رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط خلخال گفت: تهیه خمیر و رومال نان با استفاده از جوش شیرین ممنوع بوده و در صورت گزارش این تخلف هیچ کوتاهی در برخورد با نانوایی متخلف نخواهد شد.

به گزارش خلخالیم، علی ملکی اظهار داشت: نمونه‌برداری از خمیر و نان نانوایی‌های سطح شهرستان از طریق ماموران بهداشت محیط خلخال به صورت مستمر و هر 6 ماه انجام می‌شود و امسال نیز نمونه‌برداری از نان به تعداد 40 فقره انجام شده است که همه نمونه‌ها از نظر آزمایشات جوش شیرین مطابق با استانداردهای ملی بوده است.

وی اضافه کرد: نانواهایی که از جوش شیرین استفاده می‌کنند جهت اعمال جریمه به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان معرفی می‌گردند و برای هر فقره جریمه نقدی در نظر گرفته می‌شود.

ملکی با بیان اینکه در سال‌های گذشته بیشترین استفاده جوش شیرین در رومال بربری بوده است، تصریح کرد: مصرف توام جوش‌شیرین و خمیرمایه که بعضی نانواها به آن اقدام می‌کنند، عملاً موجب اتلاف هزینه و تحدید فرآیند تخمیر است و  سبب رسیدن سریع و کاذب خمیر و تولید خمیر نارس و در نهایت به بیات شدن سریع و دورریز هر چه بیشتر نان می‌شود.‏

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط خلخال به خطرات استفاده از جوش شیرین از جمله عوارض گوارشی، اختلال در جذب فلزات دو ظرفیتی، اختلالات الکترونیک، اخلال در تجویز رژیم‌های غذایی خاص، تجمع تدریجی فلزات سنگین در بدن اشاره کرد.

 وی گفت: صدور مجوز بهداشتی محل نانوایی‌ها با رعایت تمامی ضوابط بهداشتی و رعایت آیین‌نامه اجرایی قانون ماده 13 قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایش و بهداشتی انجام می‌پذیرد.

وی ادامه داد: مردم خلخال هرگونه تخلفات بهداشتی غذا و موارد بهداشت محیطی را به سامانه تلفنی شبانه روزی 190 وزارت بهداشت گزارش نمایند.

خبرنگار: محمدعلی کریمی
انتشار: سیما جلیلی

لینک کوتاه: khalkhalim.com/c0cc7

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: