صباح الدین برزگر شهردار خلخال طی مصاحبه ای کامل با خلخالیم به سئوالات خبرنگار ما پاسخ داده و برنامه های شهرداری خلخال در سال جاری را تشریح کرد.

شهرداری هر شهری بعنوان خط مقدم آبادانی یک شهر همیشه در مقابل دیدگان و قضاوت شهروندان بوده و کوچکترین حرکت و فعالیت این نهاد در کوتاه ترین زمان ممکن به چشم دیده می شود و بسیاری از شهروندان و فعالان فضای مجازی به این اقدامات واکنش نشان می دهند؛ در فصل کاری سال ۹۹ هستیم، مصاحبه ای انجام دادیم به صباح الدین برزگر شهردار خلخال و سئوالات متعددی را که مخاطبان گرامی خلخالیم با ما در میان می گذارند، از ایشان پرسیدیم :

 

* خلخالیم : بی مقدمه شروع می کنیم وضعیت مالی شهرداری خلخال در چه حالی است؟

برزگر: شهرداری‌ها نهادهای خودگردان هستند که از طریق عوارض عمومی و درآمد ناشی از پروانه های ساختمانی امورات خود را می گذرانند و طبیعتاً هر چقدر وضعیت اقتصادی مردم ضعیف باشد شهرداری‌ها نیز از لحاظ درآمدی در وضعیت خوبی نخواهند بود و شهرداری خلخال علیرغم وضعیت مالی ضعیف،  هر ماه نسبت به پرداخت حقوق و اضافه کار زیرمجموعه خود به ارزش تقریبی 7 میلیارد ریال اقدام میکند و خب این مبلغ بسیار زیادی نیز می باشد و شهرهایی در همجواری ما هستند که از این بابت نیز مشکلات خاص خود را دارند.

 

* شهرداری از بودجه های استانی و ملی چه سهمی می برد؟

بودجه استانی بسیار ناچیز بوده و کفاف هزینه های عمرانی را نخواهد داد به عنوان مثال، سال پیش بودجه استانی صرف پیاده روسازی خیابان شهید بهشتی و کانال خیابان شهید مدنی شد و امسال نیز در حدود 600 میلیون تومان می باشد و در طرح های ملی نیز فعلا دست شهرداری خلخال کوتاه بوده ولی با تلاش های انجام شده در بحث بازآفرینی شهری خلخال از امسال جهت اجرای طرح های مطالعه شده مبالغی در اختیار شهرداری خلخال قرار خواهد گرفت.

 

* یعنی کل بودجه شما از منابع داخلی می باشد؟

بله تقریبا می شود گفت که 90 درصد بودجه از منابع داخلی پیشنهاد می گردد که سال گذشته با تلاش ها و پیگیری های انجام شده 100 درصد بودجه پیشنهادی محقق شد.

 

* در خبرهای به حذف قیر رایگان شهرداری ها اشاره شده بود، شما قیر شهرداری خلخال را چگونه دریافت خواهید کرد؟

شهرداری خلخال نسبت به خرید قیر رایگان به ارزش 9 میلیارد ریال اقدام نموده و به هر حال این مجموعه بیکار نخواهد بود و ضمن پیگیری تهیه قیر رایگان از طرق مختلف، نسبت به خرید نقدی نیز اقدام کرده که بزودی با انتخاب پیمانکار از طریق قانونی به آسفالت معابر اقدام خواهد کرد.

 

* برخی از مخاطبان به وضعیت رستوران ازناو که ظاهراً در مالکیت شهرداری خلخال می باشد اعتراض داشتند، شهرداری خلخال در این خصوص چه اقداماتی انجام داده است؟

در خصوص تعمیرات رستوران ازناو به مبلغ یکصد و پنجاه میلیون ریال هزینه شده و همچنین در خصوص اخذ سند مالکیت نیز اقداماتی صورت گرفته که انشاله در صورت اخذ سند نهایی، اقدامات بعدی جهت راه اندازی و واگذاری به بخش خصوصی انجام خواهد شد.

 

* بازآفرینی شهری خلخال در چه مرحله ای است؟

بحث طرح بازآفرینی شهری که جا دارد از زحمات خانم دکتر جوادی و اعضای شورای شهر تشکر ویژه داشته باشم دربرگیرنده مباحث بهسازی و باززنده سازی بخش های تاریخی شهری می باشد که در شهر خلخال نیز شامل رودخانه هیروچایی، قلعه باشی، بازار و ... مناطق محروم دیگر بوده که سال گذشته این طرح ملی برای شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت حذف شده بود ولی با پیگیری دکتر خالقی نماینده وقت، شهردار وقت و اعضای شورای شهر برای امسال از محل اعتبارات استانی مبلغ 7 میلیارد ریال جهت تملک و 4 میلیارد ریال اجرای طرح در نظر گرفته شده که شروع کار از پله های بازار خواهد بود . پیمانکار نیز انتخاب شده است و این طرح در سال های آینده نیز ادامه داشته و چون طرح ملی است هر سال مبلغی در ردیف بودجه پیش بینی خواهد شد و این طرح یکی از اقدامات مؤثر شهرداری و شورای اسلامی شهر بوده است.

 

* اهالی در پیام خود از پل ائللر باغی می پرسند، بالاخره تکلیف این پل چه خواهد شد؟

به هر حال این پل در زمان خود با صرف مبلغی در حدود 6 میلیارد ریال ساخته شده بدون اینکه بحث تملک طرفین پل در نظر گرفته شود، املاک  و زمین های زیادی در طرفین پل وجود دارد که عدم همکاری این عزیزان کار را برای تکمیل پل و عبور دادن خودورها سخت کرده است ولی با تصمیم شورای شهر خلخال مبنی بر اینکه در سال جاری از این پل عبور داده شود ما پیگیری های لازم را انجام داده ایم و منتظر تصمیم شورای فنی استانداری هستیم تا با تایید نظر ما کار بر  روی دستک ها و عبور دادن خودروها فراهم شود. حتی با بنیاد مسکن نیز صحبت کرده ایم که در این کار کمک حال ما باشد و توافق های لازم صورت گرفته است. در خصوص تعریض پل های 22 بهمن و شهید باکری و امیرکبیر اقدامات لازم در خصوص انتخاب مشاور انجام شده است.

 

* سوالاتی در خصوص وضعیت لایروبی روخانه ها شده است؛ لطفاً اگر توضیحاتی دارین بفرمایید.

ما در سالجاری با مشارکت امورآب نسبت به لایروبی رودخانه چول دره اقدام شد که جا دارد از مدیریت محترم امورآب تشکر کنم و همچنین به منظور لایروبی رودخانه های دیگر سطح شهر نسبت به عقد قرارداد به میزان هفتصد و چهل میلیون ریال اقدام شده است.

 

* مردم بابت شروع دیرهنگام فعالیت های عمرانی گله‌مند هستند در این خصوص توضیحاتی دارید؟

طبیعتاً امسال بابت تعطیلی کارگاه ها و عدم شرکت پیمانکاران در مناقصه ها پیش بینی می شد که فعالیت های عمرانی دیر شروع شود ولی ما رفتار مطابق با قانون را خواهیم داشت و روند واگذاری کارها با شرایط ستاد سامانه دولت و بصورت کاملاً قانونی خواهد بود و بعد از انتخاب پیمانکار اکیپ های آسفالت، فینیشر و ویرتگن، کانال و کانیوو با برنامه ریزی انجام شده شروع خواهد شد.

 

* در خصوص کارخانه تولیدات بتونی خود اگر توضیحی دارید بفرمایید.

یکی از کارهای مثبت همین بود که متاسفانه عده ای نخواستند ببینند و نخواستند که بنویسند و معلوم شد که هدف اینها این بود که این کارخانه راه نیافتد ولی با تلاش های انجام شده و پیگیری ها الان حدود 4000 عدد جدول 50 در 50 تولید کرده وقالب جدول 30 برای احداث کانیوو خریداری شده و مرحله بعدی تولید پازل خواهد بود که از این لحاظ شهرداری خلخال خودکفا شده است

 

* در مصاحبه های گذشته سخنگوی شورا به عدم حمایت دولت از بابت بحران برف اشاره شده است، آیا وعده های داده شده مسئولین دولتی محقق نشد؟

در بحران برف ریالی به شهرداری خلخال اختصاص نیافت و شهرداری خلخال با خسارت 50 میلیارد ریالی به استقبال بحران کرونا رفت و تا به امروز هم ریالی به شهرداری نرسیده و ما همچنان چشم انتظار حمایت های دولت هستیم تا قسمتی از خسارت های وارد شده جبران گردد و پیگیری های لازم را هم انجام می دهیم به عنوان مثال دستگاه های لودر و بولدوزر و گریدر شهرداری خلخال بعد از بحران برف برای تعمیرات اساسی آنها مبلغی در حدود 2 میلیارد ریال هزینه شده است حتی شهرداری خلخال با توجه به نیازهای خود اقدام به خرید یک دستگاه کامیون نموده که بزودی به ناوگان موتوری شهرداری اضافه خواهد شد.

 

* در خصوص تجهیزات و علائم راهنمایی و رانندگی به نظر می رسد شهرداری خلخال اقدامات خوبی انجام داده، چه برنامه هایی پیش رو دارید؟

یکی از اولویت های شهرداری خلخال که شورای شهر نیز به جد پیگیر هستند بحث اجرایی شدن مصوبات طرح جامع بهبود عبور و مرور شهری می باشد که سازمان حمل و نقل همگانی نیز در این خصوص تلاش های خود را انجام می دهد که گام اول تجهیز چهار راه اندبیل به دوربین های کنترل ترافیک و گام های بعدی اصلاح هندسی میادین، احداث بلوار در سی متری قدس، خرید ایستگاه های تاکسی و .. خواهد بود. در کنار این مباحث نیز اجرای روشنایی میدان شهدای گمنام (شهید پولاد داوودی) و نصب یک دستگاه تلویزیون شهری با مشارکت بخش خصوصی و تعویض سرعت کاه های تخریب شده از اقدامات دیگر شهرداری خلخال بوده است.

 

* بحث بازگشایی معابر به کجا رسید؟

اقدامات بازگشایی خیابان کارگرشمالی در محدوده باغ اسلامی انجام شده است ومهمترین بازگشایی مربوط به خیابان شهید رجایی می باشد که جهت بازگشایی بابت عبور خودروها ملک معینی در مسیر که توافق شده بود مراحل پایانی خود را می گذراند و با این کار معبر مهمی در مسیر بازگشایی شده و به خیابان مجاور وصل خواهد شد.

 

*  در مورد واحد فضای سبز شهرداری خلخال به نظر می رسد کارها به کندی پیش می رود در این خصوص توضیحاتی دارین؟

فضای سبز شهرداری خلخال فعالیت خود را از ایام کرونا شروع کرده و تولید گل های تزئینی نیز انجام شده و از بابت تهیه گل هیچ مشکلی نداریم ولی فعالیت ها با توجه به نیروی انسانی محدود پیش میرود و این واحد جزو فعال ترین واحدهای شهرداری خلخال می باشد، انتظارات مردم به حق بوده ولی ما با توجه به شرایط نیروی کاری پیش میرویم و امیدواریم در نهایت موجب رضایت عمومی قرار گیرد.

 

* یکی از اقدامات مناسب و فرهنگی شهرداری خلخال بحث سردیس های مشاهیر و مفاخر بود، آیا این کار ادامه خواهد داشت؟

قطعاً چنین است و این کار متوقف شدنی نیست و ما وظیفه داریم از مشاهیر و مفاخری که در شورای فرهنگ عمومی خلخال مصوب شده است به گونه ای تجلیل کنیم که خوشبختانه از سال پیش بحث ساخت سردیس ها توسط هنرمند بومی شروع شده و ادامه خواهد داشت.

 

* با توجه به اینکه خلخال یک شهر توریستی شده در خصوص میزبانی شایسته از مسافرین تابستانی چه اقداماتی شده است؟

سرویس های بهداشتی ما فعال بوده و نظارت های دائم بر وضعیت آنها ادامه دارد و از هفته پیش، نصب تابلوهای علائم شهری در سطح شهر و معابر آغاز خواهد شد، پارک های سطح شهر نیز در وضعیت نرمالی هستند و فقط سرویس بهداشتی پارک شهید چمران وضعیت مناسبی ندارد که در سال جاری باید به تعمیر و یا ساخت سرویس جدید اقدام کنیم.

 

* جایگاه سی ان جی شماره یک شهرداری خلخال همچنان تعطیل بوده و پیام های زیادی از طرف مردم به ما می رسد، مشکل اصلی این جایگاه چیست؟

 در این جایگاه، سال گذشته مبلغی در حدود 2 میلیارد ریال  جهت تعمیرات اساسی توسط شهرداری خلخال هزینه شده است و امسال پیمانکار مربوطه ادعا کرد که هزینه گاز مصرفی آن با مصرف نمیخواند و مبلغ زیادی بابت این باید پرداخت گردد که با پیگیری های انجام شده با اداره گاز استان، مقرر شد اقدامات تعویض کنتور انجام گرفته و نتیجه به خدمت مردم شریف برسد و ما به جد پیگیر این موضوع هستیم.

 

*  پردیس سینمایی به کجا رسید؟

زمین مشخص شده برای پردیس سینمایی فاقد سند بوده و به همین دلیل علیرغم پیگیری های انجام شده توسط شهردرای و شورای شهر خلخال به دلیل غیرقانونی بودن واگذاری زمین به پردیس سینمایی، مقرر شد زمین دیگری به وزارت ارشاد معرفی گردد که این کار انجام شده است و ما منتظر پاسخ وزارت در این خصوص هستیم.

 

* با تشکر از شما، در پایان اگر توضیحات اضافه ای دارید بفرمایید.

اول از همه از زحمات شما بابت اینکه رسانه ای منصف و پیگیر هستین تشکر می کنم و همچنین از حمایت های امام جمعه محبوب و محترم، فرماندار محترم، دادستان محترم و مسئولین نهادها و ادارات  و همچنین اعضای محترم و پیگیر شورای اسلامی شهر که در شرایط سخت برف و کرونا همگام با شهرداری بودند و واقعیت ها را می دانند و می بینند کمال تشکر و قدردانی را دارم و اعتقاد دارم شما خبرنگاران محترم باید به گونه ای بنویسید که حقایق از دل مطالب شما بیرون بیاید و قضاوت به مردم سپرده شود، کسانی که می خواهد این شهرداری به زمین بخورد تا حتی نتواند حقوق یک کارگر و پاکبان را بپردازند تا آنها خوشحال شوند به شهر خود خیانت کرده اند ولی با تلاش های این مجموعه این کار اتفاق نخواهد افتاد و تا زمانی که بر این مسئولیت هستم نخواهم گذاشت حقی از کسی پایمال شود و دست پاکبانان شریف را که در ایام کرونا که همه در خانه هایشان مراقب حال خویش بودند یکه تاز نظافت شهر بوده و در کنار کادر درمان و سلامت با کرونا مبارزه می کردند را فشرده و از تک تک آنها تشکر میکنم.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/e05a5

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: