اهمّ فعالیت ها و عملکرد موسسه خیریه مددکاران خلخال و جذب مشارکت های مردمی در سال 1398

  1. یک نفر خیر نیکوکار که نخواسته نامش فاش شود با اهدای هزینه سفر حج تمتع خود،  مبلغ 200،000,000 ریال به حساب موسسه خیریه واریز و در خواست نموده در جهت رفع مشکلات نیازمندان هزینه گردد.
  2. تعداد 10 رأس گوسفند قربانی اهدایی چندین خیر بزرگوار اهل خلخال بعد از خریداری و بسته بندی گوشت آن بین نیازمندان توزیع گردید.
  3. از محل مشارکت های مردمی برای یک خانم نابینای بدسرپرست، درب آهنی خریداری و همچنین برای پنجره هایش نیز نرده آهنی تهیه و در محل سکونتش نصب و تحویل گردید.
  4. در ماه مبارک رمضان بیش از70 بسته سبد غذایی شامل: برنج، گوشت، مرغ، روغن، ماکارونی، شکر و ... به ارزش بیش از 80,000,000 ریال  بعد از خریداری و بسته بندی بین نیازمندان توزیع گردیده است.
  5. یک دستگاه کامپیوتر با تجهیزات کامل به فرزند یکی از مددجویان که دانشجوی کارشناسی ارشد می باشد جهت انجام کارهای تحقیقاتی              و نگارش پایان نامه که نیاز مبرم داشت، تحویل گردید.
  6. مقدار قابل توجهی لوازم منزل از قبیل وسایل آشپزخانه، پرده و رخت خواب و... به یک خانواده نیازمند تحویل گردید.
  7. در مواردبسیارزیاد کمک هزینه های شیمی درمانی، انواع جراحی چشم و غیره، و ترخیص بیماران از بیمارستان و خرید دارو به نیاز مندان پرداخت شده است.
  8. در موارد زیاد هزینه های در رابطه با تعمیرات لوازم منزل، از قبیل یخچال و خرید اجاق گاز و عینک پرداخت شده است.
  9. بیش از تعداد 3500 پرس غذای گرم از بابت نذورات، احسانات و سایر هدایای غیرنقدی همشهریان بزرگوار بین نیازمندان توزیع گردیده است.
  10. وسایلی از قبیل: جارو برقی، میز تلویزیون و ... و همچنین مبلغ یک میلیون تومان به عنوان جهیزیه نقداً به یک خانواده مددجو تحویل گردید.
  11. برای یکی از مددجویان زن سرپرست خانوار در روستا با فرزند دختر خردسالش که محل سکونتش در حادثه آتش سوزی از بین رفته بود لــوازم منزل از قبیل: کمــد، سینگ ظرفشوئی، اجاق گاز ، تلویزیون و شیرآلات گازی و آب، مقداری ظروف آشپزخانه و همچنین در مواردی از قبیل: لوله کشی گاز، آب، سیم کشی برق و کاشی کاری و سرویس های بهداشتی به کمک یک خیر بزرگوار از طرف موسسه خیریه با هزینه بیش از 600,000,000 ریال  انجام و تحویل گردید.
  12. تعمیرات جزئی محل سکونت دو نفر از مددجویان در حد وسع موسسه بعد از بررسی محل سکونت از قبیل لوله کشی آب سرد و گرم، نصب درب ورودی، خرید آبگرمکن ونصب آن و انتقال روشویی که در حیاط قرار داشت به محل مناسب در داخل خانه انجام گردید.
  13. هزینه ترخیص چندین نفر بیمار نیازمند از بیمارستان و تهیه دارو با هماهنگی مددکار اجتماعی بیمارستان و دکتر بزرگوار داروخانه تهیه و پرداخت شد.
  14. توسط یک نفر خیر بزرگوار مقدار قابل توجهی وسایل تحصیلی دانش آموزان از قبیل: 30 عدد کیف، 210 جلد انواع دفتر سیمی، خودکار 150عدد مداد رنگی، جامدادی و ... بعد از بسته بندی بین دانش آموزان نیازمند توزیع گردید.
  15. بیش از 400 بسته های غذایی از قبیل: برنج، روغن، مرغ، قند، ماکارونی و سایر لوازم ضروری اهدایی خیرین بزرگوار و خریداری از محل مشارکت های مردمی، در محل سکونت خانواده های عائله مند در شهر و روستا به آنان تحویل گردیده است.
  16. از محل مشارکت های مردمی بعد از بررسی لازم، لوازم ضروری تحصیلی دانش آموزان از قبیل: کتب درسی، نوشت افزار، لباس فرم مدارس، کیف و ... با هماهنگی مدارس و معرفی به کتابخانه، توسط موسسه خیریه خریداری و تحویل شده است.
  17. برای یک خانواده نیازمند عائله وار در حاشیه شهر که فاقد هر گونه امکانات اولیه می باشد وسایلی از قبیل: آبگرمکن نفتی، اجاق گاز، یخچال و نفت مصرفی زمستان و همچنین مقرر شد نان مصرفی ماهانه خود را از یکی از نانواهای طرف قرارداد به صورت رایگان دریافت نماید و برای فرزندانش کیف و کفش و لباس و مقداری مواد غذایی تهیه و تحویل گردید.
  18. برای یک خانواده نیازمند در روستا، لوله کشی گاز که چندین سال بود نتوانسته بود با دو فرزند معلول انجام بدهد به طور کامل انجام و مورد بهره برداری قرار گرفت .
  19. با همکاری یک خیر بزرگوار بدهی بانکی یک خانواده نیازمند عائله وار در یکی از روستاها که به علت فوت سرپرست خانواده در اثر حادثه ای بسیار ناگوار، شدیداً از طرف بانک و ضامن تحت فشار قرار داشتند، وام مذکور به طور کامل به مبلغ 100,000,000 ریال تسویه گردید. ضمناً مقدار قابل توجهی مایحتاج ضروری در محل سکونتش به خانواده تحویل گردید.
  20. برای دو خانواده نیازمند یک دستگاه بخاری گازی و یک عدد درب حمام به ارزش بیش از 10,000,000 ریال خریداری و تحویل و در محل مورد نظر نصب گردید.
  21. برای یکی از مددجویان زن سرپرست خانوار با فرزند دختر خردسالش که فاقد مسکن بود در یکی از روستاها با وام مسکن اقدام به ساخت مسکن نموده است در مواردی از قبیل لوله کشی گاز، آب، سیم کشی برق و کاشی کاری از طرف موسسه خیریه با هزینه بیش از 45,000,000 ریال  انجام و تحویل گردید.
  22. برای 2 خانواده مددجوی که سرویس بهداشتی بسیار نامناسب داشتند به نحو احسن از محل مشارکت های مردمی با هزینه بیش از  55,000,000 ریال ساخته و تحویل گردید.
  23. در موارد زیادی کمک هزینه دارو و درمان چند نفر بیمار ترخیصی از بیمارستان و هزینه گاز ، آب و برق که در آستانه قطع بودند بعد از هماهنگی لازم با ادارات مربوطه پرداخت گردید.
  24. یک خانواده مددجوی تحت پوشش موسسه که چندین سال قبل وام تعمیر مسکن دریافت کرده بود و به علت مشکلات مالی اصلاً نتوانسته بود حتی ریالی پرداخت نماید. برای مسکن مددجو حکم مصادره ابلاغ شده بود، بعد از هماهنگی با مسئولین محترم بانک مسکن جریمه بیش از 110,000,000 ریال وام مذکور مورد بخشش قرار گرفت. با کمک موسسه خیریه به مبلغ 27,000,000 ریال و با کمک گرفتن از سایر افراد خیر اصل وام به مبلغ 107,000,000 ریال واریز و حکم مصادره نیز ملغی گردید.
  25. در چندین مورد تعمیرات لوازم خانگی مانند آبگرمکن، بخاری برای خانواده های نیازمند و مددجو انجام گرفته است.
  26. به علت شیوع بیماری کرونا در اسفند ماه به تعداد 74 خانواده نیازمند جمعاً مبلغ 148,080,000 ریال به صورت نقدی جهت تهیه مواد غذایی، مواد شوینده و سایر لوازم ضروری پرداخت گردیده است.
  27. هزینه بستری یک نفر مددجوی بیمار روانی جهت اعزام به بیمارستان رازی تبریز بعد از هماهنگی با بیمارستان، مبلغ 5,600,000 ریال پرداخت گردید.
  28. هزینه نان مصرفی ماهانه 10 خانواده واقعاً نیازمند در حاشیه شهر که توسط دو نفر خیر محترم به طور مرتب با هماهنگی نانوایان پرداخت می گردد. و همچنین در پنج شنبه های طول سال هزینه پخت نان روزانه در یک نانوایی محله ی فقیر نشین( توزیع صلواتی) به سفارش یک خیّر نیکوکار پرداخت شده است.
  29. برای خانواده های مددجو و نیازمند از بابت هزینه های درمانی، تحصیلی، ضروری و ... در محل دفتر موسسه جمعاً مبلغ 815,735,720 ریال کمک موردی به صورت نقدی پرداخت گردید است.
  30. برای خانواده های مددجو و نیازمند از بابت خرید لوازم ضروری کلاً مبلغ 430,164,800 ریال هزینه گردیده است.
  31. در موارد متفرقه بیش از ده فقره هزینه های از قبیل پروتز دندان و دادرسی دادگاه بعد از بررسی و هماهنگی لازم پرداخت گردیده است.
  32. خیّرین بزرگوار جمعاً مبلغ 1,374,541,447 ریال به صورت نقدی از طریق واریز به حساب مشارکت مردمی، صدور قیض و تخلیه صندوق های جمع آوری نذورات توزیع شده در سطح شهر به موسسه اهدا گردیده است.
  33.  کمک های غیر نقدی خیّرین بزرگوار به ارزش ریالی مبلغ 1,072،657,000 ریال جذب و بین مددجویان و نیازمندان توزیع شده است.
  34. به مراجعین محترم به دفتر موسسه به تعداد 1681 نفر مددجو و نیازمند خدماتی از قبیل: پرداخت نقدی بابت هزینه های ضروری، درمان و ... و غیر نقدی از قبیل بسته غذایی، غذای گرم، لوازم منزل و .. ارائه گردیده است.

معرفی موسسه : موسسه خیریه مددکاران خلخال

لینک کوتاه: khalkhalim.com/ea378

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

برچسب ها: