شعله های آتش در جنگل های رضوانشهر با استمرار جریان هوای گرم و وزش تند باد همچنان زبانه می کشد.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا گیلان، آتش‌ گسترده‌ای از عصر روز گذشته ۱۷ بهمن ماه جنگل های مناطق مختلف گیلان از جمله شهرستان های رضوانشهر، تالش، آستارا، شفت، فومن، رودبار و سیاهکل را فرا گرفت که همچنان در گوشه و کنار این مناطق زبانه می کشد.

 تلاش نیروهای دولتی و مردمی تا این لحظه از گسترش آن جلو گیری کرده و موجب شده تا آتش در بعضی مناطق  مهار شود.

 نبود امکانات لازم و راه های دسترسی به محل های آتش سوزی در مواردی کار اطفای حریق را کند و با مشکل مواجه کرده که در این میان نیرو های مردمی با استفاده از ابزار های اولیه شامل بیل و کلنگ به کمک منابع طبعی و آبخیزداری شتافته اند.

 محمد جعفر گل محمدی، رئیس اداره منابع طبیعی رضوانشهر درباره آخرین وضعیت  آتش‌سوزی در این شهرستان گفت: این چندمین مورد از آتش‌سوزی است که در ۲۴ ساعت اخیر در این شهرستان روی داده است.

 وی با بیان اینکه این آتش‌سوزی از شب گذشته آغاز شده، ادامه داد: شب گذشته نیروهای مردمی به کمک ما آمدند و در چندین نقطه آتش را خاموش کردند، اما با توجه به باد شدیدی که در منطقه می‌وزید کار برای ما مشکل شد و دوباره آتش شعله ور شده است.

 گل محمدی در زمینه علت این آتش سوزی ها تصریح کرد: در اکثر موارد عامل انسانی علت اصلی است، اما در حادثه اخیر هنوز عامل مشخص نیست، البته دیروز و امروز روزهای گرم، همراه تند باد بود و آتش نیز به سرعت به اطراف منتقل شد.

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رضوانشهر همچنین از آتش سوزی جدید طی جمعه شب در مناطق رودبار سرا و خجه دره این شهرستان خبر داد و گفت: جنگل های روستای خجه دره واقع در محدوده جاده پونل به خلخال و اطراف روستای رودبارسرای رضوانشهر نیز طعمه حریق شدند که با کمک نیروهای مردمی مهار گردیده است.

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: