چند سالی است ازدحام میوه فروشان سیار در خیابان اصلی و برخی پل ها، چهره شهر را زشت کرده و با ایجاد اختلالات ترافیکی و بی نظمی، مشکلات زیادی را برای شهروندان و بازاریان بوجود آورده است. عدم برخورد قانونی مناسب و ارائه راهکار برای این میوه فروشان باعث رشد روز افزون آنها شده و باعث نارضایتی عموم شهروندان را فراهم آورده است. 

خلخالیم : محمد علی کریمی/ چند سالی است ازدحام میوه فروشان سیار در خیابان اصلی و برخی پل ها چهره شهر را زشت کرده و با ایجاد اختلالات ترافیکی و بی نظمی، مشکلات زیادی را برای شهروندان و بازاریان بوجود آورده است. عدم برخورد قانونی مناسب و ارائه راهکار برای این میوه فروشان باعث رشد روز افزون آنها شده موجبات نارضایتی عموم شهروندان را فراهم آورده است. 

خیابان ها و پیاده روها توسط میوه فروشان دست فروش اشغال شده و این میوه فروشان سیار علاوه بر آسیب جدی بر چهره شهر باعث تضییع حقوق سایر میوه فروشان مجاز نیز می شوند که با دریافت مجوزقانونی از اتاق اصناف، پراخت مالیات و اجاره در تمام فصول از سال فعالیت می کنند.

ساماندهی وانت باران سیار که در اکثر نقاط دنیا و کشورمان مشکلی حل شده است، در خلخال امروز بعنوان دغدغه مردم در سطح  مدیریت شهری مطرح می شود که مجموعه مدیریت شهر خلخال در چند سال اخیر نشان داده در اجرای این طرح  ناتوان است.

این موضوع بارها در قالب خبر ،یادداشت و صدای مخاطب در سایت خلخالیم به گوش مسئولین مربوطه رسیده که هیچ اقدام موثری از سوی شهرداری و نهاد های مربوطه صورت نگرفته است. 

به هرحال آن چه مشخص است همشهریان خواستار ساماندهی وانت باران میوه فروش و جمع آوری کامل آنها از میادین و معابر اصلی و پرتردد شهر برای جلوگیری از ترافیک و زشتی چهره شهر هستند.

ایجاد میدان میوه و تره بار و یا محل تجمیع دست فروشان یکی از راهکارهای پیشنهادی برای حل این بحران است. با این حال پیشنهاد میگردد از تجربیات شهرهای موفق و کارشناسان مدیریت شهری در این حوزه بهره گیری شود. 

 

 

 

 

لینک کوتاه: khalkhalim.com/dd249

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: