صاحبان امتیاز رسانه‌ها می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع رسانه‌های کشور نسبت به ثبت و معرفی رسمی سامانه‌های خبری و پیوست‌های فضای مجازی متعلق به رسانه خود که در انواع سکوها و کارافزارهای ایرانی منتشر می‌شوند، اقدام نمایند.

به گزارش خلخالیم به نقل از روابط عمومی معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صاحبان امتیاز رسانه‌ها از این پس می‌توانند در بخش سامانه خبری، انواع کانال‌ها، کارافزار و اپلیکیشن‌های خبری متعلق به رسانه خود را ثبت نموده و در این مرحله ضمن برخورداری از حمایت‌های قانون مطبوعات، مشمول افزایش ضریب کیفی و مشوق‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای توسعه رسانه‌ای کشور در فضای مجازی شوند.

همچنین نظر به وجود ظرفیت‌های قانونی و وظایفی که در مصوبات شورای عالی فضای مجازی و نیز آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات پیش بینی و به عهده هیات نظارت بر مطبوعات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاده شده است، کلیه شخصیت‌های حقیقی و حقوقی علاقه‌مند و فعال رسانه‌ای در فضای مجازی و اداره کنندگان کانال‌ها، کارافزارها و سامانه‌های خبری فاقد پروانه فعالیت نیز می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع رسانه‌های کشور نسبت به ثبت درخواست اخذ مجوز فعالیت اقدام نمایند.

این مهم در راستای اجرای قانون و حمایت از رسانه‌های دارای مجوز در قبال برخی فعالیت‌های غیر قانونی و بدون هویت و نیز کمک به بسط مرجعیت خبری داخلی و فعالیت قانونی در عرصه اطلاع رسانی کشور انجام می‌شود.

بدیهی است رسیدگی به درخواست‌های فعالیت رسانه‌ای کانال‌ها و سامانه‌های خبری با اولویت انجام می‌گیرد و در صورت احراز شرایط قانونی و تایید صلاحیت، مجوز فعالیت آنها صادر می‌شود.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/d541c

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 


 


نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: