فرماندار خلخال گفت: تجهیز مراکز خرید به امکانات خرید اینترنتی همراه با افزایش قیمت تضمینی گندم موجب افزایش سطح استقبال کشاورزان این شهرستان برای فروش گندم به دولت در سال جاری شد.

به گزارش خلخالیم فریدون بابایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: میزان خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خلخال در سال جاری هزار و ۵۰۰ تن نسبت به میزان گندم خریداری شده سال قبل افزایش دارد.

وی افزود: در سال زراعی جاری بیش از ۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت گندم آبی و دیم اختصاص یافته بود و با توجه به متوسط عملکرد هزار و ۵۰۰ کیلوگرمی گندم آبی و ۹۰۰ کیلوگرمی گندم دیم در هر هکتار ، بیش از ۱۰ هزار تن گندم از مزارع زیر کشت این محصول برداشت شد.

او همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۰ تا ۵۰ درصد از کشت محصولات زراعی در خلخال با استفاده از ادوات کشاورزی مکانیزه صورت می‌گیرد، بر لزوم مکانیزاسیون کشاورزی برای افزایش بهره‌وری تولید در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: در کنار توجه زارعان به استفاده از روش‌های جدید کشت و برداشت محصول، بیمه محصولات کشاورزی نیز ضروری است.

او در زمینه سیلوی خلخال نیز اظهارداشت: عملیات اجرایی احداث پروژه ساخت سیلوی ۳۰ هزار تنی گندم خلخال از ۲ سال پیش توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی در حوالی روستای پروچ از توابع بخش مرکزی این شهرستان آغاز شده و هم‌اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او افزود: فاز اول این سیلو با ظرفیت ذخیره ۱۰ هزار تن گندم برای بهره‌برداری از سوی سرمایه‌گذار مجری این طرح در حال آماده‌سازی است.

وی با بیان اهمیت اجرای این پروژه اقتصادی به عنوان نخستین سیلوی گندم خلخال در منطقه جنوب استان اردبیل گفت: سرمایه‌گذار بخش خصوصی مجری این طرح تاکنون برای اجرای آن بیش از ۴۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است.

وی با بیان اینکه فقدان سیلو در گذشته در این منطقه موجب بروز مشکل در زمان برداشت و خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان و ذخیره‌سازی آن در شهرستان می‌شد، افزود: با بهره‌برداری از نخستین سیلوی ذخیره‌سازی گندم مشکل حمل گندم خریداری شده به سیلوهای سایر مناطق استان اردبیل که مستلزم صرف وقت و هزینه است، برطرف خواهد شد.

 

لینک کوتاه: khalkhalim.com/ac57d

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: