دادستان خلخال گفت: انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی با عنوان نامزد نمایندگی مجلس، پیش از شروع تبلیغات رسمی ممنوع است.

به گزارش خلخالیم، مظفر رضایی در جلسه توجیهی نامزدهای انتخاباتی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان مصادیق تخلف در تبلیغات نامزدها عنوان کرد: دیوار نویسی، تخریب آثار تبلیغاتی سایر نامزدها، برهم زدن تجمعات قانونی سایر نامزدها و راه‌اندازی کاروان‌های انتخاباتی از مظاهر تخلف است.

وی با تاکید بر رصد جریانات و اقدامات مرتبط با انتخابات افزود: تلاش برای شور انتخاباتی که منجر به نشاط اجتماعی و سیاسی است وظیفه تمام دستگاه‌هاست اما اجازه تخلف و نقض قانون و سوءاستفاده از امکانات دولتی و بیت‌المال جهت تبلیغ به نفع یا ضرر کاندیدای خاصی را نمی‌دهیم.

وی از بهره‌مندی نامزدهای انتخابات از سالن‌ها و ساختمان‌های تعریف‌شده دولتی خبر داد و گفت: در راستای برگزاری انتخابات سالم از ظرفیت رسانه‌های شهرستان نیز جهت معرفی نامزدها و برنامه‌های آن‌ها استفاده خواهد شد.

دادستان خلخال بیان کرد: شعب ویژه‌ای برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی در دادگستری این شهرستان تشکیل شده که به تخلفات انتخاباتی خارج از نوبت رسیدگی می‌کند.

وی به موضوع شفافیت مالی نامزد‌ها در انتخابات تاکید کرد و گفت: هر نامزدی باید یک حساب خاص را مشخص کند و تمامی عملیات مالی خود را از طریق همین حساب انجام دهد.

رئیس دادگستری خلخال نیز در این جلسه گفت: نامزدهای مجلس شورای اسلامی وعده‌های توخالی به مردم ندهند كه در يك دوره نمايندگی امكان عملی شدن نداشته باشد.

آرش جعفری در پایان با اشاره به اینکه نامزدها برای رسیدن به کرسی نمایندگی نباید به هر وسیله‌ای متوسل شوند، گفت: نامزدها باید در همه فرآیندهای مختلف انتخاباتی اصرار و اهتمام جدی بر اجرای قانون داشته باشند. 

وی بر صیانت از سلامت انتخابات تاکید کرد و خواستار اقدام به‌موقع هیات‌های اجرایی در قبال هرنوع تخلف احتمالی شد.

سید جواد یحیی‌زاده فرماندار خلخال گفت: با هدف حمایت از نامزدها و کاهش بار مالی آنها در بحث تبلیغات، اماکن دولتی در اختیار ستادهای انتخاباتی نامزدها قرار خواهد گرفت.

رئیس دفتر نظارت بر انتخابات خلخال نیز در این نشست یادآور شد: در صورتی که افرادی از روی ناآگاهی اقدام به نصب پوستر یا عکس در مکان‌های غیر از مکان‌های تعیین شده کنند علاوه بر جمع‌آوری آن با نامزد انتخاباتی برخورد خواهد شد.

حجت‌الاسلام یوسف ابراهیمی اظهار داشت: عناوین مشابه نظیر ستاد مردمی، کانون هواداران، ستاد بانوان و غیره «ستاد تبلیغاتی» محسوب می‌شوند و هر نامزد می‌تواند یک ستاد اصلی در حوزه انتخابیه داشته باشد.

وی اضافه کرد: همچنین می‌تواند فقط یک ستاد انتخابات به عنوان ستاد فرعی (ستاد بانوان) در کنار ستاد اصلی داشته باشد و نامزد موظف است ستادهای اصلی و فرعی به همراه نشانی و مسئول آنها را به فرمانداری ابلاغ کند.

طبق آخرین آمار ارائه شده  از مجموع ۱۱۲ نفر ثبت‌نام شده در مرحله پیش ثبت‌نام ۶۲ نفر موفق به ثبت نهایی این دوره از انتخابات شدند که از این تعداد ۴۰ داوطلب نمایندگی برای تصاحب یک کرسی نمایندگی مجلس در خلخال و کوثر رقابت می‌کنند.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/f932a

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: