مدیر کل جهاد کشاورزی استان گفت: بیش از 50 درصد از محصول گردوی اين استان در باغ های گردوی شهرستان خلخال توليد می‎‎‎‎‎‎‎‎شود.

 به گزارش خلخالیم، خلیل نیکشاد در جشنواره برداشت گردو در بخش شاهرود خلخال با بیان اینکه یکی از باکیفیت‎‎‎‎‎‎‎‎‎ترین گردوهای جهان در شهرستان خلخال تولید می‎‎‎‎‎‎‎‎شود، افزود: امروزه از درختان گردو در تولید

گیاهان دارویی، لوازم آرایشی و دکوراسیون منزل استفاده می‎‎‎‎‎‎‎شود و همچنین توسعه باغ‎‎‎‎‎‎‎‎‎های گردو در خلخال می‎‎‎‎‎‎‎‎‎تواند به رونق اشتغالزایی در این منطقه کمک کند.

وی اظهار داشت:  شهرستان خلخال به عنوان قطب تولید گردو در اردبیل می‎‎‎‎‎‎‎‎باشد و نیاز به ایستگاه تحقیقاتی گردو در این شهرستان بیشتر از پیش احساس می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎شود و سعی بر این است که این مرکز را در اسرع وقت راه‎‎‎‎‎‎اندازی کنیم.

محمد شادخاطر، رئیس جهادکشاورزی خلخال نیز گفت: از مجموع 4 هزار و 400 هکتار باغ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های گردوی استان، 2 هزار و 400 هکتار در خلخال واقع شده و اين شهرستان بيشترين سهم توليد اين محصول كشاورزی اردبيل را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه گفت: امسال 16 هزار سرشاخه و بیش از 7000 نهال در شهرستان توزیع شده است و پیش‎‎‎‎‎بینی می‎‎‎‎‎‎‎‎‎شود که بعد از گذشت 5 سال 80 درصد باغات اصلاح شود تا دیگر باغداران نگران سرما زدگی درختان نباشند.

رئیس جهاد کشاورزی خلخال با اشاره به اختصاص یک میلیارد و 100 میلیون تومان یارانه برای گردو کاران افزود: امسال سعی می‎‎‎‎‎‎‎‎کنیم کشاورزی و باغات منطقه را از معیشتی به اقتصادی تبدیل کنیم و سال بعد نیز برای کل شهرستان به 50 هزار سر شاخه نیاز داریم و امیدواریم با درخواست یک مرکز تحقیقات گردو در روستای شال موافقت گردد.

 

 

 

 

 

 

 

 

خبرنگار: محمدعلی کریمی
انتشار: سیما جلیلی

لینک کوتاه: khalkhalim.com/af5fb

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: