بازدید میدانی خبرنگار خلخالیم از کمربند جنوبی خلخال (یا همان فاز 4 جاده خلخال فیروز) حاکی از آن است که این پروژه دارای ردیف اعتبار ملی به بهانه‎‎‎‎‎‎های مختلف علاوه بر اینکه بصورت نیمه کاره رها شده است، متاسفانه به محلی برای انباشت نخاله‎‎‎‎‎های ساختمانی تبدیل شده است.

طی سال‌های اخیر با توسعه راه‌های ارتباطی منطقه از جمله جاده اردبیل سرچم و متعاقب آن خلخال - فیروز و پیش از آن جاده خلخال- پونل ارتباط خلخال با شهرستان‌های همجوار توسعه یافته است طوریکه علاوه بر گذر بسیاری از مسافران از خلخال، شاهد عبور و مرور ماشین‌های سنگین جهت حمل بار از استان‌های شمالی کشور به سمت استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و ... از مسیر خلخال هستیم و با شرایط کنونی عملا خود شهر خلخال و معابر آن ظرفیت و کشش لازم برای پوشش ترافیک ورودی این جاده‌ها را ندارد و روز به روز که می‌گذرد، احداث و تکمیل کمربندی جنوبی خلخال بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد و هر روز تأخیر در بهره‌برداری آن ضرر و زیانی است که به اهالی وارد می‌شود.

در چنین شرایطی تکمیل و بهره‌برداری سریع از این پروژه که دارای ردیف اعتباری ملی است و نیازی هم به چانه زنی بابت اخذ ردیف اعتباری از سوی نماینده ندارد، لازم است به یکی از اولویت‌های اصلی مسئولین خلخال تبدیل شود؛ و این در حالیست که این پروژه بعنوان قسمتی از مسیر اصلی رضوانشهر - خلخال - میانه - میاندوآب همه ساله مبلغی به آن تزریق می‌شود ولی متاسفانه به‌علت ناتوانی مسئولین ما در جذب این اعتبار، صرف پروژه‌هایی در سایر نقاط استان می‌شود و عملا از دسترس ما خارج می‌شود.

لازم به ذکر است که بعد از بهره برداری از قطعات یک تا سه جاده فیروز خلخال در سال ۹۵ این کمربندی بعنوان قطعه 4 پیشرفت قابل قبولی نداشت تا اینکه در سال 1398 پیمانکار مربوطه خلع ید و پیمانکار کاری و توانا (رهاب ساز مغان) جایگزین آن شد و بلافاصله شروع به احداث پل‌ها و ابنیه کرد ولی متاسفانه با وجود وعده‌هایی از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان، مبلغی به حساب پیمانکار واریز نشد و از طرف نماینده و مسئولین خلخال نیز حمایتی صورت نگرفت. پیمانکار نیز وقتی با بی محلی مسئولین مواجه شد، تجهیزات خود را جمع کرده و از منطقه رفت.

متاسفانه در حال حاضر هیچ فعالیتی در کمربندی جنوبی خلخال به چشم نمی‌‌‌‌‌‎خورد و پیمانکار نیز کارگاه را تعطیل کرده است و عملا یکی از پروژه‎‎‎‎‎های بسیار مهم و حیاتی خلخال به خواب رفته است و بدتر اینکه هیچگونه احساس مسئولیت و درک اهمیت این پروژه در ادبیات مسئولین خلخال نیز دیده نمی‌شود.

رکود و بی اهمیتی نسبت به این پروژه تا به جایی رسیده است که متاسفانه در حال تبدیل شدن به محل تخلیه نخاله‌های ساختمانی شده است و امیدواریم مسئولین و متولیان امر ضمن توجه به اهمیت احداث کمر بندی، با نظارت بیشتر با افرادی که نسبت به تخلیه نخاله‎‎‎‎‎‎‎‎های ساختمانی در این مسیر اقدام می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎کنند برابر ضوابط و مقررات برخورد قاطع نمایند. 

خبرنگار: محمدعلی کریمی
ویراستاری و انتشار: مسعود شیرعلی‌پور

لینک کوتاه: khalkhalim.com/d6aa4

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: