یک دوستدار محیط زیست خلخالی در حین گشت و گذار در طبیعت بخش خورش‌رستم خلخال موفق به تصویربرداری و عکاسی از یک قلاده پلنگ شد.

به گزارش خلخالیم مهدی کسایی ،سرپرست حفاظت محیط زیست خلخال روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بهبود رئوفی دوستدار محیط زیست که ساکن تهران و اصالتا اهل یکی از روستاهای بخش خورش‌رستم خلخال است هنگام گشت و گذار در حاشیه رودخانه قزل‌اوزن واقع در خارج از محدوده مناطق حفاظت شده این شهرستان با محض مشاهده یک قلاده پلنگ اقدام به تهیه عکس و فیلم‌برداری از این گونه کمیاب و در معرض انقراض کرده است.

وی اظهارداشت: پس از انتشار تصاویری در فضای مجازی با مشاهده پلنگ ایرانی در خلخال، با پیگیری‌های بعمل آمده این فرد با مراجعه به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال، تصاویر و فیلم‌های تهیه شده از پلنگ ایرانی را به همراه مختصات و موقعیت جغرافیایی، زمان و تاریخ دقیق مشاهده در اختیار این اداره قرار داد.

وی ضمن تقدیر از این دوستدار محیط زیست افزود: در ۲ سال گذشته محیط‌بانان این شهرستان نیز موفق به ثبت تصاویری از این گونه پلنگ ایرانی کمیاب در مناطق حفاظت شده، شهرستان خلخال شده اند.

او گفت: پلنگ حیوان وحشی از راسته گربه‌سانان بر اساس قوانین سازمان حفاظت محیط زیست در زمره وحوش و گونه‌های در خطر انقراض می‌باشد.

  منبع: ایرنا

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: