در نشست خبری پایان سال شهرداری خلخال مطرح شد: رونمایی از تندیس مشاهیر خلخال در روز ارتش/ نبود منابع پایدار درآمد، بزرگ‌ترین مشکل شهرداری خلخال

همزمان با روز ارتش، 29 فروردین سال 1400، از تندیس امیر سرتیپ محمدی‌فر، از مفاخر شهرستان و فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش و تعدادی دیگر از مفاخر خلخال رونمایی می‌شود.
 
این خبری بود که رادبه پرنده، سخنگوی شورای شهر خلخال در پاسخ به سوال خبرنگار « خلخالیم » درباره وضعیت نامگذاری خیابان‌ها و معابر به نام مشاهیر شهرستان در نشست خبری پایان سال شهرداری خلخال اعلام کرد.
 
به گزارش « خلخالیم »، شهردار خلخال هم در این نشست خبری که عصر چهارشنبه 20اسفند 99 برگزار شد، همدلی و همکاری بیش از پیش مسئولان ارشد شهرستان را با شهرداری، زمینه‌ساز توسعۀ «بام آبی آذربایجان» خواند و ضمن تشریح عملکرد شهرداری در سال 99 از برنامه‌های آینده‌ نیز سخن گفت.
 
فرهاد خوگر احداث ۴.۵ کیلومتر کانال و کانیو برای مهار آب‌های سطحی، اجرای ۳۰هزار مترمربع آسفالت دستی، اجرای۳۵۰۰مترمربع آسفالت با دستگاه فینیشر و لایروبی رودخانۀ قیزباخان را بخشی از فعالیت‌های انجام‌شده در بخش‌ عمرانی در دورۀ مدیریت فعلی برشمرد و ادامه داد: «اجرای تمامی مصوبات شورای ترافیک شهرستان، اصلاح بلوار امام علی(ع) مقابل شهرک دانش، اجرای کانال و کانیو خیابان‌ها و کوچه‌های اطراف دانشگاه پیام نور و کوچه‌های منتهی به خیابان آیت‌اله کاشانی، اصلاح کانال آب‌های سطحی بلوار ۱۷شهریور و خیابان آیت‌اله مدنی، آسفالت کوی فرهنگیان و کوچه‌های منتهی به خیابان آیت‌اله کاشانی، اصلاح و احیای فضای سبز میدان شهدای گمنام، اصلاح ۲۵ مورد پل فلزی،کاشت گل و تهیه گلدان و چراغ‌های زینتی دهه فجر و رنگ‌آمیزی جداول ترافیکی از دیگر فعالیت‌های انجام شده است.»
 
خوگر، نبود درآمد پایدار را بزرگ‌ترین مشکل شهرداری دانست و گفت: «امسال میزان بودجه ما ۱۶میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۰ به ۲۱ میلیارد تومان افزایش یافته است. 40درصد از این میزان، داخلی و درآمد محلی بوده و صددرصد بودجه محقق شده است».
 
شهردار خلخال با اشاره به بهره‌برداری از کارخانه آسفالت و ماسه‌شویی، از احیای مجدد کارگاه بتن به‌عنوان تعدادی از منابع درآمد پایدار شهرداری بعد از سال‌ها توقف فعالیت خبر داد و تصریح کرد: « ۱۷هزار جدول تولیدی در این مدت در ۴.۵ کیلومتر جدول و کانال‌کشی استفاده شده و در سال آینده نیز بخشی از پازل‌های تولیدی این کارگاه به‌صورت رایگان در اختیار صاحبان ساختمان قرار می‌گیرد تا با تکمیل پیاده‌روسازی بتوانند پایان‌کار خود را دریافت کنند».
 
خوگر در بخش دیگری از سخنان خود از شهروندان خلخالی درخواست کرد با تفکیک زباله تر و خشک از مبدأ و منزل خود به کاهش میزان زباله تولیدی در شهر کمک کنند و اظهار داشت: «سایت زبالۀ کنونی با مشارکت بخش خصوصی ساماندهی می‌شود، اما سایت زباله جدید به دلیل هزینه بالا فعلا قابل اجرا نیست و حتی اگر همین فردا هم بهره‌برداری می‌شد به دلیل فرسوده بودن ماشین‌آلات شهرداری، امکان انتقال زباله به سایت جدید وجود نداشت».
 
شهردار خلخال به سوال خبرنگار خلخالیم در خصوص ماده ۱۰۰ و تخلفات صورت‌گرفته در ساخت‌وسازها چنین پاسخ داد: «ماده ۱۰۰ یک کمیسیون شبه‌قضایی است که نمایندگانی از شورای شهر، دادگستری و فرمانداری در آن حق رای دارند و نماینده شهرداری در آن حق رای ندارد و امکان سوء استفاده، رانت و نفوذ در آن بسیار کم است. حتی کارمندان شهرداری که اقدام به ساخت‌وساز می‌کنند هم در صورت تخلف بدون کوچکترین تخفیف به این کمیسیون ارجاع داده می‌شوند تا کاملا قانونی با تخلفات برخورد شود».
 
سوال بعدی خبرنگاران در خصوص هرس درختان سطح شهر بود که شهردار این‌گونه پاسخ داد: «سالیان سال است که اداره برق برای جلوگیری از برخورد شاخه درختان با سیم‌های برق این کار را به صورت کارشناسی انجام می‌دهد و امسال هم این همکاری ادامه خواهد داشت».
 
در این نشست، خوگر از طرح‌های تدوین‌شده و نقشه‌های تخصصی طرح‌های ائللرباغی، طرح ساماندهی و احیای بافت تاریخی خلخال، طرح سناریوی سد معبر، لوگوی جدید شهرداری که توسط هنرمند خبرۀ کشوری زاده خلخال، آقای طیاری طراحی شده و چند طرح تخصصی دیگر رونمایی کرد.
 
او همچنین از احداث مجموعه سینمایی پردیس در محل ائللرباغی در آیندۀ نزدیک خبر داد و اعلام کرد: «نصب دو سفرۀ هفت‌سین در دو میدان شهر، نصب تابلوها و علائم شهری، آغاز عملیات اجرایی بام گونی و آسفالت خیابان‌های سی‌متری، آیت‌اله یکتایی و کارگر جنوبی و شمالی هم در دستور کار قرار گرفته است.»  
به گفتۀ خوگر، آغاز مطالعه پارک بانوان و پارک سرپوشیده و دریافت وام برای ادامه طرح‌های عمرانی از دیگر اقدامات شهرداری برای سال جدید است.
 
شهردار خلخال البته از رویه برخی فعالان فضای مجازی انتقاد و از اهالی رسانه دعوت کرد برای بیان نقاط قوت و ضعف شهرداری شیوه نقد عالمانه در پیش گیرند و از توقعات غیرقانونی و خلاف مقررات بپرهیزند.
 
 وی گفت: «شهروندان خلخالی می‌توانند علاوه بر مطرح کردن انتقادها و پیشنهادهای خود در تمام ساعات، روزهای پنجشنبه از ساعت ۸ الی ۹صبح با شماره ۳۲۴۲۲۰۱۸ با شهردار خلخال تلفنی صحبت کنند».

 خبرنگار: جواد فرامرزی
انتشار: ساعد وثوقی

لینک کوتاه: khalkhalim.com/bfc26

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: