در قسمت ورودي شهر تصوير كدري را ازشهر نشان مي دهد.

55 دوشنبه ۰۱ شهریور ۱۳۸۹ ساعت ۰۷:۴۵
ــ

( هیرولی )


آقا محمد با سلام بنده در زمينه زبان فرانسه اگه نياز باشه مي تونم باهاتون همكاري كنم.


پاسخ مدیر : برای نوشتن ویکی پدیا لزومی نداره با شخص خاصی همکاری کنید ، ویکی ها رو همه می تونند بنویسند

56 دوشنبه ۰۱ شهریور ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۵۷
ــ

( علی م )


افتتاح جاده سنتو رو تبریک میگم واقعا شاهکار بزرگی بود افتتاح این عظیمترین طرح عمرانی شهرستان خلخال در 50 سال اخیر.!!!!

57 دوشنبه ۰۱ شهریور ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۴۵
ــ

( علی )


سلام میخواستم درباره طرح تازه ای که واسه فلکه گاز در نظر گرفتن بگم که این طرح کپی یه میدون تو رباط کریمه!!!!!!راستی جایزه هم گذاشته بودن واسه انتخاب طرح؟؟؟؟!!!!!!در ضمن راسته که میگن شهردار استعفا داده؟؟؟!!!

58 دوشنبه ۰۱ شهریور ۱۳۸۹ ساعت ۱۷:۴۲
ــ

( نیکخواه )


سلام ، طرح ميدان اصلي شهر در خور و اندازه انديشه هاي مردم شهر مان نيست و ما از تاريخ و انديشه هاي درخشاني برخورداريم و شايد المانهاي انتزاعي بهتر است از طرحي كه در توجيه آن با كلماتي ابتدايي برآمده اند.طرحي كه خودش نگويد من چيستم يا كيستم .... اولش فكر كردم ...

59 چهارشنبه ۰۳ شهریور ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۴۹
ــ

( هیرولی )


با سلام و خسته نباشید خدمت مدیریت سایت . همشهریان در مورد طرح میدان گاز نگران نباشند چون طرح داخل میدان یک درخت گردوی واقعی میباشد که یک گردو درست وسط میدان کاشته شده و انشاا... این درخت گردو کم کم رشد خواهد کرد و حدود پنجاه سال بعد وسط میدان یک درخت گردوی زیبا و بزرگ بعنوان نماد میدان خواهد شد که هم زیبایی داره ، هم سایه داره که مسافران خلخال زیرش استراحت کنند ، هم هوا را پاک و تصفیه میکنه ، هم زیبایی داره علی الخصوص که زیبایی درخت هیچ وقت از مد نمیافتد ، هم دوام و عمر درخت گردو زیاده ، هم میتوان دو عددچرخ دستی های مخصوص زباله ( همان عربه )که همیشه کنار میدان جلو بانک سپه قرار دارند رو به این درخت بست تا دزدها اونا رو نبرن ،هم گردو محصول میدهد که میتوان آنرا فروخت ، هم مثل مجسمه های تهران قابل دزدیدن نیست و هم میتوان بعد سیصدسال درخت کهنسال گردو را برید و به نئوپان خلخال فروخت و دوباره جاش یک درخت گردوی دیگر کاشت . حالا خودتان قضاوت کنید که آیا طرح به این خوبی و سودمندی جای نگرانی و گله دارد؟

60 چهارشنبه ۰۳ شهریور ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۳۰
ــ

( علی )


سلام، از چند روز پیش صفحه وب سایت به سختی لود می شود و گاهی اصلا لود نمی شود، همچنین ارسال نظر به سختی انجام می شود.


پاسخ مدیر : متاسفانه چند روزی است که بعلت اعمال تغییرات در سرور اصلی هاستینگ این اختلالات بوجود آمده و مدیر هاستینگ مربوطه قول داده هر چه سریعتر مشکل را برطرف کند . از شما و همه دوستان و همشهریان عزیز پوزش می طلبم

61 چهارشنبه ۰۳ شهریور ۱۳۸۹ ساعت ۱۹:۱۷
ــ

( سمیه )


مديريت محترم سايت ، ميشه بفرمائيد طرح ميدان گار چيه؟من الان حدود 2 ماهي ميشه خلخال نيومدم ، اگه ميشه يه عكسي از اين بناي پر سرو صدا بگذاريد بابا برج ميلاد با اين ابهتش اينقد سروصدا و حاشيه نداشت.(آخ يادم نبود اينجا هيرو)


پاسخ مدیر : اتفاقا چون هنوز چیزی نیست و خالیه اینهمه سرو صدا کرده . درست در اوج تعطیلات تابستان که خلخال پر می شود از مسافران , میدان مرکزی شهر ما به خرابه ای می ماند . خوب چه ایرادی داشت اول طرح آماده میشد بعد اقدام به تخریب فلکه می کردند .

62 چهارشنبه ۰۳ شهریور ۱۳۸۹ ساعت ۲۱:۳۰
ــ

( علی )


شهرداری خلخال قبل از شروع احداث فلکه گاز مسابقه ای برگزار کرد و از کارشناسان دعوت کرد که طرح میادین خلخال را به شهرداری ارايه دهد، چه خوب بود این طرح ها در وب سایتی مثل وب سایت شما نشان داده می شد و از مردم در مورد آنها نظر سنجی می شد و طرح برتر از نظر مردم اجرا می شد، متاسفانه هیچ اطلاع رسانی از سوی شهرداری در مورد طرح های برتر انجام نگرفت و مشخص نگردید که بالاخره اصلا طرحی ارايه شد یا نه، به نظرم اگر کسانی که طرحی ارايه داده اند آن را حداقل برای نمایش در وب سایت ارايه دهند و شما نیز نسبت به درج آنها اقدام نمایید، اقدام جالبی باشد و شروعی در جهت نظر سنجی از مردم در طراحی و اجرای پروژه های شهری.


پاسخ مدیر : وبسایت خلخالیم آماده هرگونه همکاری با شهرداری خلخال در جهت آبادانی و زیبایی شهرمان است , به شرطی که خود شهرداری بخواهد . مطمئن باشید اگر چنین پیشنهادی از سوی شهرداری داده شود , با کمال میل حاضر به همکاری هستیم ولی مشکل کار اینجاست که بستر اینترنت هنوز جایگاه خود را در بین مسئولین باز نکرده . شهرداری خلخال برای خودش وبسایت اینترنتی دارد که فکر کنم سالی یک بار هم در آن مطلب نوشته نمی شود . اگه این وبسایت به درد خاصی نمی خورد , اصلا چرا طراحی شده ؟؟؟ شهرداری خلخال از طریق همین وبسایت خودش میتواند بستر تعامل پویا با شهروندان را راه اندازی کند و اگر مطالب قابل دفاعی دارد بدون واسطه در آن به اطلاع همشهریان برساند و البته در مواردی هم همچون طرح میدان مرکزی شهر میتواند از نظر سنجی در سایت خودش استفاده کند . ولی متاسفانه مشکل کار جای دیگر است !!!!!!!!

63 چهارشنبه ۰۳ شهریور ۱۳۸۹ ساعت ۲۲:۳۲
ــ

( مهدی )


دستتون درد نکنه بازم ببخشید

64 پنجشنبه ۰۴ شهریور ۱۳۸۹ ساعت ۰۰:۴۶
ــ

( راد-پ )


دوستان عزيز چرا متوجه منظور اصلي تنديس ميدان آزادي نشده اند.در تعريف اين تنديس در بنر شهرداري نوشته شده است كه اين تنديس نشان عبوديت و خروج از مسائل دنيوي است و نوك پيكان تنديس بسوي قبله مي باشد. واين كاملاً درست است چون واقعاً شهر ما بسوي قبله دراز كشيده است و دير زماني نميكشد كه عكس يك تابوت را در زير آن قرار دهند...


پاسخ مدیر : با سلام ، درست است که نشان میدان آزادی که قرار است نصب کنند یک تندیس تکراری و دست چندم شهرهای مختلف است و مطمئنا بعنوان یک سمبل خاص شهر ما نمی تواند مطرح باشد و به هیچ وجه مردم از نصب آن در اصلی ترین میدان شهر راضی نیستند ، اما مطالب جنابعالی هم بسیار بسیار نا امید کننده است طوری که هیچ بارقه امیدی در آن دیده نمیشود و به نظر این حقیر این خوب نیست

65 پنجشنبه ۰۴ شهریور ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۰۷
ــ

( محمد )


داشتم مطلب علی آقا را در مورد میادین شهر خلخال می خواندم، برادر من که رشتشون معماری هست چند تا طرح به شهرداری ارائه داد که سعی کرده بود در آنها نمادهایی از شهر خلخال را در طرح ها نشان دهد، مثلا مه و کوه ، کریستال برف و ... ، حال که وب سایت شهرداری اقدامی در جهت درج طرح های مورد نظر در وب سایت ننموده و اصلا هیچ اطلاع رسانی در این مورد نکرده ، شما می توانید طرح ها را در وب سایت درج کنید شاید که مسئولین شهرداری برای سایر پروژه های شهری توجه بیشتری به نظرات کارشناسان و نظرات مردم داشته باشند.


پاسخ مدیر : ممنون میشم برای نمایش تو سایت برای ما ارسال کنید .

66 پنجشنبه ۰۴ شهریور ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۲۹
ــ

( سعید )


چند سال پیش شهرداری محترم داشت کوچه ما را آسفالت می کرد، من متوجه شدم که آسفالت شیب مناسبی ندارد، وقتی به مسوول آنها اعتراض کردم ایشان در جوابم گفت که " مهم اینه آسفالتتون نو میشه ! کیفیت کار مهم نیست !!! " ، الانم در مورد فلکه گاز مهم اینه که نو میشه ! طرحش مهم نیست !! فقط یه چیزی اون وسط باشه !!! می خواهیم نمادهای خلخال اون وسط باشه که چی بشه ؟؟؟!!!

67 پنجشنبه ۰۴ شهریور ۱۳۸۹ ساعت ۱۷:۳۴
ــ

( س . ت . ب )


سلام واقعآ نظر آقای رادبه عالیه......

68 پنجشنبه ۰۴ شهریور ۱۳۸۹ ساعت ۲۱:۰۵
ــ

( تاواریش )


آیا شما فکر می کنید که مسئولان شهری این سایت را نگاه می کنند و ارزشی برای نوشته هایمان قایل هستند.متاسفم برای خودمان که می نویسیم ولی خواننده ای از طرف مسئولان نمی بینیم.و حتی جوابی از هیچ مسئولی در قبال نوشته هایمان ندیده ایم.بجا بود که دکتر خالقی در پی رسیدن روز شمار به صفر متن عذر خواهی را به مردم ارسال می کردند درست است که ایشان زحمت می کشند ولی موقعی زحمتی در یاد مردم باقی می ماند که آن کار تمام شده باشد.من مطمئن هستم که مدیر سایت نیز حاصل زحمات خود را در آخرت خواهید دید وبه خاطر فعالیت ایشان باید تبریک گفت.آیا قبول نداریم که بزرگترین طرح عمرانی خلخال احداث جوب می باشد و یا میدانی که طرحش کپی از شهرهای دیگر و به قول دوست عزیز یکی از نشانه های عروج می باشذ؟!!!!!!!!!!!!


پاسخ مدیر : بنده کاملا در جریان هستم که آقای دکتر خالقی مطالب سایت را مطالعه می فرمایند و بخاطر بد قولی پیمانکار مربوطه بود که ایشان در تاریخ 19 مرداد معاون وزیر را دوباره به جاده سنتو کشاندند و همانجا اعتبار صد در صد را گرفتند و پیمانکار مربوطه قول داده اند که 19 مهر ماه این جاده تحویل خواهد شد . حضور این سایت قبلا به اطلاع جناب آقای عیدی و شهردار محترم خلخال هم رسیده . البته نباید بی انصاف بود چرا که قبلا هم برخی از مسئولین در قبال یک سری انتقاد هایی که شد پاسخگو بودند که بنده میتوانم در این میان به جناب آقای سلمی رئیس اداره آب و فاضلاب و جناب آقای درویشی , سرپرست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اشاره کنم که مستقیما در همینجا با ارسال یادداشتی پاسخگو بوده اند . در طی این مدتی که این سایت شروع به کار کرده به نظر این حقیر تا حدودی تاثیر گذار بوده و با حمایتهای شما همشهریان و دوستان امیدواریم بتوانیم با کمک همدیگر در راستای اعتلای شهرمان قدم برداریم .

69 پنجشنبه ۰۴ شهریور ۱۳۸۹ ساعت ۲۱:۳۶
ــ

( خلخالی )


با عرض سلام و خسته نباشید از وب سایت بسیار خوبتان، منم با نظر دوستان موافقم که بهتر بود طرح میادین شهری پس از ارایه از طرف کارشناسان توسط مردم انتخاب می شد و این کار به راحتی و بدون انجام هیچ هزینه ای با وب سایت شهرداری امکان پذیر می باشد، واقعیت این است که مردم ما سلایق مختلفی دارند و بهترین طرح ها نیز ممکن است مورد پسند عده ای نباشد، امید است که در پروژه های بعدی شهرداری از نظرات مردم استفاده کند تا مثل الان اکثر مردم با بدبینی به طرح میدان آزادی نگاه نکنند.


پاسخ مدیر : مطمئنا هر طرحی که ارائه بشه انتقاد هایی خواهد داشت ولی اینکه با عنوان فراخوان بخواهند طرح از پیش مشخص شده ای را به خرد مردم دهند بی احترامی به شعور مردم خلخال است

70 جمعه ۰۵ شهریور ۱۳۸۹ ساعت ۲۰:۴۶
ــ

( علی )


ای بابا بسه دیگه کم به این طرح میدان گیر بدین تورور خدااااااا... هر چی باشه از اون مشعله که بهتره.


پاسخ مدیر : منظورتون اینه که بد از بدتر , بهتره ؟؟؟؟ تاکی با این طرز فکر باید زندگی کرد ؟؟؟؟

71 شنبه ۰۶ شهریور ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۴۵
ــ

( هیرولی )


با سلام حضور مدیر محترم سایت در خصوص نظر علی آقای عزیز در خصوص گیر دادن به طرح میدان گاز ، به نظر من عزیزانی که در خصوص میدان نظر میدهند هدفشان فقط گیر دادن به این میدان نیست این میدان نمادی از ضعف مدیریت و بی برنامگی مدیریت اینگونه پروژه ها میباشد , تنها خصوصیت میدان گاز که باعث مطرح کردن بحث آن بطور روزانه شده است این است که جلوی چشم همه بوده و هر روز آنرا میبینیم سایر موارد هم هست فقط یادمان نمانده یا جلو چشم نیست طرح تله کابین ،طرح ناتمام چشمه ازناو ، طرح چهاربانده کردن خلخال تا خوجین ، طرح گردشگری چشمه میرعادل ، قطعه راه ناتمام بعد از پلیس راه خوجین و دهها و شاید هم صدها طرح کوچک دیگر که یا انجام نشده و یا اگر انجام شده ناقص و بی کیفیت انجام شده که اکثر آنها از ذهن ما فراموش شده است و شاید مقصر اصلی خودما باشیم که اعتراضات و انتقاداتمان را نمیتوانیم مستقیم و رودرو به ارگان مربوطه بگوئیم البته اگر پاسخگو باشند .

72 شنبه ۰۶ شهریور ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۰۷
ــ

( گروه نی )


در بالا نظری درخصوص عدم مراجعه مسئولان محترم شهرستان مبنی بر مراجعه به این سایت و عدم پاسخگویی مسئولان مطرح شده بود لازم است یادآور شویم که توسعه همه جانبه یک شهرستان مستلزم فراهم کردن بستر مناسب وابزار و وسایل مورد نیاز است و در اینجا مسئولین محترم شهرستان بعنوان ابزار یا وسلیه هستند که کلید استارت محرک یک موتور به حساب می آید حالا اگر ابزاری که غیر حرفه ای است و توان انجام چنین کاری را ندارد پس نمی توان انتظاری بیش از حد از این موضوع داشت منتقد یا نقاد محترم آقا / خانم تاواریش مسئول محترمی که حتی بلد نیست یک سیستم کامپیوتر را روشن نماید چطور انتظار داشته باشیم که ............البته تا چندی پیش از روسای ادارات این شهرستان بالغ بر 36 نفر رئیس یا مسئول غیر بومی شهرستان داشتیم نه اینکه فکر کنید نسبت به این مسئله حس ناسیونالیستیمون گل کرده نه ما دست نیروهای توانمند و متخصص را به شدت میفشاریم ولی آنهایی که براساس قانون غلبه رابطه بر ضابطه پیش آمده اند و به لحاظ کارایی یه خورده ضعیف هستند پذیرفتنش کمی دردناکه منم با نظر تاواریش موافقم

73 شنبه ۰۶ شهریور ۱۳۸۹ ساعت ۱۹:۲۱
ــ

( علی )


سلام، یک مطلب را فراموش نکنیم و آن اینکه توسعه شهری خلخال با توسعه اقتصادی امکان پذیر می باشد، وقتی خلخال توسعه نیافته باشد، در آمد شهرداری کافی نخواهد بود و پروژه ها نیز " باری به هر جهت " می شود، ممکن است انتقادی به مطلب من وارد شود و آن اینکه در مورد میدان آزادی ممکن است هزینه اجرای یک طرح بهتر مساوی طرح کنونی باشد، اما واقعیت این است کیفیت اجرای طرح نیز در نمود بهتر یک پروژه تاثیر زیادی دارد، مهمتر از این ها طرح جامع شهری می باشد که باید برای تک تک پروژه ها مفهوم سازی کرده و بر اساس آن عمل شود، ذر هر صورت فراموش نکنیم که ما در ایران پر از تضادهای فرهنگی و اجتماعی زندگی می کنیم و تاثیر پذیری خلخال از ایران کاملا عادی می باشد، اما نباید فراموش کرد که اتحاد مسئولین شهری و مسئولین سیاسی شهر و ... و همکاری و همراهی متقابل نخبگان شهر در کلیه زمینه ها می تواند زمینه ساز تحول عظیم در شهرمان باشد، به شرطی که فرهنگ سازی شود و همه منافع شخصی را اولویت خود قرار ندهند، این امر امکان پذیر است به شرطی که بخواهیم، نمونه شهرهایی که از این اتحاد مسئولین و همکاری مردم و نخبگان نهایت استفاده را بردند در ایران زیاد است که کاملا برتری توسعه یافتگی آنها مشهود می باشد می توان به شهرهای اصفهان و دزفول اشاره کرد، ما می توانیم به شرطی که بخواهیم ...

74 يكشنبه ۰۷ شهریور ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۱۸
ــ

( علی م )


در پاسخ آقای تاواریش باید بگم هرچند که گوشهای برخی از مسئولان به شدت سنگین است و یا حال و حوصله برای مرور مطالب و مطالبات مردم خلخال را که در این سایت منعکس می گردد را ندارند ولی این مطالب حقیقتا بازتاب خواسته های برحق عموم مردم شریف خلخال است و باور کنید حرف زدن و مطالب را عنوان کردن مفید به فایده بوده و حتی در صورت عدم پیگیری وجدانهای بیدار کاربران سایت را آسوده خواهد ساخت که اقلا زبان ها به خیر و صلاح چرخیده و دلسوزی از حالت سکون به عمل در آمده که از دست ما جز این ساخته نیست و البته زیباتر بود اگر ادمین محترم سایت ترتیبی میداد که عضویت در سایت و باالطبع آن نظرسنجی های علمی در موضوعات مختلف صورت می گرفت تا برد و برش پیشنهادات و نظرات بیشتر میشد


پاسخ مدیر : ما هنوز داریم تمرین میکنیم , همه ما ها از جمله خود شما هنوز اون جرات رو پیدا نکردیم که با اسم اصلی خودمان نظرات رو منعکس کنیم , بنده میتوانستم خیلی راحت انعکاس نظرات در سایت را فقط منوط به عضویت قرار دهم و کسانیکه عضو نمیشدند نمی توانستند نظر بدهند , به نظر شما کسی باز هم نظری می نوشت ؟ تجربه 6 سال وب نویسی و شناختی که از خلخالیها دارم به بنده میگه که نه !!! مطمئنا یک روزی به جایی باید برسیم که هر کسی در کمال احترام و استدلال بتونه مطالب و نطرات پیشنهادی خود را با اسم واقعی خود در سایت بگذارد . درضمن الان هم شما میتونید تو سایت عضو بشید

75 يكشنبه ۰۷ شهریور ۱۳۸۹ ساعت ۲۱:۴۳
ــ

( علی )


سلام، در مورد خلخال در زمینه های مختلف دانشجویان خلخالی پروژه ها و پایان نامه های مختلفی را در دانشگاه ها انجام داده اند، اینجانب به واسطه تحصیل در دانشگاه تهران پروژه ها و پایان نامه های زیادی را دیده ام که مربوط به شهرستان خلخال می باشد، این پروژه ها در مورد شهرسازی، جغرافی، جامعه شناسی، جمعیت شناختی و .... بوده است، پیشنهاد می کنم با توجه به اینکه هیچ منبعی اقدام به جمع آوری این پروژه ها و پایان نامه ها ننموده است، بخشی را به این امر اختصاص دهید تا نسبت به جمع آوری و درج آنها اقدام شود که می تواند منبع بسیار مفید برای دانشجویان، مسئولین و ... باشد.


پاسخ مدیر : پیشنهاد بسیار عالی مطرح کردید . بنده از همین الان آماده ام که محلی را برای جمع آوری و دانلود رایگان این پروژه ها در سایت اختصاص دهم , به شرطی که رضایت صاحب اصلی پروژه ها و پایان نامه نیز به همراه آن باشد . مطمئنا بنده به تنهایی از عهده این مهم نمی توانم بر بیایم . جمع آوری و ارسال به سایت از طرف شما دوستان , مرتب کردن و آرشیو کردن و ایجاد امکان دانلود از این حقیر

76 يكشنبه ۰۷ شهریور ۱۳۸۹ ساعت ۲۲:۱۰
ــ

( علی )


چند سالی است که وزارت علوم دانشجویان را مجبور کرده است که یک نسخه الکترونیکی از پروژه یا پایان نامه خود را به کتابخانه دانشگاه ها تحویل دهند، در این زمینه می توان با فراخوان از دانشجویانی که در زمینه خلخال تحقیق کرده اند خواست که فایل مورد نظر را برای درج در وب سایت ارسال کنند، در مورد پروژه ها یا پایان نامه های قدیمی تر متاسفانه بعید می دانم که فایل آنها در دسترس باشد، زحمت اسکن این پروژه ها بر عهده خود تحقیق کنندگان است که اگر این کار انجام شود، می تواند منبع بسیار خوبی برای توسعه خلخال باشد، با تشکر

77 دوشنبه ۰۸ شهریور ۱۳۸۹ ساعت ۲۲:۰۳
ــ

( علی )


دیروز ایمیلی دریافت کردم که در آن نوشته شده بود تا 10 سال آینده نیازی به زبان آموزی نخواهد بود و موبایل ها طوری طراحی خواهد شد که شما مثلا با یک فرد انگلیسی زبان، فارسی صحبت خواهید کرد و موبایل سخن شما را همزمان به انگلیسی ترجمه خواهد کرد، در زمینه وب سایت ها نیز امیدوارم که چنین کارکردی در نظر گرفته شود، توجه کردید که کلیه وب سایت خلخالیم به زبان فارسی می باشد؟ و تقریبا مطلبی به زبان ترکی نوشته نمی شود؟ اگر در وب سایت های آینده همچین امکاناتی در نظر گرفته شود می توان امیدوار بود که زبان نوشتاری ترکی تقویت شود و مثلا مطالب وب سایت در چند زبان منعکس شود تا زبان مادریمان در آستانه نابودی قرار نگیرد، هم اکنون به دلیل غلبه زبان فارسی به ترکی در بین ترک زبانان نشانه های افول این زبان مشاهده می شود تا جایی که مثلا گاهی درک زبان ترک آذری برای بعضی ها سخت می شود، البته شاید بعضی ها بگویند که مهم نیست، ولی حفظ اصالت بسیار ارزشمند است.


پاسخ مدیر : بنده خیلی دوست داشتم و البته دارم که سایت را به زبان ترکی بنویسم و قسمتهایی را هم از جمله قسمت ضرب المثل ها را به زبان ترکی نوشتم ولی وقتی نتوانم بصورت صحیح این کار را انجام دهم از نوشتن به ترکی صرفنظر کردم چرا که اگر درست ننویسم , به زبان ترکی جفا کردم . البته همین الان هم این قابلیت است که شما سایت خلخالیم را به زبان ترکی ببینید , به آدرس translate.google.com بروید و زبان مبدا و مقصد را انتخاب کنید و در قسمت درج آدرس, آدرس وبسایت خلخالیم را وارد کنید , کل صفحه های وبسایت خلخالیم به زبان ترکی آذربایجانی قابل رویت خواهد بود .

78 سه شنبه ۰۹ شهریور ۱۳۸۹ ساعت ۰۷:۰۷
ــ

( علی )


سلام، دقیقا به دلیل درج ضرب المثل های ترکی بنده هم می دانم که چنین علاقه ای دارید، واقعیت این است که ما در طول دوره تحصیل در مدرسه و یا دانشگاه حتی یک کلمه ادبیات ترکی نیز نخوانده ایم، بنابراین انتظاری نمی رود که مثلا وب سایت به زبان ترکی نیز نوشته شود که مطمئنم خالی از اشکال نخواهد بود، متاسفانه سیاست های آموزش پرورش در طی سالیان گذشته بر بی توجهی به زبان مادری اقوام و ملل غیر فارس استوار بوده و متاسفانه ما ترک زبانان قادر نیستیم یک متن به زبان ترکی بنویسیم، به هر حال خوشبختانه این که نرم افزارهای جدید این امکان را به علاقمندان می دهد که حداقل ترجمه زبان مادریشان را از متن فارسی داشته باشند و ببینند امیدوارکننده است.

79 سه شنبه ۰۹ شهریور ۱۳۸۹ ساعت ۰۷:۲۸
ــ

( علی )


الان با translate.google.com ترجمه وب سایتو دیدم، چون خط ترکی آذری زیاد بلد نیستم متوجه نشدم ترجمش درسته یا نه، ولی ترجمه وب سایت تا حدود 80% به انگلیسی قابل فهم است و این خیلی جالبه ... ممنون.

80 سه شنبه ۰۹ شهریور ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۰۱
ــ

( علی )


متاسفانه برای ترکی خط واحدی وجود ندارد، ترکیه ای ها به خط لاتین که خودشان ابداع کرده اند می نویسند، جمهوری آذربایجان به روسی، ماهم به فارسی، فکر می کنم با آخرین تغییراتی که ترکیه ای ها در خط لاتین انجام دادند، خط آنها مناسب تر باشد، به هر حال ما ایرانی ها عادت کردیم حواسمان به همه چیز باشد،زیان، خط، سیاست، اقتصاد، فرهنگ، شهرسازی، بنزین و ... و متاسفانه یا خوشبختانه بیشتر ایرانی ها در هر بخشی صاحب نظر هستند، الان دارم فکر می کنم چرا ما ایرانی ها بیش از سایر ملل به همه امور توجه نشان می دهیم و جالبه که هنوز توسعه یافته نیستیم ...


پاسخ مدیر : البته ترکیه ای ها مثل همه مردم اروپا تغییراتی در زبان لاتین دادند تا تلفظ های درستی داشته باشند , آذربایجانیها سالهاست که از خط روسی استفاده نمیکنند و در ضمن ما هم همچون فارسها از رسم الخط عربی استفاده می کنیم .

81 چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۸۹ ساعت ۲۳:۰۱
ــ

( علی )


من ساکن تهران هستم و وقتی دلتنگ می شوم معمولا یه سری به khalkhalim.com می زنم، در واقع معتاد وب سایت شدم و روزی دوسه باری به وب سایت سرک می کشم که ببینم چه خبره ! جای خالی طنز در وب سایت حس می شود، البته طنز فولکوریک مخصوص منطقه خودمون که معمولا ما خلخالی ها وقتی باهم جمع می شویم در مورد آنها می گوییم و می خندیم، موفق باشید ...

82 پنجشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۹ ساعت ۰۷:۳۷
ــ

( سمیه )


من هم مانند آقاي علي هستم به محل كارم كه مي رسم اولين كارم سرك كشيدن به سايت خلخاليم است،مدير محترم سايت به نظر بنده هم ايده جالبي است،باز تصمصم گيرنده اصلي شمائيد


پاسخ مدیر : ممنون از نظرات سازنده شما و آقای علی , نوشتن طنز مهارت خاصی می طلبه که بعضی ها تو این زمینه ذوق و استعداد خاصی دارند , البته یکی دو مورد پیش اومد که از همشهریامون با اسم مستعار مشکلات شهرمون رو به شکل طنز و بسیار جالب منعکس کرده بودند که به نظر این حقیر بسیار جالب بود , اگر این همشهری عزیز این مطالب را مطالعه میفرمایند , از همیجا برای نوشتن طنز تو سایت از ایشون دعوت می کنم و منتظر مطالب بعدی ایشون هستیم .

83 جمعه ۱۲ شهریور ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۴۵
ــ

( علی )


با سلام، یه سوال بی ربط داشتم، وقتی یک متن برای شما postمیشه IP هم براتون پست میشه ؟ اگه کاربر از شبکه استفاده کنه چطور میشه و اگه از دیال آپ استفاده کنه چطور ؟ این سوال را بیشتر برای این پرسیدم که احتمال درست بودن یک نظرسنجی اینترنتی تا چه میزانه ؟ اگه یه نفر در مورد موضوعی مثلا 10 بار رای بده وضعیت به چه صورت میشه؟


پاسخ مدیر : برای ما IP پست نمیشه ، تو نظر سنجی IP شما توسط ماژول نظر سنج چک میشه و شما نمیتونید توی یک بار وصل شدن به اینترنت دو بار نظر بدید . علتش هم اینه که وقتی شما با ISP به اینترنت وصل میشید ، یک IP به شما اختصاص داده می شه و شما در نظر سنجی ها فقط یک بار میتونید شرکت کنید و ثابت نیست یعنی اگر ارتباط شما قطع شد و دوباره خواستید وصل بشید دفعه دوم یک IP‌ دیگه ای رو به شما اختصاص خواهد داد و این بار هم میتونید برید و نظر بدید ، اصولا این کار خسته کننده است که برای اینکه بخواهید 10 بار رای بدید ، 10 بار قطع بشید و وصل بشید و تقریبا میشه گفت نظر سنجی ها میتونند به واقعیت نزدیک باشند ،‌ چون آرا موافق و مخالف هر دو سعی می کنند تو نظر سنجی این کار ها را انجام بدهند .

84 شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۱۹
ــ

( علی )


مرسی از جوابتون.


پاسخ مدیر : خواهش !

85 شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۸۹ ساعت ۱۷:۵۱
ــ

( خلخالی )


چه خبر از پروژه جاده پونل - خلخال ؟ واقعا اول آبان تحویل میشه ؟


پاسخ مدیر : اخیرا خودم از این جاده عبور کردم و فکر نمی کنم به امسال قد بده !!!

یادداشت خود را اضافه نمایید

نام شما:
یادداشت:

تصویر

005.jpg

اخبار کوتاه

به گفته رئیس تبلیغات اسلامی ، در طول ماه رمضان 50 محفل قرآنی در شهرستان خلخال برگزار می شود - 30 مرداد 89
در 10 سال گذشته و به دنبال سودجويي برخي افراد بيش از 840 هكتار مرتع در شهرستان خلخال تخريب شده است - 13 شهریور 89
رئيس اداره امور مالياتي خلخال گفت: در سال جاري و با هدف توسعه امور مختلف مالياتي شاهد رشد 20 درصدي تسليم اظهارنامه‌‌هاي موديان مالياتي در خلخال بوديم- 5 شهریور 89
مدير بنياد مسكن شهرستان خلخال گفت: تاكنون در اين شهرستان براي صاحبان املاك بيش از 3 هزار و 500 جلد سند مالكيت روستايي صادر شده است - 2 شهریور 89
با هدف آزادسازي زندانيان جرائم غيرعمد، جشن گلريزان همزمان با هفته اطعام و اكرام نيازمندان در شهر خلخال برگزار شد - 6 شهریور 89

آگهی خرید و فروش

محل درج انوع مختلف آگهی ها

----------------------------------------

محل درج انواع آگهی خرید و فروش وسائل و تجهیزات و ...

----------------------------------------


bottom

Design by Masoud.shiralipour