سرپرست فرمانداری خلخال با اشاره به افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز شبانه خواستار تلاش مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذیربط ، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای جلوگیری از احداث بنای غیرمجاز در مناطق شهری و روستایی این شهرستان شد.

به گزارش خلخایم به نقل از ایرنا، سیدجواد یحیی‌زاده در جلسه کارگروه پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز خلخال اظهارکرد: مشکلات ناشی از احداث بناهای غیرمجاز در مناطق حاشیه‌نشین و یا خارج از محدوده قانونی شهرها و روستاهای شهرستان روز به روز زیادتر می‌شود.

وی گفت: بسیاری از دستگاه‌های اجرایی بازدارنده از ساخت و سازهای غیرمجاز در خلخال پای کار نیستند و در مواقع مشاهده و اطلاع از تخلفات مربوط به احداث بنای غیرمجاز با تعلل وارد صحنه می‌شوند.

او بی‌توجهی به اجرای مصوبات کارگروه مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز ، پایین و بی‌اثر بودن جرایم اعمال شده در کمیسیون ماده ۱۰۰ برای احداث بنای غیرمجاز در شهرها و ماده ۹۹ ساخت و سازهای روستایی را از عوامل افزایش آمار ساخت و سازهای غیرقانونی در این شهرستان ذکرکرد.

وی افزود: ساخت و ساز غیرمجاز علاوه بر لطمه زدن به زیبایی شهر و روستاها جان اهالی ساکن در این سکونت‌گاه‌های غیررسمی را در زمان وقوع حوادث قهری همچون زلزله ،سیل و توفان تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه هزینه‌های اجرای احکام قلع و قمع پس از احداث و تخریب بنای غیرمجاز بسیار سنگین‌تر از هزینه پیشگیری اولیه در همان ابتدای شروع این کار است، اظهار کرد: سهل‌انگاری مسئولان ضمن داشتن تبعات اجتماعی در زمان اجرای احکام تخریب بنا ، هزینه‌های سنگینی را به صاحبان و سازندگان بناهای غیرمجاز تحمیل می‌کند.

یحیی‌زاده همچنین با اشاره به آثار تخریبی و زیان‌بار حوادث سیل سال گذشته در مناطق شهری و  روستایی این شهرستان گفت: علت افزایش میزان خسارات سیل ناشی از دخالت انسان در طبیعت و ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی و مسیل دره‌های طبیعی و آب‌های روان است.

او بیان کرد: در بحث جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در روستاها دهیاران در خط مقدم جلوگیری قرار داشته و با کمک بخشداری‌ها می‌توانند در کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز موثر واقع شوند.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/d2380

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: