رئیس اداره هواشناسی خلخال گفت: مقدار بارندگی‌های سال زراعی جاری 122/5 میلیمتر  در این شهرستان به ثبت رسیده است که در مقایسه با نرمال بلند مدت که 172/8 میلیمتر می باشد،  29/1 درصد  کاهش را نشان می دهد .

غلامرضا گلمرادی روز دوشنبه در گفت و گو با خلخالیم اظهار کرد: مجموع بارش سال زراعی گذشته 210/5  میلیمتر به ثبت رسیده است و این در حالی است که در سال زراعی جاری این مقدار به 122/5  میلیمتر کاهش یافته است.

گلمرادی افزود: میزان کاهش بارندگی‌های سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته 41/8 درصد می‌باشد.

وی از کاهش 27/3 درصدی بارندگی‌های زمستان امسال در مقایسه با نرمال بلند مدت خبرداد و اظهارکرد: مجموع بارندگی‌های زمستان تاکنون  54 میلیمتر در  این شهرستان به ثبت رسیده  این در حالی است که نرمال بلند مدت در این بازه زمانی 74/3 میلیمتر می باشد.

گلمرادی بیان کرد: متاسفانه کاهش بارندگی ها در ماههای آبان و آذر امسال در شهرستان خلخال وضعیت نا مناسبی را از نظر تامین آب برای شهرستان رقم زد ، هرچند بارش نسبتاً مطلوب در دیماه بخشی از کمبود ها را جبران کرد ولی همچنان لزوم صرفه جویی و مدیریت منابع آبی بیش از پیش احساس می شود.

رئیس اداره هواشناسی خلخال اظهارکرد: از نظر دمایی نیز میانگین دما از ابتدای سال زراعی 4/1 درجه سلسیوس به ثبت رسیده است که نسبت به نرمال بلندمدت 0/7 درجه سلسیوس افزایش دما را نشان می دهد.

 

لینک کوتاه: khalkhalim.com/dda89

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: