در آیینی با حضور مسئولان فرهنگی و جمعی از نویسندگان از چهار عنوان کتاب در محل فرمانداری خلخال رونمایی شد.

به گزارش خلخالیم، در نشست انجمن کتابخانه‎‎‎‎‎‎‎های عمومی خلخال آیین رونمایی از چهار کتاب «صهبای شفق» و «نسیم شفق» به قلم علی زینال‎‎‎‎‎‎زاده، «غیرتی خلخال» به قلم سید اعظم آقا عظیمی و « زنده باد مادران نسل ما»به قلم داریوش مغیثی برگزار و از نویسندگان این کتاب‎‎‎‎‎‎‎ها تجلیل شد.

در این نشست که به حضور مهمانان فرهنگی برگزار شد، همچنین توضیحاتی در ارتباط با درون مایه و محتوای کتاب‌های رونمایی شده بیان شد. لازم به ذکر است کتاب‌های رونمایی شده در این مراسم قبلا از طریق سایت خلخالیم به شهروندان فرهنگ دوست خلخال معرفی شده اند.

در حاشیه برگزاری جلسه انجمن کتابخانه‎‎‎‎‎‎‎های عمومی طی گفتگوی اختصاصی با مدیر کتابخانه‌های عمومی خلخال، وی نبود کتابخانه مرکزی در خلخال را مهمترین مشکل شهر دانست و بر ضرورت احداث کتابخانه مرکزی تاکید کرد.

مریم محمدی با بیان این موضوع که یکی از شاخصه‎‎‎‎‎‎‎های فرهنگی هر شهرستان داشتن کتابخانه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های عمومی است در این خصوص لازم دانست مسئولین شهرستان جهت تقویت بنیه فضاهای مطالعاتی، ساخت کتابخانه مرکزی را در برنامه‎‎‎‎‎‎ خود داشته باشند.

وی افزود: قدیمی‎‎‎‎‎‎‎‎ترین کتابخانه استان اردبیل در خلخال واقع شده است و در حال حاضر به دلیل فرسودگی ساختمان محل مناسبی برای علاقمندان به مطالعه کتاب نیست.

محمدی با بیان اینکه نهاد کتابخانه‌‌های عمومی بودجه عمرانی برای ساخت و ساز ندارد خواستار تامین اعتبار جهت ساخت پروژه نیمه‌کاره رها شده ساختمان کتابخانه مرکزی خلخال از سوی مسئولین شد.

وی در خصوص نحوه عضوگیری در کتابخانه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های عمومی خلخال گفت: پس از ارائه‌ درخواست عضویت و تکمیل فرم و ارائه مدارک لازم، کارت عضویت در دوره زمانی مشخص برای افراد صادر می‎‎‎‎‎‎‎‎‎شود و همچنین در مناسبت‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها طرح سراسری عضویت رایگان در کتابخانه‎‎‎‎‎‎‎های عمومی اجرا می‎‎‎‎‎‎‎‎‎شود.

مدیرکتابخانه‌های عمومی خلخال به فعالیت 8 باب کتابخانه عمومی در شهرستان خلخال اشاره کرد و افزود: سه هزار و ۹۰۸ نفر عضو جدید هشت باب کتابخانه‌های عمومی این شهرستان هستند.

 لازم به ذکر است: پروژه ساخت کتابخانه مرکزی شهر خلخال در زمینی به مساحت ۵۵۰ متر مربع و با زیربنای 1050 متر مربع در سه طبقه از ۱۰ سال پیش آغاز شده و پس از پیش رفت ۳۰ درصدی بصورت نیمه کاره رها شده است.

خبرنگار: سیما جلیلی
انتشار: مسعود شیرعلی‌پور

لینک کوتاه: khalkhalim.com/bd0d3

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: