مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت:با هدف تامین نان مورد نیاز مردم به نرخ دولتی ماهانه ۷۶۰ میلیارد ریال یارانه آرد در این استان پرداخت می‌شود.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا، علی نوبخت در جلسه کارگروه ساماندهی آرد و نان شهرستان خلخال با بیان اینکه ماهانه برای هر شهروند اردبیلی ۶۰۰ هزار ریال یارانه نان از سوی دولت پرداخت می‌شود، افزود: در حال حاضر ۷۰ درصد از یارانه‌های دولتی جهت تنظیم بازار و حمایت از مصرف کننده در بخش آرد و نان هزینه می‌شود.

وی بیان کرد: در حالی که میانگین سرانه آرد مصرفی استان اردبیل هشت کیلوگرم است این میزان در برخی از شهرستان های استان از جمله شهرستان خلخال ۱۰.۸۴ کیلوگرم به ازای هر نفر در طول یک ماه می‌باشد. 

نوبخت با بیان اینکه میانگین تعداد نانوایی‌های فعال در استان اردبیل ۵۰ درصد بیشتر از استاندارد تعریف شده کشوری است، اظهارکرد: استاندارد نانوایی برای هزار و ۲۰۰ نفر در کشور یک واحد تعریف شده و این در حالی است که هر۵۲۰ نفر در استان اردبیل از یک واحد نانوایی بهره‌مند هستند.

او از راه اندازی سامانه جدید هوشمند توزیع آرد دراستان خبر داد و افزود: این اقدام با هدف پیشگیری از هر گونه سوء استفاده از آرد یارانه‌ای، جلوگیری از فروش آرد خارج از شبکه و افزایش  نظارت بر نحوه توزیع آرد دراستان انجام می‌شود.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل با بیان اینکه نان مصرفی اکثر مردم که با یارانه  دولتی تامین می‌شود باید تنها از آرد، نمک و آب تهیه شود، گفت: هم اکنون آرد نانوایی‌‍ های فعال استان از دو نوع آرد یارانه‌ای نوع یک و ۲ به دو نرخ متفاوت تامین می‌شود.

نوبخت از حذف آرد یارانه‌ای نوع یک و ۲ نانوایی‌های روغنی‌پز استان اردبیل از سال آینده خبر داد و گفت: با اجرای این طرح آرد مصرقی این واحدهای نانوایی از محل آرد صنف و صنعت و نوع ۳ تامین خواهد شد.

او از منفک شدن نظارت بر نحوه توزیع آرد و فعالیت نانوایی‌ها از سازمان صمت و واگذاری این وظیفه به سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از ابتدای سال آینده خبر داد و افزود: برای سهولت در اجرای این طرح، شرکت غله و خدمات بازرگانی استان آماده هرگونه همکاری و انتقال تجربیات خود است.

وی با اشاره به احتمال حذف یارانه آرد در آینده و پرداخت هزینه یارانه آرد به طور مستقیم به حساب خانوارها در سطح ملی اظهار کرد: در صورت اجرای این طرح پیش‌بینی می شود که مصرف نان در استان اردبیل ۳۰ درصد نسبت به شرایط فعلی کاهش پیدا کند.

در این جلسه سید جواد یحیی‌زاده فرماندار خلخال نیز گفت: به لحاظ بعد مسافت این شهرستان با مرکز استان و اضافه شدن نرخ کرایه حمل به قیمت‌ها،آرد بدست نانوایی‌های  این شهرستان به خصوص روستاهای دوردست منطقه بالاتر از نرخ آرد دریافتی نانوایی‌های مرکز استان می‌رسد و این در حالی است که قیمت نان در خلخال و اردبیل یکسان است.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/c7fdb

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: