رئیس کتابخانه‎‎‎‎‎‎‎‎‎های عمومی خلخال گفت: 8 باب کتابخانه در خلخال به علاقمندان کتاب و کتابخوانی خدمات ارائه می کنند. 

مریم محمدی در گفتگو با خلخالیم اظهار داشت: فعالیت کتابخانه‎‎‎‎‎‎ها با نظارت مستقیم نهاد کتابخانه‌های عمومی به شکل نهادی اداره می‌شود.

وی تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی شهرستان 110 هزار جلد را اعلام کرد و گفت: این کتاب‌ها در حوزه‌های مختلف تاریخی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، دینی، مذهبی و… است که به علاقه‌مندان حوزه کتاب خدمات ارائه می‌کنند.

رئیس کتابخانه‎‎‎‎‎‎‎‎‎های عمومی خلخال با بیان اینکه کرونا بیشترین آسیب را به فعالیت‌های حوزه فرهنگی به ویژه کتابخوانی وارد کرده است، اضافه کرد: با بسته شدن کتابخانه‏‎‎‎‎‎‎‎ها عضویت و مراجعه به کتابخانه‎‎‎‎‎های خلخال هم مانند سایر شهرها کاسته شد ولی همچنان مشتریان دائمی کتاب و کتابخوانی در خلخال به ترغیب و تشویق این امر همتی راستین دارند.

وی بیان کرد: در حال حاضر 3 هزار و 500 نفر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند و خوشبختانه به لحاظ مطالعه و کتابخوانی خلخال جز شهرهای برتر استان است.

وی همچنین به ارسال کتاب بصورت رایگان توسط آموزش و پرورش به کودکان مناطق محروم شهرستان اشاره کرد و گفت: با شرکت در جشن الفبا یا آغاز قرآن‎‎‎‎‎خوانی مدارس روستایی به تمام دانش‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎آموزان کتاب هدیه داده می‎‎‎‎‎‎‎شود.

محمدی نبود خودروی مناسب را مهمترین علل نبود کتابخانه سیار در خلخال دانست و گفت: با همکاری دهیاران مشخصات افراد علاقه‎‎‎‎‎‎‎مند به کتاب جهت عضویت در کتابخانه بصورت رایگان ثبت و کتاب‎‎‎‎‎‎هایی برای آن‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها ارسال می‎‎‎‎‎‎‎شود.

وی همچنین از فعالیت 3 باب کتابخانه روستایی در لنبر و برندق و شال اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کتابخانه‎‎‎‎‎‎‎های هشجین و کلور شهری هستند و انشالله با تامین زمین مورد نیاز از سوی روستایان شاهد احداث کتابخانه در لرد و اندبیل نیز خواهیم بود.

وی در مورد بخشودگی جرایم مربوط به تأخیر تحویل کتاب گفت: تا اول آذرماه افرادی که کتاب تحویل گرفته اما نسبت به برگشت آن اقدام نکردند، فرصت دارند تا کتاب‌ها را به کتابخانه عمومی تحویل داده و از پرداخت جریمه معاف شوند.

لازم به ذکر است که در مراسم گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی کتابخانه برندق و خانم حمدی کتابدار برتر استان شدند و همچنین جلسات انجمن خلخال بخاطر حضور فرماندار و مصوبات اجرا شده توسط کتابخانه جز جلسات برگزیده شده در سطح استان می‎‎‎‎‎باشد که طی مراسمی از فرماندار سابق و خانم کاظمی رئیس اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی خلخال از طرف نهاد کتابخانه‎‎‎‎‎های عمومی تجلیل شد.

کتابخانه عمومی خلخال قدیمی ترین کتابخانه عمومی استان اردبیل است که در سال 1344 افتتاح شده و فعالیت خود را از همان سال در ساختمان قدیمی کتابخانه عمومی واقع در ابتدای خیابان سید دانیال آغاز کرده است.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/d48d0

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

 

 

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

نظرات (1)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
This comment was minimized by the moderator on the site

با سلام. جا دارد از زحمات جناب اقای قنبرزاده در کتابخانه عبداالرحیم خلخالی تشکر و قدردانی ویژه شود که در جذب شعرا و نویسندگان به کتابخانه تلاشهای فراوانی انجام می دهند.

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: