اجرای سنگ‌فرش خیابان کارگرجنوبی که جزو پروژه‌های طرح‌ بازآفرینی شهری خلخال محسوب می‌شود، بعد از گذشت چندین سال بالاخره اواخر تابستان امسال آغاز شد.

به گزارش خلخالیم، عملیات احداث سنگفرش این خیابان در حالی آغاز شد که اواخر فصل کاری در خلخال محسوب می‌شد و با توجه به فاصله زمانی کمی که تا آغاز فصل سرما وجود داشت و همچنین تجربه اجرای بسیار کند سنگ‌فرش خیابان شهید قدرتی، اکثریت اهالی بر این باور بودند که مجریان این پروژه قادر نخواهند بود به موقع این پروژه را به اتمام برسانند. با این حال همان موقع عضو شورای شهر خلخال در گفتگو با خلخالیم اذعان داشت که این پروژه طی 40 روز و تا پایان مهر ماه به پایان خواهد رسید! (که البته محقق نشد)

بازدید میدانی خبرنگار خلخالیم از این خیابان حاکی از آن است که پیمانکار پروژه قصد دارد با ریختن مصالح در محل، ادامه اجرای سنگفرش را در هوای سرد و یخبندان خلخال ادامه دهد. شهرداری خلخال نیز در صفحه تلگرامی خود از «ادامه عملیات کف‌سازی خیابان کارگر جنوبی با رعایت مسائل فنی از قبیل استفاده از ضد یخ و همچنین با گرم نگه‌داشتن محیط با پوشاندن نایلون مناسب» خبر داده است.

چند تن از اصناف و کسبه خیابان کارگر جنوبی در گفتگو با خلخالیم گفتند:در ابتدای پروژه، پیمانکار قصد داشت بر خلاف نقشه و مطالعات اولیه از پازل‌های سیمانی بجای سنگ‌های کیوبیک استفاده کند که این امر با اعتراض بازاریان و اهالی محله مواجه شد چرا که پازل‌های سیمانی استحکام لازم برای این خیابان را نداشت لذا طی جلساتی که با مسئولین برگزار شد مقرر گردید پیمانکار بر اساس همان نقشه اصلی و مطالعه شده، نسبت به ادامه پروژه با سنگ‌های کیوبیک اقدام نماید.

اصناف این خیابان اعتقاد دارند که پیمانکار پروژه در خصوص استفاده از نیروهای متخصص چه از لحاظ کیفی و چه از نظر کمی، کوتاهی کرده است و همین امر باعث شده است علیرغم وضعیت مناسب آب و هوا تا اواخر آذرماه، نتواند پروژه را به موقع به اتمام برساند.

در حال حاضر و با توجه به برودت هوا، پیمانکار طرح با ایجاد داربست و مسقف کردن محیط و کشیدن چادر قصد ادامه اجرای پروژه را دارد. اینکه آیا با این شرایط اجرای این پروژه میسر است؟ و آیا  بعد‌ها مشکلات کیفی برای این پروژه پیش نیاید، سئوالاتی است که ذهن بسیاری از شهروندان را مشغول کرده است. سئوالی که به نظر می‌رسد گذر زمان مشخص خواهد کرد که پیمانکار چقدر در رعایت کردن استانداردهای کار در این شرایط خاص موفق بوده است و آیا مورد تأیید شهرداری خلخال بعنوان ناظر کار خواهد بود یا نه.

http://up.khalkhalim.com/uploads/16738464538541.jpg

 

http://up.khalkhalim.com/uploads/167384645390342.jpg

 

http://up.khalkhalim.com/uploads/167384645397964.jpg

 

http://up.khalkhalim.com/uploads/167384645401815.jpg

 

http://up.khalkhalim.com/uploads/167384645405566.jpg

 

http://up.khalkhalim.com/uploads/167384645413138.jpg 

 

لینک کوتاه: khalkhalim.com/ae8ec

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: