مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: سه روستای اندبیل، اوریق و احمدآباد از توابع این استان برای مشارکت در طرح ملی "انتخاب روستای قرآنی ایران" معرفی می‌شوند.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا، عبدالله بحرالعلومی در این زمینه تشریح کرد: طرح ملی انتخاب روستای قرآنی ایران با هدف الگوسازی و جهت‌دهی فعالیت‌های قرآن و عترت در روستاها، توسعه و ترویج و جریان‌سازی فرهنگ قرآن و عترت در اقشار مختلف جامعه و تقویت هویت دینی و شبکه‌سازی فعالیت‌های قرآن و عترت در مناطق روستایی کشور صورت می‌گیرد.

وی افزود: معیار سنجش در ۲ بخش عمومی و تخصصی انجام می‌شود و اولویت با روستاهای بود که در مباحث آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و ترویج قرآن کریم فعال‌تر هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: دبیرخانه دایمی برای این طرح از سوی دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده است و مراسم این معرفی به صورت سالانه صورت خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: سامانه اینترنتی برای ثبت اطلاعات روستاهای قرآنی کشور در نظر گرفته شده بود که دهیاران علاقه‌مند به مشارکت در این طرح اطلاعات روستای خود را در آن بارگذاری نمودند و هفت روستای مستعد و دارای شرایط از استان اردبیل نیز شرکت کردند.

بحرالعلومی یادآور شد: روستاهای منتخب از حمایت‌های ویژه توسعه فعالیت‌های قرآنی، اهدای نشان ویژه و لوح افتخار برخوردار خواهد شد و از استعدادهای قرآنی آنها حمایت‌های مادی و معنوی صورت می‌گیرد.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/e2ac4

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: