فرماندار خلخال با انتقاد از عملکرد برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در عدم حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاران گفت: انتظار از مدیران دستگاه‌های اجرایی اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی و تسهیل و رفع موانع سرمایه‌گذاری است.

به گزارش ایرنا ،فریدون بابایی روز یکشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع سرمایه‌گذاری خلخال با انتقاد از عملی نشدن مصوبات مربوط به حل مشکل نشتی آب از مخازن قازان‌داش و نفوذ آب به مجموعه گردشگری در حال ساخت بام خلخال افزود: انتظار ما از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نگاه حمایت گرانه به سرمایه‌گذاران طرح‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی و اشتغال‌زای این منطقه است.

او اظهارداشت: گاهی مقاومت مدیران استان اردبیل در برابر اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی و یا ستاد تسهیل موجب بروز مشکل در اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری شده و بی‌انگیزگی سرمایه‌گذاران این گونه طرح‌ها برای ادامه کار می‌شود.

وی گفت: برغم گذشت یک سال از تشکیل جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و موانع سرمایه‌گذاری شهرستان با حضور استاندار اردبیل و تعهد نماینده شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل مبنی بر اجرای مصوبه مربوط و اجرای زهکشی در اطراف ۲ مخزن ذخیره آب موجود در جوار طرح گردشگری سرمایه‌گذاری شده از سوی بخش خصوصی این کار تاکنون عملی نشده و سرمایه‌گذار طرح را در معرض خطر نفوذ آب به همه بخش‌های مجموعه گردشگری قرار داده است.

فرماندار خلخال تشریح کرد: حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرکز استان در ستاد اقتصاد مقاومتی و تسهیل این شهرستان به عنوان نماینده تام‌الاختیار آن سازمان تلقی شده و تعهدات داده شده از سوی نماینده دستگاه‌ها در این جلسات ضمانت اجرایی دارد.

بابایی با تاکید بر اینکه هرگونه اختلاف دستگاه‌های اجراییو سرمایه‌گذاران طرح‌های گردشگری باید از طریق اداری و بدون طرح دعوی و شکایت در مراجع قضایی حل و فصل شود، اظهارداشت: تاخیر در اجرای مصوبه ستاد تسهیل استان از سوی ۲ شرکت آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استان موجب طرح شکایت از سوی سرمایه‌گذار مجری طرح گردشگری بام خلخال شده و در صورت نیاز فرمانداری خلخال نسبت به ارائه مستندات مربوط به تعهدات شرکت آب منطقه‌ای برای زهکشی مخازن ذخیره آب خلخال در منطقه قازان‌داش به سازمان‌های بازرسی و همچنین مراجع قضایی اقدام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه محل اجرای طرح گردشگری بام خلخال در جوار مخازن ذخیره و تامین آب شرب خلخال واقع شده و نشست آب از این مخازن سازهای این طرح را در معرض تخریب و آسیب جدی قرار داده ، گفت: از زمان احداث مجموعه بوم‌گردی و گردشگری بام خلخال تاکنون بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال از سوی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این طرح بزرگ گردشگری سرمایه‌گذاری شده و فاز اول این طرح بزودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

عباس جنگی مرنی ، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل نیز گفت: در صورت باز پس‌گیری شکایت‌های ارجاع شده به سازمان بازرسی و دستگاه  قضایی از سوی سرمایه‌گذار مجری طرح گردشگری بام خلخال برای هرگونه مساعدت و همکاری در زمینه اجرای زهکشی و جلوگیری از نفوذ آب به داخل مجموعه اقدام می کنیم.

فرامرز بهنژاد ، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل نیز اظهارداشت: ضمن اعلام آمادگی برای اجرای طرح اتصال فاضلاب طرح گردشگری بام خلخال به فاضلاب شهری با اخذ هزینه‌های اجرای طرح از سرمایه‌گذار موضوع نشست آب از مخزن ذخیره آب شهر در به محل اجرای طرح را بررسی می‌کنیم.

 

لینک کوتاه: khalkhalim.com/a43ea

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: