رییس شورای شهر خلخال معیارهای  انتخاب شهردار را تشریح کرد.

 سید محمد شهابی، در گفت و گو با خلخالیم انتخاب شهردار و نظارت بر عملکرد وی را بعنوان اصلی‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ترین وظیفه شورا دانست و گفت: شهرداری که انتخاب می‎‎‎‎‎‎‎شود باید با شورا تعامل دوسویه داشته باشد و این تعامل باعث می‌شود تا همکاری بین دو نهاد برای حل مشکلات شهری نتایج بهتری از گذشته داشته باشد.

شهابی اظهار کرد: شورای شهر برای انتخاب شهردار جدید شاخص‌ها و معیار‌هایی را در نظر گرفته بود که از جمله آن‎‎‎‎‎‎‎ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- برنامه‎‎‎‎‎های عمرانی ماندگار و زیرساختی ۲- برنامه‎‎‎‎‎های فرهنگی 3- عبور و مرور و ترافیک شهری 4- تعامل با مسئولین شهری، استانی و بالاتر 5- جذب سرمایه‎گذار و درآمد پایدار 6- ساماندهی و تجهیز فضاهای سبز و پارک‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها 7- ساماندهی نیروی انسانی 8- راهکارهای عملیاتی 9- سوابق مدیریتی (سوابق تجربی) 10- مدرک تحصیلی متناظر و متناسب

وی همچنین افزود: علاوه بر معیارهای فوق، یکی از معیارهای انتخاب شهردار برای یک شهر، سکونت و مدیریت پایه و تعهد نسبت به مسائل شهر است.

شهابی با بیان اینکه در انتخاب شهردار سوابق مدیریتی و اجرایی و مدرک تحصیلی فرد منتخب حائز اهمیت است، ادامه داد: تعداد کاندیداها 25 نفر بودند که 20 نفر در مصاحبه و ارائه برنامه حضور پیدا کردند. از بین مصاحبه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎شوندگان 3 نفر دارای مدرک دکتری، 15 نفر ارشد و 2نفر دارای مدرک کارشناسی بودند.

رئیس شورای شهر خلخال تصریح کرد: از بین مصاحبه‎‎‎‎‎شوندگان 8 نفر غیربومی و 12 نفر بومی بودند که 5 نفر از افراد واجد شرایط بومی در مصاحبه حضور نیافتند.

شهابی به قابلیت اجرایی و شفاف بودن برنامه شهردار اشاره کرد و گفت: جلسات ارائه برنامه کارشناسی و بدون هرگونه سوگیری و حواشی و فشارهای معمول بود. هرکدام از شاخص‎‎‎‎‎ها 10 امتیاز داشت که در مجموع 100 امتیاز می‌شد.

شهابی ضمن تشکر از زحمات شهرداران گذشته از نخبگان و همشهریان گرامی خواست که همه باهم و به دور از حواشی با آبادانی شهرمان کمک کنیم.

لازم به ذکر است که؛ از بین کاندیداهای منتخب، ودود محمدی به عنوان شهردار جدید توسط شورا به فرمانداری معرفی شد.
از جمله سوابق فرد منتخب، مدیریت در بخش‌های مختلف «شهرداری»، «بخشداری»، «مدیرکل حوزه روستایی استانداری»، «عضو شورای شهر اردبیل» و «معاونت فرمانداری» است.
محمدی دارای مدارک تحصیلی کارشناسی مهندسی عمران، کارشناسی ارشد برنامه‎‎‎‎‎ریزی و دکتری برنامه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ریزی و آمایش کیفیت محیطی مناطق می‎‎‎‎‎‎‎‎‎باشد.

خبرنگار: سیما جلیلی

لینک کوتاه: khalhalim.com/e8cd6

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: