با توجه به بروز ناهنجاری های ترافیکی در سطح شهر لازم است خانواده ها به چند نکته مهم ترافیکی توجه کنند.

به گزارش خلخالیم، شهر پر شده از اتومبیل های خوابیده و یا  شوتی با سرعت زیاد و ویراژ روزانه و شبانه در معابر و بلوارها، رانندگی پرخطر موتورسوارها به شکل غیر قانونی از قبیل مخدوشی پلاک، عدم استفاده از کلاه کاسکت، رانندگی بدون گواهینامه و بیمه، سرعت زیاد در بلوارها، اگزوزهای برهم زننده آرامش با صدای وحشتناک و ... . با توجه به اینکه مسئولین امر در خصوص موارد ذکر شده توجه لازم را ندارند و این راکبین نوجوان بدون توجه به خطرات و عواقب رانندگی پر خطر همچنان به جولان در معابر ادامه می دهند جا دارد خانواده ها به دو نکته بسیار مهم توجه کنند:

۱. خانواده ها باید نسبت به آگاه سازی نوجوانان و هشدار به عواقب رفتارهای پرخطر در رانندگی اقدامات لازم را انجام دهند.

۲. خانواده ها باید در خصوص شیوه های عبور و مرور عابرین و کودکان از معابر و دقت بسیار زیاد و توجه بیشتر به طول خیابان اقدام کنند.

لازم به ذکر است در مواقعی که مسئولین شهری به خصوص اعضای شورای ترافیک شهرستان به هشدار اهالی در خصوص معضلات ترافیکی توجهی ندارند، نقش رسانه ها و مردم در این خصوص افزایش می یابد و باید خانواده ها به عنوان اولین نهاد آموزش جامعه پذیری و تزریق حس مسئولیت پذیری اجتماعی در خصوص فرهنگ ترافیکی اقدامات در خور انجام دهند.  

به عنوان مثال بارها در خصوص خطرات عدم وجود سرعت کاه های استاندارد در ورودی و خروجی های میدان آزادگان اخطارهای لازم داده شده ولی متاسفانه شورای ترافیک شهرستان، سازمان حمل و نقل شهرداری خلخال، شهرداری و شورای اسلامی شهر خلخال توجهی به این درخواست نداشته اند.

تحریریه خلخالیم

khalkhalim.com/a3f62 :لینک کوتاه

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: