مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از معرفی آثار راه یافته به بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان خبر داد.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا ، عبدالله بحرالعلومی روز شنبه گفت: در مجموع ۱۹ اثر از شهرستان‌های اردبیل، گرمی، پارس‌آباد و خلخال به دبیرخانه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان ارسال شده بود که هیات بازبینی در نهایت با راه‌یابی هفت اثر نمایشی به بخش رقابتی این جشنواره موافقت کرد.

وی اظهارداشت: نمایش‌های "سیمرغ"، نوشته محمود مهدوی به کارگردانی اکبر صادقی، کاری از گروه تئاتر فروغ اردبیل،" ، آقای رییس‌جمهور"، نوشته هلن خانزاده به کارگردانی یاشار منوچهری، کاری از گروه تئاتر آران هنر پارس‌آباد و  "دیدن این نمایش جرم نیست"، نوشته کامران پورناجی به کارگردانی حسن رهنما آذر و کاری از گروه تئاتر سایا اردبیل از جمله آثار راه یافته به بخش رقابتی این جشنواره هستند.

وی بیان کرد: نمایش‌های "اگه بارون نزنه"، نوشته محسن طارمی به کارگردانی گروهی و کاری از گروه تئاتر سایا اردبیل، "ستاره‌هایی به رنگ تاول"، به نویسندگی و کارگردانی فاطمه عظیمی از اردبیل، "بودن در کمال نبودن"، به نویسندگی و کارگردانی مجید برجعلیزاده از خلخال و "پریشانی سوار بر باد تا بیکرانه‌ها"، نوشته رضا آشفته و به کارگردانی محمدتقی خسروی از خلخال از دیگر آثار راه یافته به بخش مسابقه این جشنواره هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اضافه کرد: این آثار از روز سه‌شنبه ۲۵ آذر ماه تا روز پنجشنبه ۲۷ آذرماه به مدت سه روز مورد داوری قرار خواهند گرفت و در نهایت ۲ نمایش توسط هیات داوران انتخاب و به دبیرخانه جشنواره تئاتر بین‌المللی فجر معرفی خواهند شد.

بحرالعلومی ادامه داد: این جشنواره با هدف گزینش آثار برجسته و برتر هنرمندان استان برای حضور در مجامع و رویدادهای معتبر تئاتری کشور بویژه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به عنوان آیینه تمام نمای فعالیت‌های نمایشی استان برگزار می‌شود.

وی گفت: این جشنواره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی استان برگزار می‌شود.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/cf8d7

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: