فراخوان هفتمین جشنواره تئاتر منطقه‎‎‎‎‎‎‎ای خلخال با شعار «تئاتر، انسان، سلامت» و در راستای تقویت و اعتلای هنر نمایش منتشر گردید.

به گزارش خلخالیم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خلخال و انجمن هنرهای نمایشی استان با شعار «تئاتر، انسان، سلامت» و با هدف ارج نهادن به هنر انسانی تئاتر و در راستای تقویت و اعتلای هنر نمایش و همچنین رونق اجرای عمومی تئاتر، هفتمین دوره جشنواره تئاتر منطقه ای خلخال(جنوب استان اردبیل) را بخش های صحنه ای، خیابانی و نمایشنامه نویسی با رویکرد «از آموزش تا اجر»ا برگزار می کند.

محورها و موضوعات مورد تاکید بخش صحنه ای، خیابانی و نمایشنامه نویسی:

1- موضوع آزاد
2- تئاتر،مقاومت، ایثار و شهادت
3- تئاتر، زندگی، کرونا و مدافعان سلامت
4- تئاتر، اقتصاد، فرهنگ و توریسم
5- آئین های بومی ومحلی و نقش تاثیرگذار تاثیر گذار علما و مفاخر جنوب استان (خلخال)

شرایط شرکت در بخش صحنه ای جشنواره:

1- بخش صحنه ای و خیابانی هفتمین جشنواره تئاتر منطقه ای خلخال صرفا میان شهرستان های خلخال و کوثر و بخش های خورش رستم و شاهرود برگزار می گردد.
2- آثار نمایشی که در جشنواره های متعدد حضور داشته اند حق شرکت در بخش صحنه ای و خیابانی این جشنواره را نخواهند داشت و نمایش هایی که در بازه زمانی بعد اختتامیه دوره ششم جشنواره تا آغاز این دوره به اجرای عمومی درآمده اند، حق شرکت در این جشنواره را خواهند داشت.
3- در صورت ادامه شرایط محدویت کرونایی، گروه های متقاضی حضور در جشنواره، ملزم و متعهد به اجرای عمومی در شرایط عادی و بدون محدویت کرونایی هستند.
4- متقاضیان حضور در بخش صحنه ای و خیابانی جشنواره ضروری است فایل pdf متن و طرح نمایشنامه را به همراه مجوز نویسنده و طرح و نیز مختصری از مشخصات و بیوگرافی کارگردان را به واتساپ شماره090254623113 سرکار خانم کاظمی و همچنین سه نسخه پرینت شده از نمایشنامه (متن یا طرح) را به دبیرخانه جشنواره مستقر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خلخال جهت بازخوانی متون نمایشی ارسال نمایند؛ بدیهی است هرگونه تغییرات احتمالی در زمان بندی و بازه زمانی معیّن یا تمدید ارسال متون از طریق دبیرخانه جشنواره اطلاع رسانی خواهد شد.
5- شرط حضور در جشنواره، تقاضای اجرای عمومی توسط گروه های متقاضی است و مرحله بازخوانی نمایشنامه ها و بازبینی برای اجرای عمومی توسط شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش شهرستان انجام خواهد شد و بازبینی نهایی برای حضور در جشنواره از بین آثاری که مجوز اجرای عمومی دارند، توسط هیئت انتخاب جشنواره انجام خواهد یافت.
6- نتایج بازخوانی متون نمایشی و زمان بازبینی آثار نمایشی (صحنه ای و خیابانی) طبق زمان بندی انجام گرفته از طریق دبیرخانه جشنواره اعلام خواهد شد.
7- متون و طرح های اقتباسی مشروط به ذکر دقیق مشخصات صاحب اصلی اثر و نوع اقتباس می توانند در بخش صحنه ای و خیابانی جشنواره حضور یابند.
8- ستاد برگزاری جشنواره، هیچگونه مسئولیتی در قبال ساخت و ساز دکور، لباس و چاپ تبلیغی نمایش ها نخواهد داشت.
9- هیچ یک از اعضای هیات های بازخوانی و بازبینی آثار و همچنین داوران منتخب جشنواره، دبیر و مدیر اجرایی نباید به عنوان کارگردان متقاضی حضور در جشنواره باشند.
10- به تشخیص هیات داوران، مقام های اول، دوم و سوم در هر رشته و گرایش انتخاب و لوح یادمان و جوایز و تندیس جشنواره به ایشان اعطا خواهد شد.
11- گروه های راه یافته به جشنواره مکلف به رعایت دستورالعمل های بهداشتی جهت پیشگیری از شیوع بیماری منحوس کرونا در حین انجام تمرینات و همچنین در طول بازه زمانی برگزاری جشنواره خواهند بود.
12- شرکت کنندگان در جشنواره متعهّد و ملتزم می شوند تا کلیه قوانین و سیاست های جشنواره اعم از زمان انجام تمرینات را پذیرفته و در هر مرحله از مراحل برگزاری جشنواره به سیاست های برگزاری جشنواره به ویژه داوری کارهای اجرایی حق اعتراض و استنکاف نداشته باشند.

برنامه های جانبی بخش صحنه ای و خیابانی جشنواره:

الف: کارگاه های آموزشی در زمینه های نویسندگی، کارگردانی و بازیگری با حضور اساتید مجرّب و متخصّص به صلاح دید شورای سیاست گزاری جشنواره برگزار خواهد شد لذا بدیهی است حضور هنرمندان و عوامل محترم همه گروه های نمایشی منتخب جشنواره در کارگاه های مزبور الزامی خواهد بود و پس از اتمام دوره های مزبور، گواهی های مرتبط برای شرکت کنندگان صادر خواهد شد.
ب: نمایش برگزیده ی بخش صحنه ای هفتمین جشنواره منطقه ای خلخال به عنوان اثر برگزیده جهت حضور در بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان اردبیل، به دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر استان اردبیل معرفی خواهد شد.

ج: نمایش های منتخب راه یافته به هفتمین جشنواره منطقه ای تئاترخلخال الزاما مکلّف می باشند بر اساس جدول زمان بندی تنظیمی ارائه شده از سوی دبیرخانه جشنواره اقدام به اجرای عمومی نمایند.

شرایط شرکت در بخش نمایشنامه نویسی:

بخش نمایشنامه نویسی جشنواره تئاتر منطقه ای خلخال برای اولین بار و در راستای تولید متون نمایشی و کشف استعداد های نویسندگان، به صورت استانی و با در نظر گرفتن اهداف و موضوعات جشنواره برگزار می گردد.

الف: محورهای بخش نمایشنامه نویسی:

آئین های نماایشی بومی و محلی، فرهنگ و ظرفیت های فرهنگی منطقه، آسیب های اجتماعی، مقاومت و مدافعان(حرم، امنیت و سلامت)، مفاخر و چهره های تاثیرگذار
ب: متون نمایشی که در سایر جشنواره های نمایشنامه نویسی برگزیده شده و یا مورد تقدیر قرار گرفته اند، حق شرکت و ارسال متون به این جشنواره را نخواهندداشت.
ج: نویسندگان متقاضی می توانند حداکثر با ارسال دو نمایشنامه به همراه مختصری از مشخصات و بیوگرافی خویش در بخش نمایشنامه نویسی شرکت نمایند.
د: متقاضیان شرکت در این بخش ضروری است فایل pdf متن نمایشنامه را به واتساپ شماره090254623113 سرکار خانم کاظمی و همچنین سه نسخه پرینت شده از نمایشنامه را به دبیرخانه جشنواره مستقر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خلخال ارسال نمایند.
ه:داوری بخش نمایشنامه نویسی به صورت مجزّا انجام خواهد شد و بر اساس آرای هیئت داوران به برگزیدگان جوایزی اعطا خواهد شد.
ه: نتایج متون نمایشی ارسالی بخش نمایشنامه نویسی اعم از برگزیده و قابل تقدیر هم زمان با اختتامیه هفتمین جشنواره منطقه ای تئاتر خلخال اعلام خواهد شد.

تقویم برگزاری جشنواره:

الف: متقاضیان شرکت در بخش صحنه ای، خیابانی جشنواره می توانند طبق شرایط مندرج در فرا خوان متون و طرح های نمایشی (نمایش های خیابانی) خود را از تاریخ 5/6/1400لغایت 15/6/ 1400 به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.
ب: ارسال متون نمایشی برای شرکت در بخش نمایشنامه نویسی 5/6/1400 لغایت 20/7/1400
ج: اعلام نتایج بازخوانی متون و طرح های نمایشی بخش صحنه ای و خیابانی 25/6/1400
ج: برگزاری کارگاه های آموزشی 30/6/1400 لغایت 10/7/1400
د: بازبینی آثار نمایشی منتخب جشنواره 29/7/1400لغایت 30/7/1400
ه: زمان برگزاری جشنواره قبل از برگزاری جشنواره تئاتر استان اردبیل خواهد بود.
اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خلخال «دبیرخانه هفتمین جشنواره منطقه ای تئاترخلخال »، تلفن : 04532424091

 

 

 

   

 لینک کوتاه: khalkhalim.com/d9617

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: