فرماندار خلخال گفت: ادامه تحصیل دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی و شبکه آموزشی شاد مشکل‌ساز شده و این موارد باید به هر طریق ممکن برطرف شود.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا ، فریدون بابایی روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خلخال اظهارداشت: انتظار از مسوولان آموزش و پرورش تطبیق شرایط آموزش با شرایط کرونایی حاکم بر جامعه و استفاده برابر دانش‌آموزان شهری و روستایی از برنامه‌های آموزشی ارائه شده در فضای مجازی ، شبکه آموزشی شاد و نیز برگزاری دوره‌های آموزش روش‌های تدریس در فضای مجازی برای معلمان است.

او افزود: مشکلات آموزش در فضای مجازی تنها به نبود زیرساخت‌های ارتباطی و یا عدم دسترسی دانش‌آموزان بی‌بضاعت به گوشی تلفن همراه و یا تبلت ختم نمی‌شود، بلکه روش‌های سلیقه‌ای تدریس در فضای مجازی ، ناتوانی برخی معلمان و دانش‌آموزان برای ارتباط متقابل ، نبود وحدت رویه در ارائه آموزش و مشکلات مربوط به شبکه آموزشی شاد نیز بر سختی‌ها افزوده است.

 وی گفت: راهکارهای استفاده شده از سوی آموزش و پرورش برای ادامه تحصیل در شرایط غیرحضوری دانش‌آموزان چندان موفق نبوده و این قشر با مشکل جدی افت کیفیت تحصیلی و استرس‌ مواجه هستند.

وی با تاکید بر اینکه ارزیابی تحصیلی دانش‌آموزان میدان زورآزمایی معلم و محصل نیست، افزود: تدریس همزمان ۲ معلم در یک ساعت کاری ، رعایت نشدن زمان تنفس برای دانش‌آموزان از سوی مدرسه و معلمان در زمان ارائه برنامه‌های آموزشی از طریق فضای مجازی و استفاده از مرجع دیگر به جای کتاب و مرجع اصلی تحصیل توسط معلمان مواردی است که موجب نارضایتی دانش‌آموزان و اولیای آنها از تحصیل از طریق فضای مجازی شده است.

وی اظهارداشت: در حال حاضر بهره‌مندی مناسب از برنامه‌های آموزشی فضای مجازی نیازمند برقراری ارتباط منطقی بین معلم و دانش‌آموز بوده و تجربه کسب شده از چند ماه گذشته بیانگر این واقعیت است که تماشای برنامه‌های آموزشی از طریق تلویزیون نیز هرگز نتوانسته جای معلم را پر کند.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/a8587

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: