مدیر جهاد کشاورزی خلخال از اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در سطح 50 هکتار از باغات این شهرستان با انجام 25 هزار پیوندک درختان گردو خبر داد.

به گزارش خلخالیم، حسن نورمحمدی اظهار داشت: طرح سرشاخه کاری گردو در راستای افزایش کیفیت محصول، افزایش عملکرد محصول و بازدهی بیشتر و همچنین برداشت محصول مرغوبتر اجرا می‌شود.

وی افزود: اجرای طرح سرشاخه‌کاری درختان گردو باعث افزایش تولید محصول گردو با مغز سفید، افزایش درصد مغز نسبت به پوست، یکنواختی محصول، بازار پسند بودن آن و همچنین مقاومت بیشتر درخت در برابر سرما می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در شهرستان خلخال را موفق خواند و گفت: تاکنون برای اصلاح و پایدارسازی تولید باغات گردو ۷۰ هکتار از باغات خلخال سرشاخه‌کاری شده است.

وی گفت: بیشتر کشاورزان خلخال دارای باغ گردو بوده و در صورت تامین اعتبار، اجرای این طرح موجب رونق اقتصادی منطقه و همچنین سایر صنایع مرتبط و وابسته از قبیل صنایع تبدیلی و فرآوری، بسته‌بندی و صنایع چوبی خواهد شد.

وی بیان کرد: اعتبارات استانی و شهرستانی، پاسخگوی پیشرفت این طرح نیست و با توجه به اینکه طرح سرشاخه‌کاری نقش مهمی در اقتصاد شهرستان و استان دارد، امیدواریم جزو طرح‌های پیشنهادی سفر آتی ریاست جمهوری به استان قرار بگیرد.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/d782d

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: