سرپرست فرمانداری خلخال گفت: وضعیت قدیمی‌ترین کتابخانه استان اردبیل واقع در شهر خلخال نامناسب بوده و در شان و جایگاه مردم فرهنگی این شهرستان نیست.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا، مسعود یگانه در جلسه اتجمن کتابخانه‌های عمومی خلخال افزود: مالکیت کتابخانه شهید عاشوری‌زاده در اختیار آموزش و پرورش بوده و امکان تخصیص اعتبار برای ساماندهی و بازسازی این محل فرهنگی و تاریخی از محل اعتبارات تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های عمومی وجود ندارد.

او اظهارکرد: حق انتفاع این کتابخانه در اختیار اداره کتابخانه‌های عمومی خلخال بوده و انتظار از مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی تامین اعتبار عملیات ساخت پروژه نیمه‌کاره رها شده ساختمان کتابخانه مرکزی این شهر متناسب با شان و منزلت شهر فرهنگی منطقه است.

سرپرست فرمانداری خلخال گفت: نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین مردم یکی از اولویت‌های مهم دستگاه‌های فرهنگی و تحقق این هدف نیازمند بهره‌گیری مردم منطقه از فضای مناسب کتابخانه‌های عمومی است. 

وی بیان کرد: مشارکت خیرین در اجرای برنامه‌های کتابخانه‌ای باید در بین همگان تبیین شود و امیدواریم رسانه‌ها و اهل قلم همکاری همه‌جانبه داشته باشند تا به اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

محمدی ، مدیر کتابخانه‌های عمومی خلخال نیز در این جلسه گفت: ۲ هزار و ۹۰۰ نفر عضو جدید هشت باب کتابخانه‌های عمومی این شهرستان با موجودی ۱۰۵ هزارو ۲۰۰ جلد کتاب بوده و در نیمه نخست امسال ۳۵۹ هزار و ۴۳۲ جلئد کتاب از این کتابخانه‌ها به امانت رفته است.

وی اظهارکرد: از مجموع اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی خلخال ۴۰ نفر دارای مدرک تحصیلی دکترا ، ۱۵۰ نفر دارای تحصیلات کارشناسی ارشد، ۷۰۰ نفر کارشناسی ، هزار و ۱۰۰ نفر دارای مدرک کاردانی ، ۵۰۰ نفر دیپلم ، ۹۰۰ نفر دانش‌آموز دوره متوسطه ، ۷۵۰ نفر دوره ابتدایی و ۱۵۰ نفر نیز کودک با تحصیلات پیش‌دبستانی هستند.

در این مراسم از ۲ کتاب کودک با عناوین "خورشید و خرگوش شجاع" و "مجموعه داستان‌های پارسا و مادر بزرگ" نوشته فرشته مشیری و الهام ستاری رونمایی و از این نویسندگان کتاب کودک و نیز کتابخوانان کودک برتر این شهرستان تجلیل شد.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/ee1c3

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: