از اولین ماه سال 1401 هر بار که چرخی در شهر زده‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ایم بیشتر از سری قبل برای فضای سبز خلخال نگران شده‏‎‎‎‎‎‎ایم؛ چیزی که مشهود است نبود برنامه مشخص برای ایجاد، مراقبت و نگهداری فضای سبز شهر خلخال (هیرو) است.

خلخالیم / میلاد شیرعلی‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎پور،‎‎‎‎‎‎‎‎ برای به ثمر نشستن تک تک باغچه‎‎‎‎‎‎های شهری، درختان و بلوارهای خلخال، فرم دهی به درختان، بوته‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها و محوطه‎‎‎‎‎‎‎‎های چمن کاری، چندین سال نفر نیرو صرف شده و هزینه برده است و قطعا ترمیم هر آسیبی بسیار زمان‌بر و هزینه‌بر خواهد بود.

تصاویر ارسالی همشهریان و مشاهدات روزانه خبرنگاران خلخالیم نشان می‎‎‎‎‎‎‎دهد از ابتدای امسال نه تنها گلکاری و فضاسازی مناسبی در سطح فضاهای شهری و پارک‎‎‎‎‎‎ها صورت نگرفته، آبدهی و هرس منظمی روی گیاهان و درختان موجود هم صورت نگرفته چنانچه در برخی بلوارها شاهد خشکی چمن‎‎‎‎‎ها، شمشاد‎‎‎‎‎ها و حتی برخی درختان موجود هستیم و تا چشم کار می کند در جای جای شهر علف هرز رشد کرده است.

بحث زیباسازی و فضای سبز بعنوان یک موجود زنده، یکی از مهم‎‎‎‎ترین بخش‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های شهرداری‎‎‎‎‎‎ها در تمام شهرهای دنیاست که ارتباط مستقیم با حس نشاط و سلامت شهروندان دارد و علاوه بر این تاثیر به سزایی در جذب و نگهداری گردشگر و مهمان در داخل شهر ایفا می‎‎‎‎‎‎کند.

آنطور که مشهود است شهرداری خلخال بعنوان متولی فضای سبز شهری در زمینه حفظ و نگهداری آن کوتاهی کرده است و از طرفی متاسفانه از سوی شورای شهر نیز واکنشی در قبال این بی‌مسئولیتی نمی‌بینیم و یا اگر واکنشی داشته باشند، نتایجی در بر نداشته است و شرایط به سمتی پیش می رود که فضای سبز شهر خلخال که سالها برای ایجاد، رشد و فرم دهی آن وقت و انرژی صرف شده است دچار آسیب‌های جدی و بعضاً غیرقابل جبران شود.  

سایت خلخالیم آماده ارائه توضیحات شهرداری و شورای شهر خلخال در خصوص کم‌کاری‎‎‎‎‎‎‎های صورت گرفته و برنامه‎‎‎‎‎های آتی در حوزه زیباسازی و فضای سبز شهر خلخال می‎‎‎‎‎‎‎‎باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتشار: مسعود شیرعلی‌پور  

لینک کوتاه: khalkhalim.com/ee4c8

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: