سخنگوی شورای اسلامی خلخال در گفتگو با خلخالیم گفت : شهرداری خلخال با کسب مجوز از شورای اسلامی شهر خلخال قبل از شروع پاییز اقدام به عقد قرارداد با بخش خصوصی جهت برداشت برف معابر کرد تا در صورت بروز مشکل و بحران، بخش خصوصی طبق قرارداد منعقده پای کار بیاید و کمک حال شهرداری باشد.

رادبه پرنده افزود : در این خصوص همچنین مدیریت بحران شهرداری خلخال اقدام به منطقه بندی شهر خلخال از بابت مدیریت بحران و برداشت برف معابر نموده و اکیپ ها و سراکیپ ها و فرماندهی میدان مشخص شده بود تا در صورت بروز مشکل، از لحاظ تقسیم بندی نیرو نیز مشکلی نداشته باشیم، ولی حجم برف بسیار بسیار سنگین بود و طبق بررسی ها این حجم بارش در ۵۰ سال اخیر بی سابقه بوده است و در این مورد، شهرداری خلخال به تنهایی و حتی با کمک بخش خصوصی مورد قرارداد نیز نمیتواند این حجم از برف را در کوتاه مدت جابجا کند و لازم است همه نهادها پای کار باشند.

وی افزود: شهرداری خلخال ۲ دستگاه لودر و ۲ دستگاه گریدر و یک دستگاه بابکت و ۳ دستگاه کامیون در اختیار دارد و اعضای شورای اسلامی شهر خلخال بارها با مراجعات حضوری و ارسال نامه به مسئولین شهرستانی و استانی و کشوری به کمبود امکانات در شهرداری اشاره کرده اند و جا دارد دولت در خصوص افزایش این امکانات به شهرداری خلخال که هر سال در این موقع از سال با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند توجه ویژه ای داشته باشد.

پرنده در ادامه تاکید کرد : ما در منطقه ای هستیم که بسیاری از نقاط شهریمان در تپه ها و بلندی ها واقع شده و شاهد هستیم که لودرهایی با قدرت متوسط و کم علنا نمی‌توانند کارایی لازم را داشته باشند. ما بارها نیز گفته ایم و نوشته ایم که امکانات کم آتشنشانی شهرداری خلخال فقط در حد ساختمان هایی تا ارتفاع دو طبقه می باشد ولی الان در شهر خلخال ساختمان های ۷ الی ۸ طبقه را نیز شاهد هستیم و مسلماً در صورت وقوع آتش، علنا نخواهیم توانست مدیریت لازم را داشته باشیم چون تجهیزات نداریم.

وی گفت : نهادهای دولتی در خصوص خلخال باید دید وسیع تری داشته باشند و مشکلات خلخال را از زبان مردم بشنوند. اعضای شورای اسلامی شهر خلخال سعی بر احصاء مشکلات داشته و برای اولین بار در شورای شهر خلخال، تمامی مشکلات شهر به همت اعضاء، در قالب پرونده مشخص و مدون آماده شده و با رجوع مردم به شورا این پرونده دائما در حال تکمیل شدن می باشد و بسیاری از آیتم ها نیز با ارجاع و حل و فصل حذف می شود و این یک روال کار برنامه ریزی شده است که در حال حاضر در شورا اجرا می‌شود.

پرنده در خصوص روند بفروبی معابر خلخال گفت : در حال حاضر اکثر کوچه های شهر خلخال در حد گذر موقت بازگشایی شده اند ولی مسلماً با برفروبی همشهریان و ریختن برف در معابر و کوچه ها و حجم برف باقی مانده در کناره ها نیاز به برداشت مجدد خواهد بود ولی در معابر اصلی برداشت کلی برف انجام شده است و در یک هفته اخیر حدود ۴۰۰۰ سرویس کامیون برداشت برف انجام شده است و اکیپ ها فعال هستند.

وی در پایان افزود : ضمن تشکر از شهردار محترم و عوامل اجرایی، با اعلام وجود مشکلات بسیار زیاد امکاناتی و تجهیزاتی در شهرداری خلخال و طلب کمک از نهادهای مربوطه، از عموم همشهریان عزیز نیز بابت مشکلات متحمله عذرخواهی می کنیم و همینطور از این اهالی شریف می خواهیم که صبور باشند و همچنین از خالی کردن برف های حیاط و پشت بام در معابر پاک سازی شده خودداری کنند.

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: