جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به این موضوع که با مشخص شدن اسامی نهایی نامزدهای ریاست جمهوری رسما وارد دوره تبلیغات شدیم؛ گفت: با توجه به خطر بیماری کرونا، تبلیغات در بستر فضای مجازی و رسانه ای خواهد بود و در این عرصه ضرورت دارد نامزدهای انتخاباتی و مردم عزیز کشورمان توجه جدی به رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشند.

به گزارش خلخالیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور در ارتباط تلفنی با استودیوی خبر  شبکه یک سیما با تشریح این موضوع که اسامی نهایی نامزدهای ریاست جمهوری از طریق پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، به اطلاع عموم و اهالی رسانه رسید؛ گفت: ساعت ۲۳ روز دوشنبه  شورای نگهبان اسامی را اعلام کردند در اولین فرصت وزیر کشور جهت مهیا نمودن تمهیدات اجرائی  برای اعلام و انتشار اسامی نامزدهای ریاست جمهوری جلسه ویژه‌ای را تشکیل داد.
معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به این موضوع  که  به لحاظ ماده ۶۰ قانون انتخابات ریاست جمهوری، وزارت کشور ۲ روز فرصت دارد که بعد از دریافت اسامی نامزدها از شورای نگهبان، اسامی را منتشر کند؛ اما این کار در اسرع زمان انجام شد.
عرف تصریح کرد: با اعلام اسامی نامزدها رسما وارد مرحله تبلیغات شدیم و نامزدها با رعایت پروتکل های بهداشتی مصوب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا می بایست به تبیین برنامه ها و دیدگاههایشان بپردازند.
رئیس ستاد انتخابات کشور در این خصوص یادآور شد: با توجه به اینکه کشور در شرایط کرونایی قرار دارد تصمیماتی در ستاد ملی مدیریت کرونا صورت گرفت و پروتکل مربوطه با کارشناسی و همکاری وزارت بهداشت تنظیم و نهایتاً در اول خرداد در ستاد مصوب و ابلاغ شد و بر اساس آن همه فعالیت های نامزدها، ستاد انتخاباتی آنان بایستی در این چارچوب انجام گیرد.
عرف با بیان اینکه در این دوره، تجمع در مکان‌های مسقف نخواهیم داشت؛ گفت: فقط در ستاد‌های نامزد‌ها آن هم بر اساس رنگ بندی شهر‌ها امکان  وجود دارد.
وی در این خصوص گفت: بر این اساس در شهر‌های زرد ۳۰ نفر، شهر‌های نارنجی ۲۰ نفر و در شهر‌های قرمز ۱۵ نفر امکان حضور در ستاد‌های نامزد‌ها را خواهند داشت.
رئیس ستاد انتخابات کشور خاطر نشان کرد: اصل بر این است که از مکان‌های روباز مانند استادیوم‌ها یا محیط‌های روباز آموزشی در  تبلیغات استفاده کنیم.
معاون سیاسی وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت هایش با تاکید بر ضرورت توجه به دستورالعمل های بهداشتی از سوی نامزد‌ها به خصوص رؤسای ستاد‌های مرکزی و استانی؛ گفت: رویکرد وزارت کشور بر حفظ سلامتی و ایمنی عمومی مردم است و برای همین باید با تمام دقت و حساسیت اصول بهداشتی از سوی همه مورد توجه قرار گیرد.
رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه متولی اصلی نظارت  بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت است؛ گفت: در این عرصه استانداران و مسئولین استانی باید نظارت کافی انجام دهند و از ظرفیت رسانه ملی که برنامه‌های متنوعی برای نامزد‌ها تدارک دیده و همچنین از ظرفیت صدا و سیمای استان‌ها در صورت سفر نامزد‌ها هم استفاده ‌شود.
عرف همچنین با اعلام این موضوع که نباید با اهمال کاری اجازه پیک دوباره بیماری را در کشور بدهیم، گفت: شیوع بیشتر بیماری و گسترش آن در امر مشارکت و سلامت مردم تاثیرگذار است و برای همین باید بیشترین مراقبت را در این ماه پیش رو داشته باشیم.
رئیس ستاد انتخابات کشور در پایان خاطر نشان کرد: امید بر این است که با رعایت دستوالعمل های مصوب از سوی همه طرف ها مجریان انتخاباتی، نامزدها و مردم بتوانیم انتخاباتی سالم و مشارکتی در ۲۸ خرداد ماه سالجاری برگزار کنیم.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/e23a8

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: