سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، کار گردآوری و تدوین فرهنگ لغات ترکی آذربایجانی در اردبیل را از آثار ماندگار و فاخر فرهنگی استان اردبیل توصیف نمود.

به گزارش خلخالیم، دکتر صالحی با اشاره به اهمیت حرکت فاخر گردآوری و تدوین فرهنگ لغات ترکی آذربایجانی که از سالها پیش به ابتکار نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و امام جمعه فاضل و فرهنگ پرور اردبیل، آیت الله دکتر سید حسن عاملی آغاز گردیده، تلاش های مستمر دست اندرکاران این حرکت فرهنگی را قابل تقدیر ارزیابی نمود.

وی ضمن ابراز تشکر و امتنان ویژه از حضرت آیت الله دکتر سید حسن عاملی به عنوان مبتکر این حرکت فرهنگی فاخر و قابل تقدیر، بر لزوم استفاده حداکثری از پتانسیل استانهای ترک زبان در این کار فاخر و همچنین بر نقش برجسته استان اردبیل به عنوان متولی و مبتکر تدوین لغت نامه ترکی آذربایجانی تأکید نمودند.

در این دیدار استاندار اردبیل، با اشاره به دغدغه های فرهنگی و هنری آیت الله دکتر سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، کار تدوین لغت نامه ترکی آذربایجانی را حرکتی قابل اعتنا در مسیر تولید آثار فاخر و ماندگار فرهنگی استان اردبیل قلمداد نمود.

گفتنی است جلد اول این فرهنگ لغت که شامل مداخل ذیل حرف«آ» می باشد مراحل پایانی جهت چاپ و انتشار را میگذراند.

لازم به ذکر است که تدوین و گرد آوری لغت نامه ترکی آذربایجان با دستور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل از اسفندماه سال ۹۵ با هدف حفظ و نگهداری از لغات ترکی بومی و احیای داشته های بومی و تحکیم وحدت ملی در اردبیل شروع شده است.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/ce528

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: