فرمانده پلیس راه اردبیل - سرچم گفت: آمار حوادث رانندگی و همچنین شمار مصدومان و جان باختگان حوادث رانندگی جاده‌ای خلخال در نیمه اول امسال نسبت به زمان مشابه سال قبل افزایش یافته است.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا ،سرهگ نجات حمزه در جلسه شورای ترافیک خلخال افزود: در این مدت ۱۳ نفر بر اثر وقوع حوادث رانندگی سقوط خودروها به دره‌، واژگونی و یا برخورد خودروها با همدیگر جان باخته‌اند و در همین مدت ۱۹ نفر نیز بر اثر شدت جراحات وارده راهی بیمارستان شده‌اند.

وی با اشاره به وجود نقاط حادثه خیز از جمله پرتگاه‌های بزرگ و همچنین مشکل فقدان گاردریل در برخی از  راه‌های ارتباطی خلخال به گیلان  اظهار کرد: از مجموع ۱۳ نفر فوت شده، هشت  نفر در مسیر خلخال به گیلان جان خود را از دست داده و پنج نفر نیز در سایر جاده‌های ارتباطی بین شهری و روستایی این شهرستان جان ‌باخته‌اند.

او با بیان اینکه از سال ۹۳ تاکنون بارها ازسوی پلس راه استان برای ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز راه‌های ارتباطی خلخال و پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی تذکر داده شده  افزود: تاکنون عملا اقدام محسوسی در این خصوص صورت نگرفته است.

فرمانده پلیس راه اردبیل به سرچم با انتقاد از بلاتکلیفی  مسیر حادثه ساز بزرگراه خلخال به ازناو اظهار کرد: فقدان امکانات جدا کننده راه ، عدم وجود علائم راهنمایی و رانندگی کافی در طول مسیر، فقدان دور برگردان در طول مسیر ۳.۵ کیلومتری همواره حادثه‌ساز بوده و تعیین تکلیف این بزرگراه ضروری است.

وی گفت: با وجود هشدارهای داده شده به مسوولان ذی‌ربط برای ایجاد امکانات ایمنی در طول مسیر تازه آسفالت خلخال به ماسوله در حد فاصل روستای جلال‌آباد در بخش شاهرود خلخال تا انتهای مسیر  حوزه استحفاظی استان اردبیل، هنوز هیچ اقدامی برای ایمن‌سازی این جاده از جمله خط کشی‌، نصب علائم راهنمایی و رانندگی‌، نصب گاردریل در سر پرتگاه‌ها صورت نگرفته و تردد خودروها در آن حادثه‌ساز خواهد بود.

سرهنگ حمزه با اشاره به ریزش شن و مایعات از کامیون‌های کمپرسی حامل شن و ماسه به مقصد گیلان در جاده‌های خلخال به اسالم و خلخال به پونل اظهار داشت: این امر بارها منجر به وقوع حوادث رانندگی شده و بستن خورجین به پشت کامیون‌های کمپرسی  الزامی بوده و در غیر این صورت علاوه بر اعمال جریمه سنگین،  کامیون‌های فاقد خورجین متوقف و به پارکینگ هدایت خواهند شد.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/d3d6a

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: