سرپرست فرمانداری خلخال گفت: طرح جامع و تفصیلی خلخال توسعه این شهر را محدود کرده و بدون انجام بازنگری توسعه آن در آینده به مشکل خواهد خورد.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا، شورای اسلامی دوره پنجم، خواستار توجه اعضای جدید شورای اسلامی خلخال به انجام تغییرات اساسی در چیدمان ، عمران و توسعه شهری شد.

یگانه با اشاره ظرفیت‌های گردشگری منطقه بر لزوم فرهنگ‌سازی برای توسعه و نهادینه‌سازی عنوان شهر گردشگری در فضاهای عمومی ، اجتماعی و فضای مجازی و معرفی بهتر و بیشتر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آن تاکید کرد.

وی اظهارکرد: هر چند در کنار گردشگری ظرفیت‌های دیگری برای سرمایه‌گذاری همچون پهنه‌ها و زون‌های معدنی در خلخال موجود است ولی نباید از داشته‌های گردشگری و جاذبه‌های طبیعی خدادادی در جهت توسعه شهر غافل شویم.

وی شناخت مسائل و مشکلات شهر ، شناخت وضعیت زندگی مردم در محلات و امکان‌سنجی امکانات در تمامی مناطق شهر را ضروری دانست.

وی به اختصاص ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات امسال استانی این شهرستان برای کمک به شهرداری خلخال اشاره کرد و افزود: با توجه به محدود شدن اعتبارت کمک به شهرداری‌ها ، شهرداری باید دنبال درآمد پایدار باشد.

سرپرست فرمانداری خلخال با اشاره به اعتماد مردم در انتخاب مجدد اعضای شوراهای دوره قبلی و ابقای شهردار قبلی از سوی شورای دوره ششم گفت: فضا برای خدمت در شهر خلخال فراهم است و شهرداری باید برای آبادانی تمام مناطق تلاش کند.

رئیس شورای اداری شهرستان خلخال خواستار تکمیل هر چه سریع‌تر پروژه ساخت پل ائلرباغی ، تکمیل معابر در دست ساخت ، پروژه‌های نیمه‌تمام و فضاسازی برای ورود قرارگاه سازندگی خاتم برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره این شهر شد.

فرهاد خوگر ، شهردار خلخال نیز در این جلسه به امکانات محدود شهرداری در حوزه آتش‌نشانی و خودرویی اشاره کرد و گفت: شهر خلخال با ۱۷ نیروی خدماتی اداره می‌شود و شهرداری وضعیت مالی خوبی ندارد.

وی با اشاره به اینکه بازار شهر خلخال  به عنوان پروژه بازآفرینی پایدار شهری با هدف حفظ بافت باارزش و تاریخی این شهر با استفاده  اعتبارات محلی شهرداری و شهرداری و اداره کل  راه و شهرسازی  استان اردبیل در حال ساخت است، افزود: ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی اکنون در پروژه بازآفرینی بازار شهر خلخال دیده می‌شود و در منطقه گونی نیز مشکلات در حال مرتفع شدن می‌باشد.

وی گفت: بودجه تنظیمی امسال شهرداری خلخال ۲۱۰ میلیارد ریال است که در مقایسه با بودجه سال قبل که ۱۶۰ میلیارد ریال بود، ۵۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/d0f8b

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: