دادستان عمومی خلخال گفت: قیمت برخی از اجناس درشهرستان خلخال گرانتر از سایر شهرهای همسایه است

به گزارش خلخالیم نباتی در جلسه ستاد مقابله با قاچاق کالای شهرستان خلخال گفت: قیمت کالاهای مایحتاج مردم از جمله گوشت قرمز، برنج، مرغ و روغن نباید افزایش یافته با نظارت بیشتر بر بازار تلاش شود از افزایش آنها جلوگیری شود.

وی افزود : همسان سازی قیمت کالا در شهرستان رعایت نمی شود تا جایی که یک جنس در برخی نقاط شهر با قیمت های متفاوت به فروش می رسد

نباتی افزود : نظارت بر بازار باید بیشتر شود و سو استفاده کنندگان از شرایط باید به مردم معرفی شده و برخورد قانونی با آنان صورت گیرد تا عبرتی برای سایرین گردد.

وی گفت :با بازدید از نانوایان شهر، مشاهده شد تعدادی از نانوایان پروتکل بهداشتی قرارگاه زیستی را رعایت نمی کنند که بازرس های اصناف و صنعت و معدن در جهت سلامتی عموم  بیشتر باید نظارت داشته و با متخلفین برخورد کنند.

نباتی تصریح کرد: پیشنهاداتی شد مبنی بر اینکه کالاهای احتکار شده که کشف می شوند در خود شهرستان و با قیمت مصوب بین مردم توزیع شوند که در این خصوص نیز تصمیماتی گرفته خواهد شد تا این کالاها بدون انتقال به انبار تملیکی استان بین مردم و در بازار خود خلخال عرضه شود.

رئیس اداره صنعت و معدن هم گفت : با گشت زنی های مشترک در بازار تا کنون 200 واحد صنفی پلمپ شده 17 نانوایی تشویق و 14 نانوای پلمپ شدند

سید ناصر میر مرسلی افزود : با بخشنامه های صادره کلیه اصناف لوازم خانگی موظف به ثبت کالای خود در سامانه بوده و از اول خرداد لوازم خانگی که دارای کد شناسنامه دار نباشد قاچاق محسوب خواهد شد.

حجت مددی رئیس اتاق اصناف خلخال هم افزود: اصنافی که پروتکل بهداشتی کرونا را رعایت کردند از سوی قرارگاه زیستی مورد تشویق قرار گرفتند.

وی گفت: 80 در صد بازار میوه خلخال در دست دستفروشان و وانت بار ها است که مغازه داران میوه فروش از این بابت در معرض ضرر و زیان هستند که شهرداری باید از طریق سد معبر و تشکیل بازار روز به این اوضاع سر و سامان دهد

بابک مرسلی رئیس تعزیرات حکومتب خلخال هم در این جلسه گفت : کالا ها ی مورد هدف باید در انبار ثبت گردد در غیر اینصور به عنوان کالای قاچاق کشف و ضبط خواهد شد.

وی افزود : برخی از کسبه افزایش خودسرانه قیمت را عادی کرده‌اند در حالیکه دلیلی برای افزایش قیمت ندارند و با این اوصاف از مصرف کنندگان واقعی و افراد کم توان جامعه سو استفاده می شود.

مرسلی اضافه کرد : تشکیل پرونده متخلفین بازار به کندی صورت می گیرد و این اداره که وظیفه قانونی رسیدگی را دارد می تواند در اسرع وقت پرونده ها بررسی کرده و حکم صادر کند تا با این کار بازدارندگی هم از بین برود

 رئیس تعزیرات حکومتی خلخال گفت: ایست بازرسی ها در ورودی و خروجی شهر ها فعال بوده و باید بیشتر از این ها فعالتر شود تا از ورود و خروج کالاها مخصوصا احشام که بر قیمت ها تاثیر دارند جلوگیری شود.

خبرنگار: محمدعلی کریمی

انتشار: مسعود شیرعلی‌پور  

لینک کوتاه : khalkhalim.com/e43e7

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: