امام جمعه خلخال گفت: انتظار از مسئولان دولتی در رده‌های مختلف کشوری ، استانی و شهرستانی توجه جدی به تامین معیشت مردم در ایام پایانی سال و آستانه نوروز است.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا ، حجت‌الاسلام کریم اسدی در خطبه‌های نماز جمعه خلخال افزود: توزیع کالاهای ضروری و مایحتاج عمومی مردم نباید به مرکز کشور ، کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها خلاصه شود.

او اظهارکرد: نظارت بر بازار جهت پیشگیری از افزایش خودسرانه قیمت کالاها و خدمات و رعایت حداکثر انصاف در حق مردم برای کمک به خریدهای نوروزی اقشار کم‌درآمد باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی گفت: کمک مالی به افراد نیازمند کاری بسیار پسندیده است که ثواب دنیوی و اخروی در پیشگاه خداوند دارد.

امام جمعه خلخال با اشاره به قرار گرفتن در آستانه تعطیلات نوروز بیان کرد: انتظار از مسافرانی که قصد سفر به محل سکونت خود را دارند، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به عنوان یک وظیفه اخلاقی ، شرعی ، دینی و قانونی است.

او همچنین با بیان اینکه مشکلات منطقه در بخش زیرساخت‌های اینترنتی و مخابراتی نتیجه سهل‌انگاری و بی‌توجهی‌ها است ، تشریح کرد: در بسیاری از مناطق روستایی خلخال نبود زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنت و ضعف آنتن‌دهی تلفن همراه مشکل ساز شده است.

او اظهارامیدواری کرد با توجه جدی مسئولان دست‌اندرکار این گونه مشکلات تحصیلی از پیش روی دانش‌آموزان مناطق روستایی برداشته شود.

خطیب جمعه خلخال با گرامیداشت ۱۵ اسفند ماه روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی اظهارکرد: در دین اسلام به اهمیت درخت‌کاری ، نگهداری درخت و حفاظت از عرصه‌های طبیعی و جلوگیری از تصرفات غیرقانونی بسیار تاکید شده است.

حجت‌الاسلام اسدی با بیان اینکه خلخال بزرگترین قطب تولید گردو در استان اردبیل است به خسارات وارده از جانب سرما به باغداران گردوی این شهرستان اشاره کرد و افزود: انتظار از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی  و سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تامین اعتبار موردنیاز جهت اجرای طرح

سرشاخه‌کاری درختان گردوی قدیمی در این منطقه برای افزایش مقاومت درخت در مقابل سرما ، بهبود گردوی تولیدی و افزایش درآمد گردوکاران همانند سرمایه‌گذاری دولت برای گردوکاران تویسرکان است.

او با قدردانی از حضور مسئولان بنیاد علوی و برکت کشور و اعطای تسهیلات بانکی اشتغال‌زا به مردم مناطق محروم روستایی گفت: مشکل بیکاری منطقه با اجرای چنین طرح‌هایی حل نخواهد شد و اجرای طرح‌های بزرگ ماندگار تولیدی و صنعتی با اشتغال فراگیر برای جلوگیری از خرد شدن اعتبارات تسهیلاتی و اجرای طرح‌های ناموفق اشتغال‌زایی در این منطقه است.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/a7387

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: