رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال از دستگیری ۲ شکارچی متخلف که اقدام به شکار غیرمجاز پرندگان در منطقه حفاظت شده این شهرستان می‌کردند، خبر داد.

مهدی کسایی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: محیط‌بانان و ماموران اجرایی اداره حفاظت محیط زیست خلخال طی ۲ ماموریت گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده آق‌داغ موفق شدند این شکارچیان را هنگام شکار غیرمجاز پرندگان وحشی در زیستگاه‌های حساس این منطقه دستگیر کنند.

او گفت: از متخلفان یک قبضه اسلحه شکاری تک لول،  ۵۰ عدد فشنگ ساچمه‌زنی، یک دستگاه دوربین چشمی، سه عدد پوکه فشنگ ساچمه‌زنی و پنج قطعه لاشه کبک شکار شده کشف و ضبط شد.

وی از افزایش سطح جرایم نقدی شکار غیرمجاز پرندگان خبر داد و افزود: شکارچیان متخلف پس از تکمیل پرونده جهت طی مراحل قانونی به محاکم قضایی منطقه تحویل داده شدند.

کسایی اظهارداشت:  در حال حاضر علاوه بر ممنوعیت شکار در سطح مناطق حفاظت شده هرگونه اقدام به شکار وحوش در شکار در مناطق آزاد نیز ممنوع و غیرقانونی بوده و با توجه به همکاری عوامل فرماندهی انتظامی با محیط‌بانان اداره حفاظت محیط زیست خلخال و اجرای گشت‌های مشترک در مناطق آزاد و تحت مدیریت ، کشفیات مربوط به تخلفات شکار افزایش یافته ولی از هرگونه اقدام به شکار غیرمجاز جلوگیری می‌شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال با اشاره به اهمیت حفظ و حراست از حیات وحش منطقه گفت: همیاران و دوستداران محیط زیست در صورت مشاهده شکارچیان غیرمجاز در منطقه هرگونه تخلفات زیست محیطی را به سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ حفاظت محیط زیست استان گزارش کنند.

منطقه حفاظت شده آق‌داغ به مساحت ۸۸ هزار هکتار در سال ۱۳۸۹ طی مصوبه ۳۲۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور مصوب و ثبت رسمی شده است.

 

لینک کوتاه: khalkhalim.com/c20bc

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: